Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Drivere etter formatering.

Anbefalte innlegg

Hei folkens, akkurat formatert en Dell Dimension E520 med en original dell formaterings cd, og det som skjer når jeg kommer inn på pc'n, får logga på og alt, men har ikke skjermdrivere, og har ikke tilgang til internett på den stasjonæren jeg har formatert, for jeg har ikke drivere for nettverk, og nettverkskortet er integrert i hovedkortet. Vet ikke helt om det er nettverket, men det står i enhetsbehandling et ''?'' med et lite gult utropstegn ved seg, så står det '' Ethernet-kontroller'' Det er vel nettverked er det ikke? Og når jeg kobler i nettverkskabel skjer det ingenting, men det lyser der jeg kobler den i da. Kjører windows xp, og skjermdrivere skulle ikke være noe problem, det eneste problemet er at jeg ikke vet hva skjermkortet heter, Det er et litt gammelt et, med ei lita vifte på, som ikke lager lyd i det hele tatt, og det er 512 mb ram på skjermkortet. Noen som har peiling på noe av det jeg har skrevet her? :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er en stasjonær så er det bare å ta ut skjermkortet og se hva det heter.

Enkelt og greit. :)

:whistle:

da har jeg det :-) var klistra på :tease:

men mangler jo nettverk driverne, for det er ikke 2 datamaskiner som blinker, høres sikkert helt dum ut nå, men bare for å si det sånn, så mangler jeg de. Bruker samme internett nå som jeg skal bruke på stasjonæren, så internetten er det ikke no galt med, det er maskina. Mangler vel en driver som jeg har sagt tidligere.. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Ingen sjeler som veit noe smart jeg kan gjøre? Sitter å surfer etter drivere og leser litt. Men ser dårlig ut, så lenge ingen her vet eller kjenner til dette, er jo ikke normalt at alt av sånne drivere sletter seg etter formatering..?

Lenke til kommentar

er jo ikke normalt at alt av sånne drivere sletter seg etter formatering..?

Hehe, den setningen der er litt morsom :)

Drivere til maskinen din finner du her: Dell Dimension E520

Her er driveren til nettverkskortet ditt: 825xx 10/100 Platform LAN Connect Device

Du kan kopiere de du trenger på en USB minnepinne, eller brenne de på en CD for å få de over på maskinen som mangler nett.

Hm, på den første siden altså driverene til maskinen min, der har jeg vært, men ble ikke smart av den siden, for det gikk ikke an å laste noe ned, det skjedde ikke noe når jeg trykte download, men får vel se litt mere på det da :) Takker uansett :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg testet nedlastingslinken for nettverkskortdriveren på den siden, og den virket helt fint. Enten så er det noe gale med konfigurasjonen på nettleseren din, eller så har vi kanskje et PEBKAC problem.

Håper du finner ut av det, lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...