ilpostino Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 (endret) Jeg har snekret sammen følgende script til å liste opp filer og mappe rpå et filområde: <? function getDirectory($path = '.', $ignore = '') { $dirTree = array (); $dirTreeTemp = array (); $ignore[] = '.'; $ignore[] = '..'; $dh = @opendir($path); while (false !== ($file = readdir($dh))) { if (!in_array($file, $ignore)) { if (!is_dir("$path/$file")) { $dirTree["$path"][] = $file; } else { $dirTreeTemp = getDirectory("$path/$file", $ignore); if (is_array($dirTreeTemp))$dirTree = array_merge($dirTree, $dirTreeTemp); } } } closedir($dh); return $dirTree; } $ignore = array('.htaccess', 'error_log', 'cgi-bin', 'php.ini'); $dirTree = getDirectory('../', $ignore); foreach ($dirTree as $value=>$mappenavn) { echo $value ."<br>"; foreach ($mappenavn as $filnavn) { echo " " . $filnavn . "<br>" ; //echo $value . " " . $filnavn . "<br>" ; } } ?> Dette blir listet opp på følgende måte i nettleseren: .. mappe1 fil1 mappe1 fil2 mappe1 fil3 mappe2 fil1 mappe2 fil2 mappe3 fil3 ... er det noen som kan hjelpe meg litt med formateringen slik at jeg får: .. mappe1 fil1 fil2 fil3 mappe2 fil1 fil2 fil3 ... ## Dette ble løst ved å endre på foreach-løkken jeg hadde. koden i denne posten er oppdatert med riktig kode. ## Endret 6. mars 2010 av ilpostino Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå