Gå til innhold

quiz på tv2

Ifon

Juks  

27 stemmer

1. 1. Tror du det er noe juks med tv2 sitt quiz show?

• JA
      25
    • NEI
      2

Anbefalte innlegg

Hei,

Har pappaperm for tiden og da får jeg sett litt TV på dagtid. Et program som sendes på formiddagen heter quiz show og går på tv2. Kort fortalt skal man svare på et idiotisk enkelt spørsmål som f.eks. Har mye av det på vinteren? (tre bokstaver en mangler)SN?

Videre skal man ringe inn og svare på noen spørsmål, den som svarer raskest kommer på TV og kan vinne fra noen tusen til mange hundre tusen kroner. Koster ca 30 kroner tror jeg.

Jeg syntes det er påfallende at aldri noen vinner topp premien. Tenkte det samme forrige gang jeg hadde pappaperm.

HAr noen her sett at topp premien har blitt vunnet???

En annen sak er hvordan program lederne "lokker" folk til å ringe... Snakker hele tiden om at det er så få som ringer, og hvor lett det er å vinne...

Endret av Ifon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe muffins tror jeg det er...

Tror i hvert fall ikke at det er den raskeste som kommer igjennom...Jeg har ringt inn et par ganger, og det har hendt at gamle damer/menn har blitt trukket ut. Ville anta at en 19-åring er raskere på tastene. Ikke at jeg er veldig rask, men det er sikkert andre unge som ringer inn, og som er raske...

Men studioopplegget er helt reellt, det er jeg ganske sikker på, da søstern min har deltatt der 2 ganger...

Lenke til kommentar

Tror i hvert fall ikke at det er den raskeste som kommer igjennom...Jeg har ringt inn et par ganger, og det har hendt at gamle damer/menn har blitt trukket ut.

Kan det være fordel å ringe fra fasttelefon???

Lenke til kommentar

Jeg har brukt fasttelefon hver gang... Sitter på huk, og bruker begge hendene til å taste inn svaret. Telefonrøret holder jeg ved å støtte det opp til kinnet med kneet...

Og ja, jeg ser sikkert veldig smart ut :p

edit; den -> det :)

Endret av Pus_1808
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har vel sett på hver morgen i en periode nå, for å se om noen vinner toppremien.

De bytter også hver dag på antall luker, og premien forandrer seg fra dag til dag, så man må regne litt hvis man skal føre statistikk.

Hvis det er 4 luker og toppremien er i en av de, så bør oddsen tilsi at noen skal vinne den hver 4 dag. Det kan variere litt til og fra, så det er ikke fasit. Men med FrokostQuiz, er sjansen nærmere hver 40 dag at noen vinner toppremien på 1 av 4 luker.

Kan jo og være tilfeldig.

De opererer nok helt på kanten av hva som er lov. Men så lenge folk sender inn sms i god tro om at de kan vinne 400.000,- så vil nok programmet leve lenge.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå skal jeg ikke si noe om det er juks med beløpene osv. men det at man ikke kommer gjennom selv om man er svinrask har sin forklaring. Det var en lang artikkel om dette i nettavisen elns. I Sverige på TV4 elns, var det noen få personer som gikk igjen. Det ble visst så ille at TV4 sluttet å vise de daglige vinnerne. De brukte i snitt noen tusen på å ringe inn hver gang slik at de til slutt bare kunne svare stort sett når de hørte første bokstav av spørsmålet.

De har vel noe karantenestyr i Norge?, men det er helt sikkert folk som opererer på samme måte.

Nå var dette tatt fritt fra hukommelsen, så det er godt mulig at dette ikke er 100% slik det stod i artikkelen, men det skal være i nærheten hvertfall. Kan se om jeg finner den senere i dag.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...