Mad_Max Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 hei der.. min kompis har satt opp et lan hjemme. eller det vill si at han har hatt et lan hjemme i flere år. han er anti amd man. men han har noen amd xp cpuer i sitt nettverk. alle Amd maskinene i det nettverket er så vanvittig treige til og logge seg på nettverket. men intel sine cpuer sikkert dobbelt så rask til og logge seg på nettverket.da mener jeg alt som har med nettverket og gjøre søk kopiere filer og alle sånne ting. er det bare sånn det er suger amd til nettverk.eller er det noe som kansje han kan ha gjort feil. ellers så er det ikke noe galt med noen av de maskinene det bare det med nettverket.kan jo si at det neppe er noe galt med drivere og sånt for han bytter ut manskiner hele tiden og opptaterer divere og sånt. som server burker han en Xeon cpu.. takker for tips. jeg har brukt Amd i de siste årene og har ikke noe spesielt negativt og si om dem. men jeg har jo aldrig brukt dem i noe nettverk.. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 "AMD CPU'er dårlige i nettverk" <-- det dummeste jeg har hørt! Be han om å aktivere DMA på AMD pcene sine og kjør defragmentering på dem. btw.. amd cpuene hans er vel ikke noen fra forrige årtusen mens han har p4 3.0GHz liksom? Når det gjelder filoverføring og pålogging i nettverk har CPU minimalt å si. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Nei, amd er ikke noe treigere i nettverk en en INTEL Cpu. Men en ting som slår meg er at de innebygde nettvekrkortene på Intel HK ofte er ganske gode, men hvor stor effekt det har på innlogging på nettverk o.l vet jeg ikke. Har forresten en anelse om at dette kan bli en flamekrig mellom amd og Intel. Så før du eventuelt drukner i masse søppel, nei AMD er ikke dårligere i nettverk en Intel. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Som Fondus sier: CPU har minimalt å si når det kommer til bruk av nettverk. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Han må jo være en sånn "Bare intel som funker" nerd, hater sånne...de har så jæv|i lite peil og bare må si noe selv om det overhodet ikke stemmer eller er saklig. Be han gå å kjøpe no PC for dummies bok eller no (også fin å gi i gave ) Lenke til kommentar
Mad_Max Skrevet 7. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2003 AMD CPU'er dårlige i nettverk" <-- det dummeste jeg har hørt! det er sant jeg der nede ofte og vi bruker og spille lan.. amd er MYE tregere en intel i hanns nettverk samme på jobben hos meg. Nei han har ikke gamle dårlige pcer.. Den ene AMD er som følger XP 2400 Shappire radeon 9700 pro 1024 ddr 400 ram dual channel epox kt 400 hk så det er topp moderne pc en P4 2400 mhz Geforce 4 ti 4200 1024 mb ram osv osv .. flere forskjellige manskiner. ja han har rimelig god greie på pc da han driver verksted nede i kjelleren der hvor han har lan..har div nettverks serfikater som MCP osv vet ikke alt.. bruker Xp som OS lurer på om han kansje har brukt Win 2000 advance sever.... så vis dere som har svart på dette mener at dere har peiling da er jo saken den at.. hanns nettverk virker dårlig med Amd samme nede på jobben hos meg. men det nettveket på jobben min er jo av den gamle råtne typen..sikkert det også som er feil med hanns nettverk da skylder vi på den gamle Xeon cpuen hanns som han bruker i sitt nettverk eller en router eller en swith som ikke fungerer bra sammen med Amd da er det som er galt.. er dere ikke enig i det Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Cpu'ens merke er helt uvensentlig med tanke på nettverkshastighet. Det er nok sansynligvis andre faktorer som spiller inn her, som for eksempel nettverkskortene, om disse ikke er identiske på alle maskinene. Det er selvfølgelig masse annet som kan påvirke farten i et nettverk (drivere, operativsystem osv.), men CPU merke er absolutt det minst sannsynlige. Det er nok bare en lettvindt unskyldning fra en Intel-fanboy som egentlig ikke vet hvor problemet ligger. -Stigma Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 det der er noe av det teiteste jeg har hørt og jeg har hørt mye teit Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 blir vel nesten som å spørre om strøm fra norges energi er bedre enn strøm fra fjordkraft :o Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Tror nok heller det er noe med nettverkskort og OSet. Kanskje smartingen har såtte alle AMD maskinene på en treig hub/switch Lenke til kommentar
knatten Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 ja han har rimelig god greie på pc da han driver verksted nede i kjelleren der hvor han har lan..har div nettverks serfikater som MCP osv vet ikke alt.. Jeg kan ikke skjønne at han har fått noen sertifiseringer dersom han ikke skjønner at en AMD prosessor ikke kan ha denne ekstreme innvirkningen på nettverkshastigheten... Enten har han ikke disse sertifiseringene, eller så er de ikke verd papiret de er skrevet på. Lenke til kommentar
Gulliksen Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Nei det er som alle andre sier. CPU`en ingen invirkning på hvor lang tid det tar for å komme inn på nettverket. Det må isåfall være grunnet et dårlig nettverkskor eller at det er en treg hub eller switch. Kan også være no drivere eller no sånt i forbindelse med OSet han bruker. Men det er lite trolig. Lenke til kommentar
Murty Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 jeje.. Kan jo hende at INTEL prossesorer er flinkere til å jobbe med flere oppgaver samtidig. Jeg sitter på en eldre amd T-Bird.. Jeg kopierer med TOPP-speed av en intel P4 2,4.. Men hvis Pentiumen er i aktivitet så blir det ikke like stor fart. Jeg har foresten ikke likt nettverkskort i Min som det er i P4 maskinen.. Du skal ikke sjekke om den er satt til 10Mb/s da? Lenke til kommentar
Gulliksen Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Nei det er som alle andre sier. CPU`en ingen invirkning på hvor lang tid det tar for å komme inn på nettverket. Det må isåfall være grunnet et dårlig nettverkskor eller at det er en treg hub eller switch. Kan også være no drivere eller no sånt i forbindelse med OSet han bruker. Men det er lite trolig. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Virker som folk er mer opptatt av å gjøre narr av fyren enn å hjelpe han, men som folk sier burde ikke CPU være en avgjørende faktor. Mest sannsynlig ligger problemet i HK, nettverkskort eller sterkt fragmenterte disker som vel andre også har påpekt. Jeg vet at 3comm har liggende en oppdatert driver for nettverkskortene deres i XP, mulig noe slikt kan fungere. Uansett er det temmelig trangsynt å avvise påstanden, en av markedsførings påstandene til Intel er vel at deres CPUer/brikkesett skal gi bedre nettytelse.... Uten at jeg vet hva det ligger i det. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 blir vel nesten som å spørre om strøm fra norges energi er bedre enn strøm fra fjordkraft :o ja selfoelgelig er stroemen fra norges energi bedre enn den fra fjordkraft. Med stoem fra norges energi vil en elbil gaa 5 km raskere i timen en med stroem fra fjoerdkraft. BTW..Nettverkskortene er nokk hovedaarsak, proev og bytt nettverkskort hvis de ikke er intrigrerte da. Lenke til kommentar
Murty Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Nydelig pc du har Gulliksen.. Likte den.. :smile: Lenke til kommentar
kindings Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 blir vel nesten som å spørre om strøm fra norges energi er bedre enn strøm fra fjordkraft :o ja selfoelgelig er stroemen fra norges energi bedre enn den fra fjordkraft. Med stoem fra norges energi vil en elbil gaa 5 km raskere i timen en med stroem fra fjoerdkraft. BTW..Nettverkskortene er nokk hovedaarsak, proev og bytt nettverkskort hvis de ikke er intrigrerte da. Det er vel som å sammenlikne appelsiner og epler. Strøm/elektrisitet blir levert med nøyaktig de samme spesifikasjonene(220V, 50Hz) uansett hvor den kommer fra, av den simple grunn at Miele støvsugeren ikke takler noe annet. CPUer, HK etc bli levert med forskjellige spesifikasjoner og vil derfor ikke alltid yte likt under like forhold. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Jeg får hive meg på bølgen... forskjellen på AMD og Intel (eller CPU i det hele tatt) er helt uvesentlig når det gjelder nettvekshastighet.. Der var det sagt! Hvis du heller prøver å forklare problemet forståelig og utdype hvilken hardware (kort, router/svitsj/hub, o.l) som brukes, kan det være noen som kan hjelpe deg.. Lenke til kommentar
_Neon_ Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 AMD stinker! Intel Ruler! (Noen som kommer til å flame meg nå?) ;D Men seriøst, høres ut som du trenger å kjøre inn chipset drivere eller nettverkskort drivere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå