jalla90 Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Hei! Har en kompiss i usa som kan skaffe meg nexus one, men lurer på noe. Dersom han kjøper den der å tar den med i bagasjen, da blir det ikke toll på den? Og vil One call simkortet fungere i den eller må jeg gjøre noe for at det skal funke? Takker for svar:) Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 (endret) Pakk den ut, kast embalasjen, putt inn et simkort og ta den med over grensa. Hvis du gjør dette og den ser ut til å ha blitt kjøpt i Norge, tror jeg ikke de vil gjøre noe sak ut av det, men så lenge den er i en pakke og han blir tatt må den jo fortolles siden den er over 1000kr grensen. Endret 5. mars 2010 av iNeo Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Emnetittelen er endret for å oppfølge kravene i retningslinjene. Lenke til kommentar
Bricks Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Har lov til å handle for 6000,- hvis du har vært ute av norge i 24 timer Lenke til kommentar
geir_a Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Hvorfor ikke vente til slutten av måneden og heller kjøpe HTC Desire? Den er nesten identisk med Nexus One, men har bl.a. ikke en mekanisk trackball som vil slutte å fungere etter en stund. Du får også HTC Sense i stedet for vanilla Android. I tillegg får du 5 års reklamasjonsrett ved å kjøpe her til lands. Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 har bare dårlige erfaringer med kjøp i utlandet(om produktet skulle få problemer) Vent på desire eller x10 Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Nexus one er konge har hatt en nå i 2 uker og er megaførnøyd... har hatt sense i 2 månder på en htc... og eg må si eg savner det egentlig ikke.. sense er helt konge det og men liker android standard veldig godt og track ballen bruker eg ikke en gang så den kommer til og holde lenge... du får også spech to text på nexusen som du ikke får på desire Nexus One har en funksjon som reduserer bakgrunnsstøy under samtaler og ved lydinspilling og ved stemmestyring søke funsjon og stemestyrt navigasjon er genialt eg bare sier til telefone find nearest ett eller annet så popper det opp på google maps funker fint du får kjøpt nexus fra norske levrandører i dag blant annet network norway men er litt dyr der.. men tror prisene vil gå ned når flere får inn telefonen Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 (endret) Jeg har erfart at forbrukerelektronikk stort sett ikke er så mye dyrere i Norge, hvis du handler på en webshop og tar i betraktning at du får 5 års reklamasjonsrett. Dette er kanskje spesielt en sak som gjelder forbrukerelektronikk som er mer stasjonære (f.eks pc-er), men som allikevel har en tendens til å bryte sammen kort tid etter at fabrikkgarantien har gått ut. Om du allikevel behandler mobiltelefonen din pent og ikke bytter den ut så ofte, bør reklamasjonsretten så absolutt taes i betraktning! Mange gir ganske enkelt bare opp og kjøper noe nytt. Dette kommer nok av flere grunner, men jeg tror at folk generelt ikke vet hvor store rettigheter de har som forbrukere i Norge, samt at kjeder som bla. El-Kjøp gjør sitt ytterste for å så tvil blandt de som faktisk tar seg bryet med å klage på defekte eller utilstrekkelige produkter. Dette er kanskje spesielt vanlig med mobiltelefoner og laptop-er, men har du ditt på det tørre så si ifra! Dette kan skaffe deg alle pengene tilbake, eller kanskje et tilsvarende eller bedre produkt (da selvsagt med en ny 5 års-periode med reklamasjonsrett!). Husk også at høy pris på et produkt, vanligvis garantert over 2-3000kr, ifølge kjøpsloven automatisk tilsier at det bør vare i minst 5år pga. prisen alene. Endret 12. mars 2010 av Corleone Lenke til kommentar
jalla90 Skrevet 15. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2010 mangen nyttige svar! Telefonen er bestillt og er på vei! gleder meg stort til å få den! satser på at alt går som det skal gjennom tollen, og at OneCall sim kortet fungerer i telefonen her hjemme i norge! Jeg får telefonen til 3200, så da velger jeg å ikke vente. (sammenliknet med 6200 kr i norge, den ene plassen jeg har sett som importerer den.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå