Gå til innhold

Spillet funker ikke, pga WIN7 ?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Kjøpte meg The Godfather 2 til PC i går, og fikk innstallert det og gledet meg til å spille. Men så, når jeg skal starte spillet, så starter det (skjermen blir svart, akuratt som om spillet åpnes) og så går den tilbake til windows, og jeg får opp feilmeldingen " The Godfather II har sluttet å virke"

Noen som vet hva som kan være grunnen til dette? Selv lurer jeg på om det kan være fordi jeg har Windows 7, kan dette stemme?

Takker for svar! :)

Mvh Tardface!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann.

Kjøpte meg The Godfather 2 til PC i går, og fikk innstallert det og gledet meg til å spille. Men så, når jeg skal starte spillet, så starter det (skjermen blir svart, akuratt som om spillet åpnes) og så går den tilbake til windows, og jeg får opp feilmeldingen " The Godfather II har sluttet å virke"

Noen som vet hva som kan være grunnen til dette? Selv lurer jeg på om det kan være fordi jeg har Windows 7, kan dette stemme?

Takker for svar! :)

Mvh Tardface!

Hei,, jeg er ikke son mega god i pc, men det samme har hendt meg, men det var et annet spill, jeg fikk og opp den samme geilmelingen, jeg er ikke sikker, men det kan være pga windows 7.

Lenke til kommentar

Ja, gjorde det nå nettopp, men det funker fremdeles ikke :(

EDIT: kan også legge til at når jeg kjører spillet, så kommer det opp en varsling nede i hjørnet hvor det står; "Fargeoppsettet har blitt endret til Windows 7 Basic. Et program som kjører, er ikke kompatibelt med enkelte visuelle elementer i Windows. Klikk her for informasjon."

Etter at denne kommer opp, blir også fargen/layouten på oppgavelinja endra, til sånn basic greie..

Endret av Tardface
Lenke til kommentar

The Godfather 2 skal fungere på Win 7, jeg og en kompis har spilt det uten problemer, så må være noe annent, som noen andre nevner her kanskje det er noe med driver, oppdater alle drivere og kjør win-update, kanskje ta en runde med anti-vir også.

EDIT:

Godfather II PC Minimum Requirements

Processor: P4 2.8GHz or faster

RAM: 1GB or more

Hard Drive: At least 9GB of free space

Video Card: DirectX 9.0c compatible video card

NVIDIA GeForce 6800 or better

ATI X1600 Pro or better

256MB Video Card and Shader Model 3.0 required

Sound: DirectX 9.0c compatible sound card

DirectX: The latest version of DirectX 9.0c

- perril

Endret av Perril
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Har opplevd noen ganger at brannmuren blokekrer spill, og så ser man ikke meldingen fra brannmuren fordi spillet dekker skjermen.

Mange spill kommuniserer på nett nå, og hvis den oppkoblingen blokkeres av brannmuren så stoppes spillet.

Skjedde bl.a med fear i sin tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...