cesam Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 (endret) Hei I skjemaet spør jeg om de er en registrert kunde eller ikke. Det skal gå an å velge mellom to radioknapper JA og NEI. Men jeg får det ikke til å funke. Når jeg kjører dette i browsern kommer det ikke opp noen ting. Noen som kan hjelpe? I html fila: Er du registrert kunde?<br/> Ja<input type="radio" value="ja" name="reg"/><br/> Nei<input type="radio" value="nei" name="reg"/><br/> I PHP fila: if(isset($_REQUEST['reg'])) { $valg = $_REQUEST['reg']; switch($valg) { Case "ja": echo "Du er registrert"; break; Case "nei": echo "Du er ikke registrert"; break; } } LØST! Var ikke klar over at jeg måtte bruke "value" ja og nei fra html fila etter Case i php fila. Nå funker koden over. Endret 5. mars 2010 av cesam Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Trur det vil vere enklare å gjere slik: $svar = $_GET['reg'] // eventuelt POST avhengig av form if ($svar == "ja") { echo "Du er registrert"; } else { echo "Du er ikke registrert."; } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå