Gå til innhold

Er det "trygt" å kjøpe Pokemon Platinum, eller bør jeg vente på HeartGold og SoulSilver?

Anbefalte innlegg

Jeg innrømmer glatt at jeg aldri har vært interessert i tegneseriene, tegnefilmene og alt det der, og lenge har jeg hatet hele konseptet med "Gotta catch them all". Ny Pokemon, ny runde i butikken. Sist jeg sjekket var det flere Pokemon-spill enn jeg har oversikt over, og det er bare RubyRed, LeafGreen og hva de nå enn heter. Men når det er sagt har jeg begynt å fatte interesse for spillene, spesielt siden det er så ufattelig mange forskjellige Pokemon å samle. Med dialyse tre dager i uken og dame i USA blir det mer enn nok fritid, så jeg vil gjerne ha noe tidkrevende å sette fingrene i. ;)

Spørsmålet er bare hvor jeg skal begynne. Jeg har vært interessert i Platinum-versjonen en god stund, men ennå ikke fått meg til å kjøpe den. I tillegg har jeg lest anmeldelser av HeartGold og SoulSilver, så jeg vurderer å heller vente på en av dem. Men hva synes folket? Er de så forskjellige at det er verdt ventingen, eller blir det bare mer av det samme? Jeg har som sagt aldri vært noe interessert i Pokemon før, og er stort sett kun interessert fordi det tar lang tid å fullføre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer helt an på, to forskjellige verdener å bevege seg i og litt forskjellige pokemon tilgjengelige, så det beste du kan gjøre er å ta en elle melle. Mulig at HG/SS har noe lengre spilletid enn D/P/Pt historiemessig sett at du kommer til verdenen fra Rød og Blå når du tar Ligaen. Men selv regner jeg Gold/Silver som de beste av Pokemon-spillene til Gameboy, så for din del holder jeg fingeren nærmest HG/SS-knappen.

Men ærlig talt så får du dømme selv:

http://www.serebii.net/heartgoldsoulsilver/

http://www.serebii.net/platinum/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...