Jonsa Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Hei Jeg har nylig gått til innkjøp av en ps3 slim, 120 gb. ps3 funker som gull med unntak av en ting. Når jeg starter opp ps3en får jeg lyd ut av anlegget, men med en gang jeg setter på et spill blir det dønn stille. Oppsettet jeg bruker for øyeblikket er: LG 60 tommer Denon forsterker(Sitter på skolen ikke tilgang på eksakte modeller.) Gidder ikke ramse opp resten av utstyret da disse ikke har noe med problemet å gjøre. jeg har koblet optisk fra forsterkeren til tven. Fra tv til ps3 går det HDMI. Har også prøvd og koble optisk rett til ps3en, men samme problem oppstår. Selv trur jeg at problemet ligger i formatet ps3en bruker på spill. Forsterkeren er et par år gammel og støtter kanskje ikke de helt nyeste formatene som ps3 bruker. Så om noen har vært borti et lignende problem eller har noen inspill til hvordan jeg kan fikse dette så er det bare og poste. Glømte en ting. Får lyd på tven. dvs tv høytalerene. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Det burde fungere å koble PS3n til frosterkeren med optisk kabel, du må bare fortelle PS3'en at den skal bruke den optiske utgangen i system menyen. Og så kan du samtidig sette hvilke lydformater den skal bruke. Har du en surround forsterker så bør den minimum støtte AC3 men er det bare stereo så bør du slå av AC3 også. http://manuals.playstation.net/document/en/ps3/current/settings/audiooutput.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå