Gå til innhold

PL: Wigan - Liverpool - Kamptråd

Varmo

Anbefalte innlegg

08.03.10

Wigan - Liverpool

Kampstart: 21.00 (GMT +1)

Canal + Sport 2

Dommer: Andre Marriner

steven_gerrard_fernando_torres_2.jpg

Liverpool reiser avgårde for å møte Wigan til dyst på DW Stadium.

Lagene har møttes en gang tidligere denne sesongen, ligakamp på Anfield i desember som Liverpool vant 2-1. Liverpool kjemper fortsatt om å bli topp fire, og sikre kvalikkplass til neste års Champions League. Laget fra Merseyside ligger på en foreløpig 6. plass. Wigan på sin side er plassert en god del lenger ned, de ligger på 16. plass og må kjempe for å holde seg på trygg grunn.

I forrige ligarunde beseiret Liverpool Blackburn 2-1 på Anfield, med scoringer fra Gerrard og Torres. En duo som blir meget viktig å få i gang til sesonginnspurten.

Det er ikke meldt om noen skader etter landskampene i midtuken, men Skrtel og Aurelio er defintivt ute. Agger er tvilsom, mens Johnson kan bli involvert for første gang siden romjulen. Kyrgiakos er tilbake fra karantene og får muligens ny tillit sentralt.

Viktig kamp for to lag, som begge vil være ute etter 3 poeng.

Mulig startoppstilling - Liverpool:

----Reina----

Carragher-Kyrgiakos-Agger-Insua

---Mascherano--Gerrard---

Kuyt--Aquilani--Benayoun

----Torres----

Mulig startoppstilling - Wigan:

----Kirkland----

Melchiot-Scharner-Bramble-Figueroa

--Thomas---Diame--

N'Zogbia--Gomez--Rodallega

----Moreno----

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Skal vinne denne kampen ja, selv om Wigan er kjent får å gi kamp for 3poengene.

Tipper vi får et solid Kuytmål

Lenke til kommentar

Matchday!

Reina

Carra - Kyrre - Agger - Insua

Masche - Gerrard

Babel - Aquilani - Benayoun

Torres

e: Føler meg litt kvalmt sikker på seier bare Torres spiller. Håper vi får se noe lignende laget jeg skrev her, som forøvrig er veldig likt Termo sitt.

torres_5_1024x768.jpg

Endret av Smågal
Lenke til kommentar

Jeg håper heller på Masche på høyreback. Synes han spilte strålende der sist. :)

Reina

Masche - Agger - Carra - Insua

Lucas - Gerrard

Kuyt - Aquaman - Benayoun

Torres

Jeg føler meg også (litt for) sikker på seier med Torres.

Lenke til kommentar

Om Liverpool taper i kveld ser tabellen slik ut, med bare 9 kamper igjen for de røde fra Mersyside.

Tottenham 28 49 (Potensielt 52p etter 29 kamper)

Man City 27 49 (Potensielt 55p etter 29 kamper)

Liverpool 29 48

Villa 26 45 (Potensielt 54p etter 29 kamper)

Everton 28 41 (Tar dem med på gøy. Bare 7 poeng opp nå)

City 55

Villa 54

Spurs 52

Liverpool 48

Mao, denne kampen har ikke Liverpool råd til å tape. Nå vinner sannsynligvis ikke Aston Villa alle sine tre henge kamper (tror jeg) basert på statistisk synsing, men det er en viss mulighet for at det kan skje. Legg til i mattestykket at LFC møter United borte om to uker, så bør det være et enormt press for å vinne de to neste kampene mot Wigan i kveld og Pompey hjemme om en uke.

Kult at fire lag har gode muligheter for å ta 4.plassen. Med så kort tid igjen av sesongen har ingen av lagene råd til en dårlig periode og det kommer minst to av dem til å få. Jeg tror City og Villa sprekker, mens utrolig nok Tottenham holder helt inn til døra med Liverpool.

Wigan 0-0 Liverpool

Endret av The Game
Lenke til kommentar

Legg til i mattestykket at LFC møter United borte om to uker...

Som vi forøvrig kommer til å vinne relativt greit, som de 3 forige ;)

Gleder meg til kamp og et par "kalde halve", satser på 3 poeng her ja. Føler Gerrard og Bønna kan komme på scoringslisten i dag, selvsagt også Torres.

Jeg tror ikke vår svake statestikk når det gjelder mandagskamper blir representativ, men det forutsetter at vi ikke missbruker sjansene og knekker dem tidlig. Wigan er ikke noe enkelt lag å spille mot.

Spekulering i hvor avhengige vi er av poengene orker jeg ikke, vi får konse på å vinne kampen.

Blir spennende med lagutaktet i dag, jeg tror det blir noe ala dette:

Carra-Kyrre-Agger-Insua

Bønna-Masche-Lucas-Babel

Gerrard

Torres

Lenke til kommentar

Stussa litt over det laget du la ut der, det stemmer ikke..

Liverpool: Reina, Mascherano, Carragher, Kyrgiakos, Insua, Maxi, Gerrard, Lucas, Benayoun, Kuyt, Torres. Subs: Cavalieri, Johnson, Agger, Babel, Ngog, Aquilani, Riera.

KILDE: Liverpoolfc.tv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...