fantaorange50ore Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 (endret) hei! er det noen som arbeider innen byggfag isåfall hadde vært fint og skrive noe om hva dere gjør, skal begynne på bygg og annlegg til høsten 1) arbeid 2) utdannelse 3) lønn 4) lett eller vanskelig med tanke på jobb Endret 6. mars 2010 av KVTL Lenke til kommentar
SML Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 (endret) Jeg hverken går eller gikk på bygg og anlegg hvis det er VGS det er snakk om her. Erfaring fra en venn av meg. 1) Mye variert arbeid etter hva arbeidsgiver gir. Eksempel kan være at en klasse bygger en garasje til en kunde. 2) Man får svennebrev, og utdanning etter hva slags 2. år man velger. 3) Man får ingen lønn i første eller andre året, med mindre man er lærling. 4) Lett å få jobb Endret 5. mars 2010 av SML Lenke til kommentar
fantaorange50ore Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2010 ok hvet du hvilket yrke innen bygg og annlegg som er best betalt? eller vet noen andre det? takk for svar Lenke til kommentar
SML Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Jeg skal ikke si det sikkert, men har hørt at utdanning og jobb som tømrer er bra. Noe som også er bra er sementarbeider eller noe som en venn av meg forklarte, husker ikke helt yrket er jeg redd Lenke til kommentar
fantaorange50ore Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2010 takk for svar vet du sånn ca hvordan lønnen er innen tømrer yrke? Lenke til kommentar
SML Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Nja.. I 2005 var gjennomsnittlig månedsfortjeneste for heltidsansatte tømrer 23 949 kroner, det vil si en årslønn på 287 300 kroner. Tillegg for overtid, ubekvem arbeidstid og liknende er ikke medregnet. hentet fra jobbfeber.no Er vel mer idag enn for 5 år siden, + tillegg kommer også med. Lenke til kommentar
fantaorange50ore Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2010 er det mulig at det ligger rundt 400000 - 450000 i året? Lenke til kommentar
SML Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Det varierer litt fra arbeidsgiver til hvor du jobber hen. Men er ikke utenkelig at lønna ligger rundt 400k - 450k Lenke til kommentar
fantaorange50ore Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2010 takk for fine svar sml Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 viss du regner på det, så vil du mest antagelig tjene mer som hånt verker, i løpet av livet ditt, enn det en med masse utdanning gjør. pga de har mer gjeld, starter og jobbe senere og høyere skatt av lønn Lenke til kommentar
SML Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Minste jeg kunne gjort Lykke til med hvaenn du velger å gjøre med framtiden din! Lenke til kommentar
fantaorange50ore Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2010 (endret) Hva er lønnsnivået i rørlegger og tømrerfaget? Endret 5. mars 2010 av KVTL Endret innlegget til noe mer beskrivende. Lenke til kommentar
fantaorange50ore Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2010 ok sorry men er litt oppgidd etter å ikke ha fått noe bra svar skjønner du men ja vet du noe om yrkene da ;p hadde vært veldig snillt av deg å fortelle meg litt isåfall Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 (endret) Du har jo allerede denne tråden, det nytter ikke å opprette nye tråder hele tiden. Det er natt til lørdag, folk driver med andre ting enn forum EDIT: Flettet sammen med andre tråder av moderator. Endret 6. mars 2010 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Samlet noen tråder til denne tråden. Til info så holder det med en tråd pr. spørsmål. Man kan ikke forvente svar på kort tid. MVH KVTL Lenke til kommentar
Ohhmyyyy Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Gjennomsnittslønn for en tømrer ansatt i byggebransjen er 28 751 kr i måneden, og gjennomsnittslønnen til en rørlegger er 31 142 kr i måneden. Men varierer jo selvsagt etter hvilke firma du jobber i, og om det er et AS eller et IKS, og hvor lang utdanning du har, hvor lenge du har vært i bedriften, hvor mye du jobber og om du jobber i offentlig eller privat sektor. Lenke til kommentar
fantaorange50ore Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2010 er det noen som har litt peiling her elr Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 er det noen som har litt peiling her elr Jeg er akademiker, så jeg har ikke peiling. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 ok hvet du hvilket yrke innen bygg og annlegg som er best betalt? eller vet noen andre det? takk for svar Tja, innen anlegg så vil jeg tro tunnelarbeide gir bra lønn, dog må du ligge på brakke og jobbe hardt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå