Dexter-Morgan Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Heisann:) Jeg lurer på hvordan man skal gjære profilerte lister til innvendige hjørner. Jeg har prøvd å gjære de i 45 grader, men når jeg setter sammen listen da, så er ikke vinkelen 90 grader. Takker på forhånd;) Lenke til kommentar
Tartan Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Det som er smart er å lage små biter som du kapper i f.eks 43, 44, 45, 46 og 47 grader som du skriver gradene bakpå biten og kan prøve deg fram med så du slipper å kaste bort mye tid og lister ved å kappe i vei. Utenom dette er det ikke så ille om gradene ikke passer helt sammen, så lenge de går sammen inn mot rommet, så får det heller være en liten sprekk mot veggen som man kun kan se litt av på toppen og er lett å dra litt akryl over Men det med de små bitene har hjulpet meg gjennom mange dager på jobben med listing så er ikke så dumt. Du får også vinkelmålere, men på gamle vegger, og spesielt mur, så stemmer de ikke alltid, siden man ofte må gå ut i fra hvordan veggen er langs hele listelengden, om det var forstålig Lenke til kommentar
Dexter-Morgan Skrevet 6. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2010 Takker for svar. Problemet er løst. Det var en feil på sagen som gjorde at den ikke ville ligge seg 45 grader. Bare 42. Men jeg fikset den så nå er alt velstand;) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Fint! 2 x 45 er som regel 90, så med mindre du har like skjeve vegger som meg bør det gå greit. Jeg bruker selv testkloss-metoden som er skissert over. Lenke til kommentar
dextercf Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Genialt å få justert saga si iblandt! Her er en link til hvordan du sjekker om saga di skjærer beint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå