Llandari Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Nå håper jeg virkelig noen teknisk kyndige kan komme med en utstrakt hånd. Har en 2003 A6. Motoren er en 2,4 bensin, girkassa er Multitronic, og bilen har ikke quattro. Bilen runda akkurat 125' km. Så til problemet: Turtall ligger på 14-1600 rpm, jeg toucher gassen forsiktig, og bilen rykker og rister som om den har tenkt å hoppe av veien. Litt mer gass, så jeg kommer opp i 2000 rpm, og alt er som det skal. Hva i heite huleste er det som skjer? Bilen må ha gått en stund og være ordentlig varm for at jeg skal merke noe. Er bilen kald er det null tegn til rykking, selv om jeg prøver aldri så mye å fremprovosere det. Bilen har vært en liten tur innom verksted, men der var det ikke mye hjelp å få. ("Viser ikke noe på feilloggen, så da kan vi ikke hjelpe deg") Kan også nevne at om jeg overstyrer giringen manuelt, så er rykkingen så og si fraværende, men ikke 100%. Har derfor visse mistanker om at det er girkassa, men da burde vel problemet vært der hele tida? Ikke bare når bilen har blitt varm? Noen som har vært borti tilsvarende, eller aner hva som kan være feil? Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Gitt at det girkassa, som forøvrig er kjent Audi-problem rundt disse årene, kan det være foringene som utvider seg ved varme, som igjen gjør at det blir litt løst, som kun merkes ved lite last. Ved større last "presses" foringene fast, slik at de ikke beveger seg. Jeg gjetter på pluggene ;-) Lenke til kommentar
Indian Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Det var skrevet noe i VG om en Audi med automat som oppførte seg som du beskriver og Møller forlangte 95,000 kroner for å bytte girkassen. Eieren av bilen kjørte da til et verksted som overhalte girkasser i håp om å får det billigere enn Møller. Han slapp unna med 1400 kroner. Det var luftmassemåler som måtte byttes. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Ja, Møller gikk ut i fra at det var "det vanlige" som var feil, og skjekket ikke godt nok. Det kan være LMM her også. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Om Møller hadde byttet girkassen og problemet var fortsatt der.....hvem hadde tatt omkostingene for girkasssen. Bergen Automatgir hadde tydeligvis mer peiling enn Møller og dessuten kunne bruke hjernen i feilsøking og ikke bare en diagnose apparat. Jeg har en VR6 med automat og Møller tok ut kassen for å bytte medbringer platen. Etter montering fikk jeg beskjed at kassen var ødelagt da den gikk i nødprogrammet. Jeg tok med bilen hjem og skannet den med VagCom. Alle 7 elektromagnetter av 7 var ut av funksjon. Det kunne sammenlignes med at alle hjul på et vogntog punktert samtidig. Etter å lagt frem min tolkning av saken, fant de feilen. De elektriske kontaktene var ikke koblet til på riktig måte. Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 8. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) For de som måtte lure: Det var en defekt pluggledning som førte til feiltenning, noe som igjen førte til at girkassa ikke fikk riktige data om hvilket gir den skulle ligge i. Endret 8. juni 2010 av Llandari Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå