webby1 Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Jeg holder på å lage et CMS-system med kommentarfunksjon. Har noen tips på hvordan jeg skal organisere dette i Mysql i forhold til en kommentarfunksjon på artikler. Kategorier inne i en tabell? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 (endret) articles: [id, title, slug, body, created, updated] comments: [id, *article_id, author, body, created] SELECT id, author, body, created FROM comments WHERE article_id = 123 Endret 6. mars 2010 av Josh Homme Lenke til kommentar
webby1 Skrevet 6. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2010 (endret) Tusen takk! Jeg har fått det til. Men de nyeste kommentarene ligger nederst. Hvordan kan man få de nyeste øverst? Endret 6. mars 2010 av webby1 Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 legg til ORDER BY `id` DESC på slutten av mysql spørringen Lenke til kommentar
webby1 Skrevet 6. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2010 Takk igjen! Når det gjelder sletting av kun en kommentar i while så blir alt slettet. Noen som vet om noen gode slettemåter av kun en kommentar? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 articles: [id, title, slug, body, created, updated] comments: [id, *article_id, author, body, created] SELECT id, author, body, created FROM comments WHERE article_id = 123 hva gjør egentig ordet slug i spørringen din? Lenke til kommentar
quantum Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 articles: [id, title, slug, body, created, updated] comments: [id, *article_id, author, body, created] SELECT id, author, body, created FROM comments WHERE article_id = 123 hva gjør egentig ordet slug i spørringen din? Samme som i tabellen får vi tro :o) Du får google deg opp på publiserings-lingo'en ... Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 articles: [id, title, slug, body, created, updated] comments: [id, *article_id, author, body, created] SELECT id, author, body, created FROM comments WHERE article_id = 123 hva gjør egentig ordet slug i spørringen din? Ment til å lagre søkemotorvennlig versjon av tittelen for bruk i URIer, men egentlig unødvendig i eksempelet her. Lenke til kommentar
webby1 Skrevet 7. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2010 WHERE ID=X Jeg har prøvd dette, men får det ikke helt til. Noen som kan vise noen eksempler på hvordan dette skal virke sammen med php og mysql? Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 $var = mysql_query("DELETE FROM `tabell` WHERE `id`='$id'"); Lenke til kommentar
webby1 Skrevet 7. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2010 while ($rad = mysql_fetch_array($resultat)) { $bruker = $rad['bruker']; $id = $rad['id']; echo "$id. $bruker<br>"; echo "<form action='' method='post'>"; echo "<input type='submit' name='slettk'>"; echo "</form>"; } ///Slutt kommentarer if (isset($_POST['slettk'])) { $tilkobling = mysql_connect("mysql.hosted.servetheworld.net"); mysql_select_db("toppspi_base", $tilkobling); $slett = "DELETE FROM kommentarer WHERE id='$id'"; mysql_query($slett, $tilkobling); } else { } Har den mysql-koden, men hos meg sletter man alle kommentarer ved å trykke på en av knappene. Hva må jeg egentlig gjøre for å unngå dette problemet? Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Legg til echo "<input type='hidden' name='id' value='<?php echo $id?>'>"; kontroller også hva $id inneholder rett før du bruker DELETE. Det kan du gjøre ved å kommentere ut mysql_query-linjen og legge til denne linjen rett over eller under mysql_query-linjen: echo $slett; Lenke til kommentar
webby1 Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 (endret) Takk:) Så lurte jeg litt på når det gjelder blokking av ip-adresser. Noen tips? Vil prøve å få til å blokkere kommentarer Endret 8. mars 2010 av webby1 Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 (endret) Takk:) Så lurte jeg litt på når det gjelder blokking av ip-adresser. Noen tips? Vil prøve å få til å blokkere kommentarer if($_SERVER['REMOTE_ADDR'] == "IP") { // nekt tilgang } else { // tilgang } Endret 8. mars 2010 av Thomas. Lenke til kommentar
webby1 Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2010 (endret) Tusen takk! Noen som har tips om hvordan man kan lage neste/forrigefunksjon i forhold til artikler? Endret 11. mars 2010 av webby1 Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Du mener så det vises feks 15 artikler på en side omgangen, også en link til "eldre innlegg" nederst på siden hvor da de forrige 15 artiklene vises? Lenke til kommentar
webby1 Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2010 Du mener så det vises feks 15 artikler på en side omgangen, også en link til "eldre innlegg" nederst på siden hvor da de forrige 15 artiklene vises? Ja, det var det som var planen. Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Det finnes sikkert flere måter å gjøre det på. Jeg bruker LIMIT $start, $avsnitt_per_side i SQL'en. Start har jeg som session-variabel. Så må du huske å øke/minke start'en når de trykker på neste/forrige. Det burde gi deg en start iallefall om ikke annet. Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Det finnes sikkert flere måter å gjøre det på. Jeg bruker LIMIT $start, $avsnitt_per_side i SQL'en. Start har jeg som session-variabel. Så må du huske å øke/minke start'en når de trykker på neste/forrige. Det burde gi deg en start iallefall om ikke annet. http://php.about.com/od/phpwithmysql/ss/php_pagination.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå