DrDoogie Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Sleit litt her for noen dager siden med å lage meg ett script, og endte opp med å fæle om at løsningen var å finne en lang sed s/// som kunne klare biffen. Lå hele natta og vreid meg men klarte farsken ikke å finne løsningen. Men nå har jeg funnet den, problemet er bare at den er uhyre lite elegant. Og lurer derfor på om noen har ett bedre forslag. Problemet er som følger (og skriver nå fra husk, så det kan være en og annen feil): > foo=("123" "a b c") && echo ${#foo[@]} 2 > touch {123,"a b c"} > foo=(`find . "*" `) && echo ${#foo[@]} 4 Altså at bash bak kulissene tolker space som ord-separator samma f. Min "løsning", eller rettere sagt hack, blir da: > IFS=$'n' > foo=(`find . "*" -printf %p$'n'`) && echo ${#foo[@]} 2 > IFS=$' ' Men dette hacket suger jo. Så er det en bedre løsning? Lenke til kommentar
xeon Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Hmm.. Hva i allverden er det det skal gjøre for noe? Vi burde virkelig også få en bash greie under Programmering eller.no.. hadde vært spennede, et lite sted hvor vi bash-entusiaster kunne samles.. Vent, jeg har det #hw.no/bash @ EFNet Alle med interesse for bash-scripting _må_ joine den kanalen Hadde også vært fint med et sted her på forumet hvor vi kunne diskutert forskellgie script og løsninger.. under f.eks. Programmering/Bash EDIT: Og du har helt rett, det hacket suger. Prøvde det selv en gang, nesten klin umulig å få noe fornuftig ut av det, men det er ikke så lett å se hva du prøver på så hvis du kunne vært litt mer utfyllende hadde det vært fint Lenke til kommentar
elmo Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 gjetter på at det er noe directory listing sak av et eller annet. ville kanskje vært lettere å skrevet det i perl? Bash shell scripts har en tendens til å bli skikkelig messy ganske fort :o Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 har ingenting med topicen å gjøre, menmen, drdoogie, nordlending ? kommer tilfeldigvis fra svolvær ? boddebor like over barne og u-skola ? eller tar jeg helt 100% feil nå Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 7. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2003 Hmm.. Hva i allverden er det det skal gjøre for noe? ... EDIT: Og du har helt rett, det hacket suger. Prøvde det selv en gang, nesten klin umulig å få noe fornuftig ut av det, men det er ikke så lett å se hva du prøver på så hvis du kunne vært litt mer utfyllende hadde det vært fint Det skal sitte og koke paa 180 GB med wav-filer( EDIT: Og wav-filene har mellomrom i navna), for å flac-komprimere dem. Stakkars diskene mine begynner å bli litt vel fulle nå, og siden det tar ett par timer å komprimere + sjekke en fil... Skriptet funker fint forresten. 14 Album på 10 timer, yipee... uh. Prise Herren at jeg har flere marskiner. har ingenting med topicen å gjøre, menmen, drdoogie, nordlending ? kommer tilfeldigvis fra svolvær ? boddebor like over barne og u-skola ? eller tar jeg helt 100% feil nå Du tar... eh... *regner litt på det* -kommer fra svolvær: feil -Bodde like over barneskola: rett -U-skola: feil -Nordlending: tja, 75% rett. Daaaaaa blir det vel at du har ~43% rett. Not quite close enough, :wink: Lenke til kommentar
surfer86 Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 isj, dobbel post gitt... da sletter du den, ikke rediger den Lenke til kommentar
adawen Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 isj, dobbel post gitt... Sletta den jeg, tror ikke noen bryr seg om akkurat det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå