pikamikaa Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Hei. Jeg har en Fujitsu Siemens Amilo. Dette står om den: Prosessor = Intel Celeron M CPU 440 @ 1.86GHz Minne (RAM) = 1278 MB Men dataen er egentlig veldig treg. Når jeg trykker på min datamaskin kan det ta MANGE sekunder før data'n får lastet liksom. Har ikke noe virus eller noe. Har sjekket det meste. Kan det være at det er pga Vista? At det gjør det trengt? Hva kan jeg gjøre a? Veldig slitsomt egentlig. Hadde det hjelpi og oppgradert til Windows 7 eller nedgradert til XP ? Hmm. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Du har både en rimelig dårlig CPU, og lite RAM, kombiner dette med Vista = treg PC. Du kan oppleve å få en litt raskere maskin ved overgang til Win 7 eller XP, men det vil nok ikke bli så betydelig mye. Sjekk ut hvor mye RAM maskina bruker idle. Mest sannsynlig vil nok RAM forbruk ligge på over 1GB, ergo du har lite RAM. Lenke til kommentar
pikamikaa Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Du har både en rimelig dårlig CPU, og lite RAM, kombiner dette med Vista = treg PC. Du kan oppleve å få en litt raskere maskin ved overgang til Win 7 eller XP, men det vil nok ikke bli så betydelig mye. Sjekk ut hvor mye RAM maskina bruker idle. Mest sannsynlig vil nok RAM forbruk ligge på over 1GB, ergo du har lite RAM. Åssen skal jeg sjekke det a? Hva bør jeg gjøre? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 RAM forbruk kan du se ved å gå inn på ctrl-alt-del og på task manager.. nedesrt på den står det CPU og RAM forbruk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå