perrsson Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Hei, jeg kom over en youtube-video for ikke så lenge siden. I videoen var det en haug med bilder med en ekstremt tøff og veldig fashion-aktig stil. Bildene var veldig lyse og rene. Jeg lurer på om noen kan fortelle meg hvordan man tar sånne bilder. Tørr tippe at det er jobbet mye i photoshop også. Link til videoen: Lenke til kommentar
gormley Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Hvit bakgrunn, mye lys som dels blåser bort bakgrunnen. Nokså standard utstyr for de fleste portrettfoto-studio, jfr. fame-fotografene sin stil. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Ja, ganske standar utstyr, men desverre er nok utstyret, lyset osv det enkleste her. Det eneste han bruker er en beauty dish på en bom, en reflektor, vindmaskiner. For å få slike bilder trenger du også ett jævlig godt team av stylister, make up, hår og modeller. Er nok ikke så veldig mye photoshop :=) Bare for å tilfredstille min egen kurositet, hva var det du så for deg var photoshop på disse bildene ? Lenke til kommentar
perrsson Skrevet 6. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2010 Bare for å tilfredstille min egen kurositet, hva var det du så for deg var photoshop på disse bildene ? Bildene er bildene veldig ”shiny”, og som jeg sa veldig rene og lyse/hvite. Jeg for min del har hvertfall slitt med å få et sånt resultat rett ut av kameraet. Kan se for meg at det er brukt en eller annen teknikk i photoshop for å få til den, men jeg tar kanskje feil …? Så lyssettingen kan vel alltids gå ann. Make-up, hår og modeller kan derimot bli et større problem. Men om noen kunne hjelpe med hva man evt. må gjøre (bortsett fra lyssetting) for å oppnå den litt ”shiny” effekten hadde jeg blitt takknemlig. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Da må du høre med make up artisten tenker jeg. Det går ann å legge hud make up som gjør at den blir mere shiny. Men det er litt utenfor mitt område :=) Evt. så kan du bruke dodge & burn i photoshop. Men det blir ikke helt det samme, om du bruker bare PS for å oppnå effekten. Men lyset er jo fortsatt essensielt, D&B fremhever jo bare lyset som er der fra før. Det er jo høylysene som gjør at det ser shiny ut ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå