Gå til innhold

Innganger på min prosjektor, hvordan se tv?

Anbefalte innlegg

Vant en budrunde på en optoma hd200x i går på qxl.

Innganger:

2xHDMI (v1.3a-kompatibel, 720p/1080i/1080p), Komponentvideo, Kompositt, VGA

Hjemme har jeg da en antenne kabel i den gamle tv`n for å se tv, igjennom canal digital.

Hvordan får jeg tv inn på prosjektoren? Ser ikke noe antenne-inn her? Må jeg evt ha noen form for dekoder?

Lurer også på om lerretet må festes helt inntil en vegg eller om det kan henge en 20cm ut? Om det spiller noen rolle?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen projektor som har tuner. En tuner er det som gjør at en TV er noe mer enn bare enn skjerm.

Det finnes analog og digital tuner. Den digitale kalles også for en dekoder.

Hvis du skal ha TV med god kvalitet så må du få en HD dekoder fra Canal Digital, og abonnement. Så kan du koble den til med HDMI. Du kan også få bilde med en analog tuner og kompositt, men kvaliteten på bildet blir mye dårligere.

Lenke til kommentar

Regner med du har vanlig kabel-TV slik du skriver.

Da må du nok inn med en boks imellom. Hvilken boks det er kan vel være så mangt.

Hvis du putter inn en videospiller kan du vel bruke kompositt fra den og opp til prosjektoren.

En harddisk/dvd-opptaker har kanskje komponent/hdmi.

I noen tilfeller har jeg sett at TV kan sende motatt videosignal ut igjen på SCART. Dette kan du jo og prøve.

Den beste løsningen, men også dyreste er å skaffe seg en dekoder fra kabelleverandør, da vil du vel gjerne kunne få noen HD-kanaler og, men det er jo klart en mer kostbar løsning. Min kabel ble faset ut til fordel for fiber for noen mnd siden da de ville legge ned kabeltilbudet, vet ikke om din leverandør kan ha lignende planer.

Lenke til kommentar

Okei, da får jeg bare gå for en HD dekoder fra canal digital da:(

Dette er min første prosjektor, så lurer på om det er avstanden fra prosjektoren til

lerretet som bestemmer størrelse på bildet? Eller kan det også justeres på prosjektoren?

Lenke til kommentar

Okei, da får jeg bare gå for en HD dekoder fra canal digital da:(

Dette er min første prosjektor, så lurer på om det er avstanden fra prosjektoren til

lerretet som bestemmer størrelse på bildet? Eller kan det også justeres på prosjektoren?

Det kan justeres med zoom instillingen på projektoren. Det er selvfølgelig en max/min grense på avstand, men det er sjelden noe problem.

At lerettet henger 20cm fra vegg er null problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...