SAVANNAH Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Hei! Har kjøpt et gopro hd wide kamera til å filme flyging. Har problemer med at filmen blir veldig hakkete. Noen som har forslag til årsak? Skyldes dette problemer med pc eller minnebrikke i kamera? Hilsen Petter Lenke til kommentar
Team GPR Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 (endret) Filmfilene er i MPEG-4 (.mp4) format, og er tunge å kjøre. Jeg hadde problemer med min forrige maskin som kun klarte å kjøre filemene klart i ca 3-4 minutter før det begynte å hakke og henge seg. Konverterte til MPEG fil, og kjørte den i Windows Media player uten hakking noen minutter lenger. Prøvde også VLN player (fikk de aldri til å gå hakkefritt her) samt en egen dedikert MP4 player, men PCn klarte ikke mer. semi-/HD filmer krever endel av maskinen. Å sjekke at det er noe galt med selve minnekortet kan du enkelt gjøre ved å koble GoPro'n opp mot TVn med den kabelen som følger med, og se om den skurrer da du kjører filmen direkte. Det står også på GoPro sin hjemmeside at de anbefaler Kingston SD minnekort, pga av diverse grunner. Jeg kjører 16GB Kingston kort i alle mine GoPro'er, og har ikke opplevd problem ennå. Mistet også noen enheter fra en bil i høy hastighet, og kamera gikk fortsatt uten problem. Moro å se kamera fly avgårde og få flybilder av banen og bilen et par sekunder Endret 16. mars 2010 av Team GPR Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 hos meg hakka filmene med en gang i vlc, så kom det seg. I mediaplayer classic funka det fint. Det bruker vel codec fra enten ffdshow eller cccp, combined community codec pack. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå