madmats Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 (endret) du mener at du har defragmentert harddisken? (fomatere=slette alt) ja det kan hjelpe, defragmentering vil si at du ordner elementene på harddisken slik at de ligger slik at ting går raskere å hente fram (opprydding) mens systemgjenoppretting tilbakestiller alle systemfiler tilbake til et tidligere tidspunkt. Hvis du eventuelt prøver på dette kan du risikere at du får tilbake noe av malwaren du slettet, men er jo en sjangs for at det kan fikse problemet ditt. hva skjer hvis du bruker internet explorer da, tar den også like mye prosessorkraft? MsMpEng.exe er fra windows defender. kan jo evt deaktivere windows defender og kjøre malwarebytes en gang iblandt som erstatning Endret 24. mars 2010 av madmats Lenke til kommentar
kasore Skrevet 24. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2010 (endret) Jeg mener at jeg har formatert pc- en. Fragmenteringen var så lav at det ikke var noe vits å defragmentere (dette var før jeg formaterte). IE tar like mye CPU som Firefox, det samme gjør Chrome. Edit: takk for tipset om Windows Defender! Endret 24. mars 2010 av kasore Lenke til kommentar
madmats Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Ok, bare for å være helt sikker på at jeg ikke misforstår; du har reinstallert Windows og formatert hardisken under installasjonen? Hvis dette ikke løste problemet ditt så bør du få sjekket ut maskinvaren Lenke til kommentar
kasore Skrevet 31. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2010 (endret) Nå har jeg installert Windows 7, byttet kjølepasta samt fjernet bittelitt støv fra viften, og pc- en er så rask som bare det. Håper at det vedvarer. Tusen takk for hjelpen alle sammen! Endret 31. mars 2010 av kasore Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå