Gå til innhold

Alkohol regler på Roskilde


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er en jente på 16 som skal nedover til Roskilde til sommeren på festival. Gleder meg veldig, men så lurer jeg på hvordan det er med alkohol der nede? Så vidt jeg vet er det 16 år for å kjøpe på butikk osv. men hva med når man kjøper der? Og hva med tobakk .. ?

 

:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg er en jente på 16 som skal nedover til Roskilde til sommeren på festival. Gleder meg veldig, men så lurer jeg på hvordan det er med alkohol der nede? Så vidt jeg vet er det 16 år for å kjøpe på butikk osv. men hva med når man kjøper der? Og hva med tobakk .. ?

 

:D

 

 

16 års grense for Øl, vin og tobakk på butikker i danmark, men på utesteder er det 18 års grense, så vet ikke om du får kjøpt på festivalområdet. Kos deg på Roskilde:)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg er en jente på 16 som skal nedover til Roskilde til sommeren på festival. Gleder meg veldig, men så lurer jeg på hvordan det er med alkohol der nede? Så vidt jeg vet er det 16 år for å kjøpe på butikk osv. men hva med når man kjøper der? Og hva med tobakk .. ?

 

:D

 

 

16 års grense for Øl, vin og tobakk på butikker i danmark, men på utesteder er det 18 års grense, så vet ikke om du får kjøpt på festivalområdet. Kos deg på Roskilde:)

 

 

Hmm, okay! Takk :D

Lenke til kommentar

Du får kjøpt inne på festivalområdet også, tro meg. Det var ikke noe problem da jeg var på den alderen, det er så mye folk at de sjeldent tenker på sånt. Når det gjelder campen kontra festivalområdet kan du ha med egen drikke inn, men dette må være i åpen beholder. Dvs. at om du kapper av halsen på en 1 og 1/2-liters flaske kan du ha med denne inn på området. Dette fordi at innholdet renner fort ut slik at den på ingen måte kan brukes som våpen/kastegjenstand.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Alkoholkulturen i DK er veldig "liberal" om man får si det slik, ihvertfall på festivalen. Du får kjøpe alkohol inne på festivalområdet også. Og jeg tipper ingen arresterer eller anholder deg om du prøver deg på noe som ikke er lov, hehe. Her snakker vi om folk som går rundt og røyker hasj helt åpenlyst, tilogmed mens politiet går forbi teltene.

 

Anbefales for øvrigt å dra inn til Roskilde by for å kjøpe sprit og blandevann :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Alkoholkulturen i DK er veldig "liberal" om man får si det slik, ihvertfall på festivalen. Du får kjøpe alkohol inne på festivalområdet også. Og jeg tipper ingen arresterer eller anholder deg om du prøver deg på noe som ikke er lov, hehe. Her snakker vi om folk som går rundt og røyker hasj helt åpenlyst, tilogmed mens politiet går forbi teltene.

 

Anbefales for øvrigt å dra inn til Roskilde by for å kjøpe sprit og blandevann :)

Om jeg var deg, ville jeg til og med ha droppet anførselstegnene rundt liberal. For den er nemlig liberal; iallfall i forhold til Norge!

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...