kasore Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Historieforløp: på mandag var pc- en min blitt svært treg over natta. Jeg scannet med AVG som ikke fant noe, brukte enellerannen troubleshoot i Vista som ikke ga nevneverdige resultater, lastet ned AdAware som fant og slettet 47 objekter uten at prestasjonen til pc- en forbedret seg, scannet og ryddet med CCleaner, scannet med House Call og Malwarebytes' Anti Malware uten resultater, sjekket fragmenteringen med O&O Defrag; (C:) var 2.99% fragmentert og (D:) var 0.99% fragmentert så jeg gadd ikke defragmentere. Jeg har ikke installert nye program i det siste, og har prøvd reboot en million ganger. Noen ganger, rett etter oppstart, fungerer pc- en optimalt, men etter et par minutter slår sirupen til, og prosessorbruken hopper fra 20%- 100% i løpet av sekunder. Når jeg er koblet til internett går den spesielt tregt. Jeg mistenker at et virus har lagt seg i registeret, er det sannsynlig? Hva kan jeg i så fall gjøre? Hva annet kan det være? Vedlagt kan dere finne HijackThis- loggen for de som måtte forstå seg på denslags. Svært, svært takknemlig for svar! hijackthist.txt Lenke til kommentar
norbat Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Ser du hvilke prosesser som bruker mye cpu? Post en combofix-logg (se veiledningen) Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 (endret) Kan du poste AdAware loggen (hvis den lagde en) Edit: (hør på norbat er litt treig jeg) Endret 5. mars 2010 av Submit Lenke til kommentar
kasore Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2010 Ser du hvilke prosesser som bruker mye cpu? Post en combofix-logg (se veiledningen) I følge oppgavebehandlingen er det kun Firefox som bruker betydelig CPU. Her kommer combofix- loggen også. Puh. log.txt Lenke til kommentar
norbat Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Jeg kan ikke se noe malwarerelatert i loggen din. Blir det sirup om du bruker en annen nettleser, eks. IE? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 I følge oppgavebehandlingen er det kun Firefox som bruker betydelig CPU. Om du bruker ulike utvidelser så kan det skape konflikter og dermed høyt bruk av CPU. Om så er tilfelle så deaktiver alle utvidelsene for å se om det hjelper. Gjør det det så aktiverer du en etter en for å finne problemkilden. Lenke til kommentar
kasore Skrevet 6. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2010 Jeg kan ikke se noe malwarerelatert i loggen din. Blir det sirup om du bruker en annen nettleser, eks. IE? I dag var plutselig pc- en sitt gamle selv igjen, uten noe hokus pokus fra min side. Skal hilse og si. Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
kasore Skrevet 12. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2010 Vel.. jeg var visst litt kjapp i avtrekkeren der. Problemet har returnert, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Kan det rett og slett være så enkelt at pc- en begynner å takke for seg? Jeg har imidlertid bare hatt den i 1.5 år så det ville jo vært litt rart. Eller? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Prøv å kjøre noen oppryddingsprogrammer. CCleaner er gratis, fin og tar en god del. Tuneup Utilities kan du prøve gratis i 30 dager og tar litt mer! Lenke til kommentar
kasore Skrevet 12. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2010 CCleaner har jeg kjørt noen ganger i løpet av den siste uken uten at situasjonen har forandret seg. Jeg prøvde Tuneup Utilities nå, men det utgjorde heller ingen forskjell. Sukk sukk. Hva er neste steg på veien? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Og er det fortsatt Firefox som bruker mye cpu når pc'n blir treg - og når du sier betydelig cpu, hvor mye vil det si Lenke til kommentar
kasore Skrevet 12. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2010 Det er i all hovedsak programmer som er koblet til internett som trekker CPU. Firefox kan ta 15% på det meste, og taskmanager drar omtrent det samme. Jeg har ingen add ons til Firefox. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 15% er ingen ting, så det er ikke firefox som er problemet. Prøve en systemfilsjekk: Kjør cmd som administrator. Fra ledetekst skriv: sfc /scannow Lenke til kommentar
kasore Skrevet 12. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2010 Oi, nå ble det komplisert for mine beskjedne kunnskaper. Hehe. Hvordan kjører jeg programmet som admin? Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 (endret) trykk på start ikonet - skriv inn CMD i søke feltet - når den har funnet det så høyere klikker du - kjør som administrator Endret 12. mars 2010 av Submit Lenke til kommentar
kasore Skrevet 12. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2010 Haha, det var ikke verre enn som så, nei. Hurra for meg, sier jeg bare! Windows ressursbeskyttelse fant ingen integritetsovertredelser. Lenke til kommentar
kasore Skrevet 24. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2010 Er det ingen som har flere forslag til hva jeg kan gjøre for å lokalisere problemet? Siden sist har jeg formatert uten videre hell, og prosessorbruken kjører sin vante gang på 100%. På oppgavebehandlingen ser jeg at det kjører et program som heter csrss.exe. Jeg har skjønt det slik at dette er en del av Windows, samtidig som det kan være en trojaner. På beskrivelsen står det imidlertid ingenting - er dette litt muffens? Jeg er fortsatt veldig takknemlig for all hjelp! Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Det er litt merkelig at du ikke ser hvilken prosess som bruker så mye cpu, har du trykket på "Vis prosesser fra alle brukere"? Lenke til kommentar
madmats Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 du kan jo forsøke systemgjenoppretting til før problemet oppsto. kan fikse problemet, går kjapt å prøve det så er verdt et forsøk Lenke til kommentar
kasore Skrevet 24. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2010 ask99: det varierer veldig hvilke prosesser som drar CPU. I det siste har Firefox jobbet veldig hardt (opp mot 60%), men det er svært forskjellig hvilke prosesser som er på "førsteplass". MsMpEng.exe ligger ofte på topp sammen med taskmgr.exe og explorer.exe. madmats: har det noen hensikt å ta systemgjenoppretting når jeg har formatert? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå