Nyskjerrigperen Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Jeg blir så vidt kåt lenger. Jeg kan lett bli kåt av å snakke og tenke på sex (men ikke i like stor grad som før), og har lyst på sex... men når jeg først er i gang med ham, så føler jeg lite. Jeg har ikke hatt sex med mange, 3, hvor bare 1 jeg var sammen med. I begynnelsen av forholdet til han ene, var jeg kåt hver gang, og klarte ikke stå i mot, men så begynte jeg på pillen. Jeg vet egentlig ikke OM det er pillen sin feil, men er det en mulighet? i går snakket jeg med en jeg har hatt veldig lyst å gjøre det med en stund, vi hadde het samtale på msn, og til slutt bestemte han seg for å komme over. Jeg var skikkelig kåt da, og gledet meg. Men når han kom over, så gikk all spenning vekk, og jeg ble så vidt våt en gang. Det er så kjedelig... Lenke til kommentar
Ohhmyyyy Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Det er absolutt en mulighet for at det er pillens feil. Faktisk er det svært sannsynlig. For èn av bivirkningene ved p-piller er nedsatt sexlyst. Det står i anvisningen også, den som en skal lese før man begynner på pillen. Hvordan merke tar du? Det er nemlig noen merker, spesielt de med mye hormoner, som er verre enn de andre. Du bør derfor bytte merke hvis dette foregår over lengre tid. Lenke til kommentar
Nyskjerrigperen Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2010 Det er absolutt en mulighet for at det er pillens feil. Faktisk er det svært sannsynlig. For èn av bivirkningene ved p-piller er nedsatt sexlyst. Det står i anvisningen også, den som en skal lese før man begynner på pillen. Hvordan merke tar du? Det er nemlig noen merker, spesielt de med mye hormoner, som er verre enn de andre. Du bør derfor bytte merke hvis dette foregår over lengre tid. Jeg tar Yasmin.. jeg har vurderte å slutte på den, eller prøve et annet merke. Men nytter jo ikke hvis de fleste piller er sånn. Lenke til kommentar
Penance Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 (endret) Selv om mange piller i samme kategori (høy-/lavhormon) er like, trenger du slett ikke reagere likt på de forskjellige pillene. Jeg ville gått til legen, forklart problemet og bedt h*n hjelpe med å finne en ny pille du kan forsøke. Få en resept uten reit, du trenger ikke mer enn 3 mnd for å finne ut hvordan du reagerer/fungerer på dem. Funker ikke de nye heller, finner du nye osv. Jeg har vært gjennom mange forskjellige sorter. Mistet sexlyst, blitt hormon-troll o.l. Nå går jeg på Loette og funker kjempefint foreløbig! Edit; om du ellers fungerer fint på Yasmin, kan du kanskje forsøke Yasminelle? Det er samme pille, bare lavhormon. Mulig det kan hjelpe på lysten. Endret 5. mars 2010 av Penance Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 haha, der ser du! Er ikke så lurt å være pillemisbruker! Lenke til kommentar
Ohhmyyyy Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Det er absolutt en mulighet for at det er pillens feil. Faktisk er det svært sannsynlig. For èn av bivirkningene ved p-piller er nedsatt sexlyst. Det står i anvisningen også, den som en skal lese før man begynner på pillen. Hvordan merke tar du? Det er nemlig noen merker, spesielt de med mye hormoner, som er verre enn de andre. Du bør derfor bytte merke hvis dette foregår over lengre tid. Jeg tar Yasmin.. jeg har vurderte å slutte på den, eller prøve et annet merke. Men nytter jo ikke hvis de fleste piller er sånn. Yasmin er en av de p-pillene med mest hormoner, og er egentlig den som er beregnet for dem som har sterke menstruasjonssmerter. Men som et prevasjonsmiddel trenger du ikke akkurat den typen p-pille, så jeg vil anbefale deg til å bytte til merket Loette, som har betydelig mindre hormoner i seg. Fungerer fortsatt flott som prevasjonsmiddel så lenge at du bruker det riktig. Det skal selvfølgelig sies at de ulike kroppene, gjør at de ulike personene som tar det, reagerer ulikt på det, så det kan henne at du også mister sexlysten av Loette. Men jeg vil nok si, av egen erfaring, at sjansen er mye mindre. Lenke til kommentar
Nyskjerrigperen Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2010 Det er absolutt en mulighet for at det er pillens feil. Faktisk er det svært sannsynlig. For èn av bivirkningene ved p-piller er nedsatt sexlyst. Det står i anvisningen også, den som en skal lese før man begynner på pillen. Hvordan merke tar du? Det er nemlig noen merker, spesielt de med mye hormoner, som er verre enn de andre. Du bør derfor bytte merke hvis dette foregår over lengre tid. Jeg tar Yasmin.. jeg har vurderte å slutte på den, eller prøve et annet merke. Men nytter jo ikke hvis de fleste piller er sånn. Yasmin er en av de p-pillene med mest hormoner, og er egentlig den som er beregnet for dem som har sterke menstruasjonssmerter. Men som et prevasjonsmiddel trenger du ikke akkurat den typen p-pille, så jeg vil anbefale deg til å bytte til merket Loette, som har betydelig mindre hormoner i seg. Fungerer fortsatt flott som prevasjonsmiddel så lenge at du bruker det riktig. Det skal selvfølgelig sies at de ulike kroppene, gjør at de ulike personene som tar det, reagerer ulikt på det, så det kan henne at du også mister sexlysten av Loette. Men jeg vil nok si, av egen erfaring, at sjansen er mye mindre. Okay. Rart at ikke legen spurte meg litt spørsmål om sånne ting før han skrev resept til meg. men ja, jeg får prøve med et annet merke! Lenke til kommentar
Ohhmyyyy Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Okay. Rart at ikke legen spurte meg litt spørsmål om sånne ting før han skrev resept til meg. men ja, jeg får prøve med et annet merke! Ja, legen skal egentlig stille sånne spørsmål. De skal forhindre at noen misbruker pillen, som f.eks unge jenter som tar det for å få større pupper. Og så er det ikke alle som tåler denne pillen. Så det er mange grunner til at legen skal stille spørsmål. Men svært få leger gjør det likevel, og det er jo synd. Mange leger i Norge i dag, duger ikke. Man må omentrent stille diagnosen selv, og undersøke selv hva som egentlig foregår. Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Akkurat det der stemmer 100%, du må faen ikke ta noe uten å sjekke opp selv først. Lenke til kommentar
Nyskjerrigperen Skrevet 6. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2010 Okay. Rart at ikke legen spurte meg litt spørsmål om sånne ting før han skrev resept til meg. men ja, jeg får prøve med et annet merke! Ja, legen skal egentlig stille sånne spørsmål. De skal forhindre at noen misbruker pillen, som f.eks unge jenter som tar det for å få større pupper. Og så er det ikke alle som tåler denne pillen. Så det er mange grunner til at legen skal stille spørsmål. Men svært få leger gjør det likevel, og det er jo synd. Mange leger i Norge i dag, duger ikke. Man må omentrent stille diagnosen selv, og undersøke selv hva som egentlig foregår. Ja vet, jeg har vært hos legen utallige ganger ang noe annet også. Men de gjør lite med det. Er drittlei. Lenke til kommentar
Gjest betyr gjest på norsk Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 syns trådstarteren her er veldig selvmotsigende uten at noen legger merke til det? du sier jo selv at du er kåt, men at tilstanden gir seg når "han" kommer. dette er jo helt klart et psykisk problem. det har ikke noe med pillene å gjøre tror jeg. tips: for lite prating med partneren? feil fokus under eller før sex-akten? Lenke til kommentar
Nyskjerrigperen Skrevet 7. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2010 syns trådstarteren her er veldig selvmotsigende uten at noen legger merke til det? du sier jo selv at du er kåt, men at tilstanden gir seg når "han" kommer. dette er jo helt klart et psykisk problem. det har ikke noe med pillene å gjøre tror jeg. tips: for lite prating med partneren? feil fokus under eller før sex-akten? Ja altså, jeg er kåt når jeg er for meg selv og tenker på det å ha sex. Men ikke i like stor grad som før. Det er akkurat som jeg ikke klarer å bli skikkelig tent. Og spesielt når jeg begynner å kline og div. med han, da går nesten all spenning vekk. Tingen er at den siste jeg hadde sex med nå er en jeg har møtt 2 ganger før. Jeg er ikke den typiske personen som har sex med tilfeldige folk, så jeg tenkte kanskje det også kunne ha noe med det å gjøre. At jeg var i strid med meg selv om det var det jeg ville eller ikke. Men så hadde jeg det jo sånn med den forrige kjæresten min også (og han elsket jeg høyt). Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare følelsen, men det er akkurat som om det begynner å kile litt, men at jeg aldri klarer å bikke over til den "Må-ha-deg-nå" følelsen... Lenke til kommentar
gsilje Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Kanskje det er pillen,men du vil jo være mer kåt i perioder, andre nesten ikke;) slik er livet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg