Inca Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 (endret) Jeg har et lite problem.. Jeg begynte utdanning min med tanke på å bli lærer, og har allerede en Bachelor i Historie, men har funnet ut at jeg helst ikke vil jobbe som det. Så nå har jeg kommet på andre tanker. Jeg har hørt rundt med flere skoler, bl.a. UiB, UiO og København Universitet, men det virker ikke som om jeg kan starte på en Master i Arkeologi, eller ha noen sjans å jobbe innenfor Arkeologifaget dersom jeg tar en Master i Historie. Jeg synes det er litt snevert og meningsløst å måtte ta en helt ny mastergrad, når fagene er ganske like. Derfor lurer jeg på. Hva om jeg tar en ny Bachelor i Arkeologi. Så jeg får to bachelorgrader. Hvordan blir det da med å jobbe som arkeolog? Kan jeg både gjøre det historiske forarbeidet, og samtidig være med ut i det arkeologiske feltarbeidet, sjøl uten Mastergrad? Og hvordan vil det være med lønn i forhold til disse to gradene? Noen som har erfaring, tips eller tanker? setter veldig pris på alle svar! Endret 5. mars 2010 av Inca Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Om du ikke allerede hører på programmet «Museum» på P2 bør du låne en halvtime til programmet fra 27. februar. Jeg vet tilnærmet ingenting om arkeologiutdannelse, men det er formodentlig en del overlapp mellom denne og historieutdannelsen? Om du ikke får noen av historiefagene godkjent som arkeologifag bør det være mulig å spare inn en del tid på andre områder. Basert på UiOs oversikt skulle en i utgangspunktet tro du kunne få fritak for 10/18 fag – da burde det ikke ta stort mer enn et år å få en bachelorgrad hvis du står på litt. Da er kanskje en master i tillegg innenfor rekkevidde? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå