dacourt Skrevet 7. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2003 Hei, Har nettopp fått i hus en P4 2,6 ghz 800mhz bus(BOXED). Spørsmålet er da om jeg trenger å smøre på kjølepasta ved montering? Dacourt Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 7. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2003 Du MÅ ikke.. Men det anbefales jo. Temperaturen vil synke litt. Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 7. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2003 Alle cpu'er trenger et tynt lag med kjølepasta. Pastaen er der for å lage ordentlig kontakt mellom cpu kjernen og kjøleribben. Lenke til kommentar
dacourt Skrevet 7. juni 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. juni 2003 Prøver uten først så får vi se. Har allerede montert den og gidder ikke ta den ut av igjen. Dacourt Lenke til kommentar
mungo Skrevet 7. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2003 den cpu boxed greia du har kjøpt er ok. Det er allerede en såkalt thermal pad på undersida av kjøleribba (sjekk dette før du setter kjøleribba på CPU.) Den er god nok med mindre du skal overklokke eller at den medfølgende ribba skulle suge hest og det skulle bli tropesommer. Nå blir ikke P4 like varm som AMD pga større kontaktflate mot kjøleribba. Skulle det mot formodning ikke være thermal pad under kjøleribba MÅ du ha på kjølepasta fra eget lager Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 7. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2003 den cpu boxed greia du har kjøpt er ok. Det er allerede en såkalt thermal pad på undersida av kjøleribba (sjekk dette før du setter kjøleribba på CPU.) Den er god nok med mindre du skal overklokke eller at den medfølgende ribba skulle suge hest og det skulle bli tropesommer. Nå blir ikke P4 like varm som AMD pga større kontaktflate mot kjøleribba. Skulle det mot formodning ikke være thermal pad under kjøleribba MÅ du ha på kjølepasta fra eget lager Det er ikke fordi P4 har større kontaktflate med kjøleribba at den har lavere temperatur, det er fordi core er større. Og core er i kontakt med heatspreaderen (et missvisendee navn, den hindrer faktisk varmeoverføring. Core-protector eller.no hadde passt bedre) som er i kontakt med kjøleribben. Altså: Pga. større core er det lettere å få fraktet bort varme. Men så tåler jo AMD høyere temperaturer enn Intel. Lenke til kommentar
mungo Skrevet 7. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2003 delvis uenig. En P4-cpu har større kontaktflate mot bunnen av kjøleribba enn en AMD cpu. Det er med på å lede bort varme mer effektivt enn tilfellet er hos AMD-cpuer hvor det bare er den lille coren som er i kontakt med bunnen av kjøleribba. Dette i tillegg til større core hos P4-cpuer gjør at P4 ikke blir så varm. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 7. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2003 Du MÅ ikke.. Men det anbefales jo. Temperaturen vil synke litt. Du er ihvertfall å¨jordet, man MÅ alltid ha en eller annen for for pasta, være det seg thermalpad eller pasta! Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 7. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2003 Du MÅ ikke.. Men det anbefales jo. Temperaturen vil synke litt. Du er ihvertfall å¨jordet, man MÅ alltid ha en eller annen for for pasta, være det seg thermalpad eller pasta! Man MÅ ikke ha på. men anbefalles, test kjørt mye her uten kjølepasta Lenke til kommentar
thaniel Skrevet 7. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2003 Jeg husker en gang i tiden da det ikke engang var nødvendig med kjøleribbe på cpu jeg, men det var da Commodore hadde det råeste som vi vanlige dødelige kunne få tak i. Lord Thaniel Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 7. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2003 Jeg husker en gang i tiden da det ikke engang var nødvendig med kjøleribbe på cpu jeg, men det var da Commodore hadde det råeste som vi vanlige dødelige kunne få tak i. Lord Thaniel p1 233 p1 133 p1 166 kan også kjøres uten .) gjort selv Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 7. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2003 Det er ikke fordi P4 har større kontaktflate med kjøleribba at den har lavere temperatur, det er fordi core er større. Njaaa, ganske riktig, meeen P4 produserer mer varme pr cm^2 enn Athlon Var ihvertfall slik før 800mhz FSB kom. (tror det var på overclockers.com jeg så en oversikt?) Hvorfor p4 har en lavere temperatur generelt forstår jeg faktisk ikke... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2003 delvis uenig. En P4-cpu har større kontaktflate mot bunnen av kjøleribba enn en AMD cpu. Det er med på å lede bort varme mer effektivt enn tilfellet er hos AMD-cpuer hvor det bare er den lille coren som er i kontakt med bunnen av kjøleribba. Dette i tillegg til større core hos P4-cpuer gjør at P4 ikke blir så varm. Det er faktisk gjort tester på dette. Hvis du klarer å fjerne "Heat-spreaderen" på P4 og monterer en kjøleribbe rett på core'n så får du grader lavere temperatur. Edit: Link: http://213.221.104.186/pcmax/forum/portal....&id=8095&page=2 Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 7. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2003 Det er ikke fordi P4 har større kontaktflate med kjøleribba at den har lavere temperatur, det er fordi core er større. Njaaa, ganske riktig, meeen P4 produserer mer varme pr cm^2 enn Athlon Var ihvertfall slik før 800mhz FSB kom. (tror det var på overclockers.com jeg så en oversikt?) Hvorfor p4 har en lavere temperatur generelt forstår jeg faktisk ikke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå