Gå til innhold

Multicom Compal KHLB2 - 15.6" - prossesor og skjermvalg for


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Noen som har erfaring med hva man bør velge av prosessor og skjerm på multicoms testvinner KHLB2, dvs er det verdt å oppgradere dette hvis man skal bruke pcen til litt smågaming som fifa og til film og multimedia?:

 

Intel® Core™2 Duo T6600 prosessor, 2.2GHz 800MHz FSB 2MB cache 35W

eller

Intel® Core™2 Duo P8700 prosessor, 2.53GHZ 1066MHz FSB 3MB cache 25W [+1 121,-]

 

15.6" Wide-LED skjerm 1366x768 HD-klar

eller

15.6" Wide-LED skjerm 1920x1080 Full-HD [+700,-]

 

Er det noen som også har kjennskap til om Intel® Turbo Memory 4GB er verd investeringen til 529 kr? I følge Multicom skal denne gi 2X raskere oppstart av programmer, og spare opptil 20% batteritid.

 

oysteho

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du spille er skjermkort viktigst.

 

Når det kommer til Skjerm valg, har du råd gå for Full HD. Da dette sier seg selv er best :p Liker du å lese store bokstaver kan du bare stille ned oppløsningen. Vil du utnytte grafikken på best mulig måte så kan du dette oxo med å kjøre fullt på.

 

Har solgt min Dell XPS med full hd RGB LED skjerm, og bare den gjorde at jeg og mange venner siklet på den.

 

Cpu er ikke så viktig i spill, men vil du ha lengre "levetid" med tanke på nye programmer spill osv som kommer i fremtiden er den raskeste det beste valget. Men har seff en pris.

Lenke til kommentar

hei, takk for svar. skermkortet er ATI Mobility Radeon™ HD 4650 skjermkort med 512MB GDDR3 minne, dette har fått gode testresultater så dte burde være bra.

 

Differansen på å oppgradere til P8700 prosessor og med 1920x1080 Full-HD blir ca 1800, spørsmålet er om det er verdt det når jeg i hovedsak skal kjøre fifa og film ???

Lenke til kommentar

Hei igjen.

 

Skal du bare kjøre Fifa og film trenger du ikke bedre prossessor. Men vil fortsatt lagt i de ekstra kronene for full hd. Da har du jo mulighet til å se filmer i 1080p. :D

 

Skjermkortet er ok nå. Men dette blir raskt forbigått, om det skulle dukke opp noen andre spill som fanger deg totalt :p

 

Du kan jo sjekke her om du er i tvil vedr skjermkort. http://www.notebookcheck.net/Comparison-of-Graphic-Cards.130.0.html ATI 4650 ligger i midrange listen.

Lenke til kommentar

hei :)

 

har selv en multicom khlb2, må bare si, det er en kjempe pc!!!

 

da jeg kjøpte den var p8700 bare 800,- dyrere enn t6600, så jeg gikk for den, har sammenliknet med venner, og spill loader raskere...

(veldig liten forskjell!)

 

1080p!!!!!!!!!!!!!!! det er verdt d!!!!!!! spill og film er mye, MYE, bedre med 1080p. (også her har jeg sammenliknet med venner.

 

ikke noe vits med Intel® Turbo Memory om du skal ha windows 7

 

skal du spille? om så, hvordan spill? har testet masse spill...'det eneste som hakker\lagger på low er gta iv, dette tror jeg er på grunn av prosessoren, ikke skjermkortet...

 

 

en ting til... multicom er treig!!!! det tok uker før jeg endelig fikk pcn, (kansje en av grunnene til at de hoder seg billig?)

 

KHLB2 anbefales på det sterkeste!

 

(unskyld skrivefeil, klokka er 0600 da :thumbup: )

Lenke til kommentar

går jeg for en NBLB2 med 15.6" LED Full-HD 1920x1080 og Intel Core i5 520M 2.4-2.93GHz (TurboBoost) Dual Core 1066MHz 3MB 35W 32nm, den billigste prosessoren havner dette på 8858kr.

 

Mens velger jeg en KHLB2 med Intel® Core™2 Duo P8700 prosessor, 2.53GHZ 1066MHz FSB 3MB cache 25W og full hd kommer dette på 8 982kr.

 

DVS jeg kan få NBLB2 til samme pris med et bedre skjermkort, men spørsmålet er hvem av de prosessorene som er best, er den billigste på NBLB2 bedre enn P8700 ?

 

Begge har 500 gb, og om det ikke er noe forskjell på prosessorene føler jeg at det beste kjøpet vil være NBLB2???

 

Når det gjelder spill skal det bare brukes til fifa antagelig.

Lenke til kommentar

går jeg for en NBLB2 med 15.6" LED Full-HD 1920x1080 og Intel Core i5 520M 2.4-2.93GHz (TurboBoost) Dual Core 1066MHz 3MB 35W 32nm, den billigste prosessoren havner dette på 8858kr.

 

Mens velger jeg en KHLB2 med Intel® Core™2 Duo P8700 prosessor, 2.53GHZ 1066MHz FSB 3MB cache 25W og full hd kommer dette på 8 982kr.

 

DVS jeg kan få NBLB2 til samme pris med et bedre skjermkort, men spørsmålet er hvem av de prosessorene som er best, er den billigste på NBLB2 bedre enn P8700 ?

 

Begge har 500 gb, og om det ikke er noe forskjell på prosessorene føler jeg at det beste kjøpet vil være NBLB2???

 

Når det gjelder spill skal det bare brukes til fifa antagelig.

 

 

Hei!

 

Her finner du en benchmark oversikt på mobile cpuer.

 

http://www.notebookcheck.net/Mobile-Processors-Benchmarklist.2436.0.html

 

i5 520M er bedre enn P8700

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...