rosin Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Hei når jeg ser opp mot for eksempel en lys blå himmel kan jeg oppleve at det er tråder i synsfeltet. de er gjennomsiktige og ser ut som avlange marker. Jeg har hørt om såkalte "floaters" og sett bilder/illustrasjoner av det på nettet, men jeg synes mine lignet mer på strukturert oppbygde marker enn det på bildene på nettet. jeg er 18 år gammel så jeg vet ikke om det er normalt for en på min alder. en annen ting, når jeg en dag (med lys blå himmel) beveger blikket opp og ned så virker det som disse trådene følger etter (altså ikke kun med øynene, men at de på en måte synker litt etter synet) + at jeg i et øyeblikk kan få mer oppkveila tråder mens jeg i et annet øyeblikk kan få mer rette tråder, i tillegg kan jeg få små rundinger av det gjennomsiktige. kanskje dumt spørsmål, men går det an å se om man har mark i øyet? isåfall, kan det være mark? Lenke til kommentar
qlimaxxx Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Ta deg en tur til fast legen eller en optiker og sjekk det ut Lenke til kommentar
rosin Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2010 ja, kanskje jeg burde det. heller en gang for mye enn en gang for lite, er det ikke det man sier? Lenke til kommentar
qlimaxxx Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Ja! Høres veldig fornuftig ut Lykke til! Lenke til kommentar
greygenic Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Det der er floaters det, og slettes ikke unormalt. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Jeg er også akkurat som du beskriver, er 15 år da. Og har ikke planer om å besøke legen. Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Tror det er vanlig, skjer innimellom men har aldri tenkt over det, ikke mark i øyet^^ Lenke til kommentar
Noteknekk Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 For det første, alltid greit å oppsøke optiker først når det er slike "småting" med øynene. De kan ofte mer om øyet enn en vanlig allmenleger + at de kan henvise til øyelege om det blir nødvendig. Og ikke minst er det mye lettere å få time og med mindre ventetid, som regel kan du få enten i løpet av dagen eller en av de påfølgende dagene. For det andre, slike mark i øynene er helt vanlig. Tror ikke det er noe du trenger å bekymre deg så mye over, men om det er ubehagelig og plagsomt kan du jo få en optiker til å se på deg. Lenke til kommentar
rosin Skrevet 7. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2010 hm...tror nok det er best å være på den sikre siden :-) takk for svar alle sammen!:-) Lenke til kommentar
TMB Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Har hatt det så lenge jeg kan huske :O Lenke til kommentar
Noteknekk Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 hm...tror nok det er best å være på den sikre siden :-) takk for svar alle sammen!:-) Bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite:). Men jeg hørte faktiskt en optiker si seinest på fredag at slike "mark" var vanlig å se i synsfeltet. Hun ga også en forklaring på hva det kom av, men jeg kan ikke huske helt hva den forklaringen var. Med andre ord, det er helt normalt. Opplever det selv når jeg f.eks skal bruke et mikroskop. Men for all del, det skal jo ikke være plagsomt og ubehagelig så det skader jo ikke å sjekke med en optiker hvis du er i tvil:). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå