webby1 Skrevet 13. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2010 (endret) Takk igjen! Jeg startet å lære PHP for noen uker siden. Nå har jeg lært veldig mye og er villig til å lære mer. Lurer på en veldig enkel måte å lage en søkemotor på. Noen tips? Endret 13. mars 2010 av webby1 Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Takk igjen! Jeg startet å lære PHP for noen uker siden. Nå har jeg lært veldig mye og er villig til å lære mer. Lurer på en veldig enkel måte å lage en søkemotor på. Noen tips? Som søker etter hva/hvor? I databasen, søke i en rad, kan man bruke: WHERE rad = '%søk%' som resulterer alle rader som inneholder ordet "søk". Lenke til kommentar
webby1 Skrevet 13. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2010 Takk igjen! Jeg startet å lære PHP for noen uker siden. Nå har jeg lært veldig mye og er villig til å lære mer. Lurer på en veldig enkel måte å lage en søkemotor på. Noen tips? Som søker etter hva/hvor? I databasen, søke i en rad, kan man bruke: WHERE rad = '%søk%' som resulterer alle rader som inneholder ordet "søk". Målet er å søke etter artikler ($overskrift, $ingress, $brodtekst) Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Takk igjen! Jeg startet å lære PHP for noen uker siden. Nå har jeg lært veldig mye og er villig til å lære mer. Lurer på en veldig enkel måte å lage en søkemotor på. Noen tips? Som søker etter hva/hvor? I databasen, søke i en rad, kan man bruke: WHERE rad = '%søk%' som resulterer alle rader som inneholder ordet "søk". Målet er å søke etter artikler ($overskrift, $ingress, $brodtekst) Ja, da bruker du metoden jeg skrev. F.eks: WHERE overskrift = '%søk%' Den vil hente ut alle oversikrifter som inneholder ordet søk. (husk % forran og etter) Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 og husk å bytt ut = med LIKE Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 og husk å bytt ut = med LIKE ja, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå