Gå til innhold

Erfaringer/tips innkjøp av stor skjerm for gaming og divx

Lazbal

Anbefalte innlegg

Hei, skal skjøpe meg ny skjerm for rundt 3000 kr som skal brukes til hovedsaklig gaming og divx. Bor i en svært liten leilighet så skjermen vil bli brukt til tv, divx titting og spill fra senga, og til normal kontorbruk og spill fra skrivebordet.

På bakgrunn av dette har jeg til nå siktet meg inn på 2 skjermer: HP2710m og BenQ 2700hd

- Pga gaming er responstid svært viktig for meg,og hp skjermen står det på hp's egen dokumentasjon 2.5ms grey to grey, mens andre steder sier 3ms(som kan enten være hp's verdi bare i praksis, eller black/white latency).

På BenQ'en derimot har 2ms gtg og 5 ms btw. Lurer på hvilke av responstid verdiene som er viktigst av gtg og btw, og videre hvorvidt målingene er standardisert og kan stoles på, eller om det er mer et markedsførings gimmik.

- Hyppig divx titting gjør at kontrast egenskapene også blir svært viktig, og da trekker det mildt sagt ned at Hardwares.no's test nevner gråtoner som en av de dårlige sidene ved skjermen.

Er det noen annen skjerm i størrelse type 27" dere syntes passe mine behov bedre?

Eller erfaringer med noen av overnevnte skjermer, eller tanker rundt hvilket valg du ville gjort hvis du var i mitt sted.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg er også interessert i svar på dette spørsmålet, ettersom jeg skal kjøpe en stor skjerm til spill/jobb/film.

Finnes det ingen sammenligninger og tester i dette segmentet? Jeg prøvde litt google-magic, men fant ingenting relevant...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...