Nilsen Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2010 Uten å få prøve den selv ser det ut som en veldig grei skjerm bortsett fra skjermoppløsningen som er alt for lav. Hvorfor ønsker dere HDMI-tilkobling når det bare er å bruke en overgang? Fordi overgannger bevarer ikke signalet i sin helhet, samt at overganger generelt er en uting. Say what? Unntatt den fysiske kontakten er det ingenting som skiller dem. Ajj, my bad, ikke bra! Av en eller annen grunn hadde jeg VGA og DVI i hodet mitt når jeg skrev svaret. Lenke til kommentar
slacky Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Min LCD-monitor står på 75Hz. Den "gamle" min, kjørte vel 95Hz på høyset oppløsning: 1280x1024.. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Min LCD-monitor står på 75Hz. Den "gamle" min, kjørte vel 95Hz på høyset oppløsning: 1280x1024.. Med analog kabel? Du er sikker på at den viste 95Hz, og ikke bare tok i mot 95Hz? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 (endret) En jeg kjenner har denne Dell skjermen, så jeg har testet den selv. God bildekvalitet som det nevnes her. Eneste negative er sort nivå mener jeg. Sort nivå er visst noe produsentene av LCD ikke prioriterer kan det virke som... En greit test er å ha den sorte skjermbeskytteren som følger med Windows på når skjermen står i et bekmørkt rom. Vi kan håpe på at LED skjermene blir bedre på sort nivå. Endret 5. mars 2010 av Betroz Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 IPS-paneler generelt sliter med at baklyset skinner gjennom, om man ser skjermen litt nedenfra blir det straks mye bedre. Lenke til kommentar
mariuso Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Hvilke skjermer konkurrerer med denne? (om noen kan - bl.a med tanke på pris) - Vet noen om det finnes andre skjermer på markedet med tynnere ramme? Lenke til kommentar
saccosekk Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 (endret) Fin test, men at dere ikke nevner noe som er viktig for alle gamere; Skjermens forfriskninger pr. sekund! Altså hertz! Kan bekrefte at denne skjermen er 60HZ. God ide å nevne hertz i testene, dog. Hvilke skjermer konkurrerer med denne? (om noen kan - bl.a med tanke på pris) - Vet noen om det finnes andre skjermer på markedet med tynnere ramme? Den eneste jeg vet om er Nec EA231WMi - 1000kr dyrere, høyere oppløsning, IPS-panel, men 16:9-format. Endret 6. mars 2010 av saccosekk Lenke til kommentar
Epp Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Det hadde kanskje vært en ide å linke til denne anmeldelsen på forsiden til akam.no, da IPS-skjermer er populære blant fotoentusiaster. Vil tro det er en del hobbyfotografer som sitter på TN-skjermer og tror IPS-skjermer betyr skjermer i 5000-kroners klassen og oppover (noe som stort sett stemmer. Det er ikke mange billigskjermer med IPS på markedet.) og hadde hatt nytte av å se en anmeldelse av denne skjermen. NB: Dell 2209WA 22" 1680 x 1050 Uses an e-IPS panel. e-IPS is basically a more economical IPS panel that is cheaper to produce than S-IPS and H-IPS. Lenke til kommentar
saccosekk Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Dell 2209WA 22" 1680 x 1050 Uses an e-IPS panel. e-IPS is basically a more economical IPS panel that is cheaper to produce than S-IPS and H-IPS. Godt mulig det er billigere å produsere. Jeg vet ikke hvordan det står til med kvaliteten i forhold til S/H-IPS, men vil allikevel regne med det er en god del bedre enn TN-paneler. Lenke til kommentar
auchaunn Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Jeg har 3 av disse =P True story, skulle teste ut eyeinfinity, fant ut senere at den ene skjermen måtte ha displayport støtte =( Så jeg skal bygge meg en ny Stasjonær snart, med crossfire =P av 5770 >< Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Jeg har 2 crt skjermer på 17" og 19" om jeg husker hvor jeg har lagt de, aner ikke om de har det som "trengs" som dere ser etter da men. Og ja, aldri helt skjønt den der forskjellen på 16:9 og 16:10, hva står egentlig de tallene for? Men 16:9 er vel mer widescreen, flat men lang og 16:10 er mer nærmere firkanta eller hur? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Jeg har 2 crt skjermer på 17" og 19" om jeg husker hvor jeg har lagt de, aner ikke om de har det som "trengs" som dere ser etter da men. Og ja, aldri helt skjønt den der forskjellen på 16:9 og 16:10, hva står egentlig de tallene for? Men 16:9 er vel mer widescreen, flat men lang og 16:10 er mer nærmere firkanta eller hur? Det er forholdstall, forestill deg at den ene siden er 16 lang, og den andre siden 10 høy. Lenke til kommentar
Arex_x Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Har dere noen planer om å ta med "input lag" i skjermtestene deres? Det savner jeg også. Og det burde etter min mening også informeres om i "Anbefaling av skjermer." Og forklares hvordan dette ikke er det samme som pixel-respons. (Siden noen blander sammen dette.) Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Uten å få prøve den selv ser det ut som en veldig grei skjerm bortsett fra skjermoppløsningen som er alt for lav. Hvorfor ønsker dere HDMI-tilkobling når det bare er å bruke en overgang? Fordi overgannger bevarer ikke signalet i sin helhet, samt at overganger generelt er en uting. Say what? Unntatt den fysiske kontakten er det ingenting som skiller dem. Ajj, my bad, ikke bra! Av en eller annen grunn hadde jeg VGA og DVI i hodet mitt når jeg skrev svaret. Lurte litt på dette svaret ditt ja :-) Både DVI-D og HDMI er TMDS baserte. Lenke til kommentar
Kjell-arne Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 (endret) "På tilkoblingsfronten har Dell derimot spart litt på kruttet. For bilde er det snakk om DVI- og VGA-tilkobling. Dette er godt i seg selv, men vi savner HDMI. Vi ville heller ha sett en slik tilkobling, fremfor en strømutgang." Say what? Så dere ønsker å få en ubrukelig skjerm med HDMI fremfor en skjerm uten men som faktisk kan benyttes? . Edit: Min feil (hadde oversett kommentaren om 12-volts strømtilkobling via skjermen ). Endret 8. mars 2010 av Kjell-arne Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Trenger en ny skjerm sammen med nye pcen jeg skal bestille. Ser oppløsningen på denne er noe lav ja. Skal tross alt brukes til gaming med et hd 5870 og da burde jeg ha mulighet til å kjøre høyere oppløsning. Noen som har tips til en skjerm til 2000 som støtter høyere oppløsning? 1920x1080 hadde vært greit tenker jeg. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Trenger en ny skjerm sammen med nye pcen jeg skal bestille. Ser oppløsningen på denne er noe lav ja. Skal tross alt brukes til gaming med et hd 5870 og da burde jeg ha mulighet til å kjøre høyere oppløsning. Noen som har tips til en skjerm til 2000 som støtter høyere oppløsning? 1920x1080 hadde vært greit tenker jeg. Du har havnet helt feil, opprett en egen tråd i skjerm-delen av forumet. Denne skjermen er i en litt annen klasse enn ditt jevne TN-panel, og koster derfor mer. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Er klar over det. Var nettopp pga. IPS-panelet at jeg vurderte denne skjermen. Har en kompis med en vill skjerm med samme type panel, men ikke sikker på om det er vits for gaming. Derfor jeg spurte her. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Er klar over det. Var nettopp pga. IPS-panelet at jeg vurderte denne skjermen. Har en kompis med en vill skjerm med samme type panel, men ikke sikker på om det er vits for gaming. Derfor jeg spurte her. Den er utmerket for gaming, men om du skal ha 1920*1080 så havner den fort langt over prisklassen du har pekt ut. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Joda, klar over det Men sitter nå og tenker på om jeg faktisk trenger 1920*1080! Når jeg hadde state of the art pc for noen år siden spilte jeg ofte på 1600x1200, men skulle tro at 1680x1050 oppløsning skulle holde sammen med høy AA og AF. Har bare ikke lyst å risikere å ikke dra full nytte av pcen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå