Vifteron Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Har et hovedkort MSI K7N2 Delta-ILSR Problemet er: Maskinen fungerer bra 50% av gangene. Den andre 50% begynner den å pipe når den starter opp og de ”Ledene” (lysene som maskinen bruker for ”å si ifra” om problemer ) viser: ”Testing onboard memory size. The d-led will hang if memory module is damage or not installed properly” ddr-ram brikkene er ikke skadet og helt sikkert installert riktig. Jeg har prøvd med to typer minne: Føste gang brukte jeg: 2 stk. Twinmos pc3200 256mb uten winbond Andre gang brukte jeg 2 stk. Twinmos pc3200 256mb m/winbond Med begge fikk jeg det samme problem. Som sagt, noen ganger går det bra (installerte windows xp og diverse programmer uten problemer, men noen ganger henger den seg opp og begynner å pipe når den starter. Er det noen som har dette hovedkortet og hvilke ddr-minne bruker du i hovedkortet? Funker det stabilt? Har en 2500xp+ barton. Fint om noen kan svare på dette. Det har vært en skuffelse. Lenke til kommentar
mojne_tisra Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Jeg har vært borti et par helt nye nforce2 kortene fra MSI som ikke fungerte normalt før jeg oppgraderte BIOS. Prøv på det.... Lenke til kommentar
fetaosten Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Ahh, akkurat samme problem som jeg har! (se posten min!) Jeg må skru av PSU for å slippe denne feilen. har samme type hovedkort, prosessor or ram (den uten winbond) Lenke til kommentar
Vifteron Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 http://www.msi.com.tw/program/e_service/fo...d39dd06058a2021 Lenke til kommentar
ThaJaCkal Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Har ikke kortet selv, men jeg har satt sammen 4(!!) maskiner med MSI delta-l kort i. Alle med Dual minne og XP2500+. Første maskinen prøvde vi Twinmos DDR400. d gikk ikke, fikk AKKURAT samme prob som deg. Så testet jeg med noen apacer brikker (alt som har med minne og gjør er 2*256mb) og noen Geil brikker. Begge disse funket fint. Med andre ord: Jeg vil tippe at minnet er feilen med deg. Jeg har siden dette ALLTID kjøpt Geil/Corsair TWINX og maskinen har funket fint. Lenke til kommentar
Vifteron Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 Hei! Har nettopp oppgradert Biosen, nå vises riktig cpu temperaturen, men forsetter med samme ram-problemet. Jeg tror at jeg må bare bytte ram-brikke. Har noen av dere en nøyaktig anbefaling (fra komplett da jeg kjøpte de der)???? Lenke til kommentar
ThaJaCkal Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Hei! Har nettopp oppgradert Biosen, nå vises riktig cpu temperaturen, men forsetter med samme ram-problemet. Jeg tror at jeg må bare bytte ram-brikke. Har noen av dere en nøyaktig anbefaling (fra komplett da jeg kjøpte de der)???? Jeg har satt sammen 2 slike maskiner med Corsair Twinx og de fungerer ypperlig! Anbefales!! Lenke til kommentar
Vifteron Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 Hei! Har nettopp oppgradert Biosen, nå vises riktig cpu temperaturen, men forsetter med samme ram-problemet. Jeg tror at jeg må bare bytte ram-brikke. Har noen av dere en nøyaktig anbefaling (fra komplett da jeg kjøpte de der)???? Hei! Nå bruker jeg 2stk Crucial 512mb 2700, kjører dual channel og dette hovedkortet er "like a rock"! Lenke til kommentar
dopus Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 bygde en pc i gård. har akkurat samme problemet. noen ganger virker den andre ganger må jeg dra ut støpselet og ta batteriet ut av hovedkortet for å få den til å starte igjen. Har samme rammen og en xp2400+. har flashet biosen med siste utgave (brukte live update2) men har fremedeles samme problemet med den pcen. Har laget mye bry og kvalm. Det som er interessant er at jeg har samme brikkene men et annet hovedkort selv. Jeg har delta utgaven med serielata og raid. Der funker alt hundre prosent og vel så det. Hadde også en mistanke om at det kunne være rammen.som ikke er kompatibel. Skal prøve å kjøre ned rammen og se om det kan hjelpe. 366 kan kanskje være en start. Hvis den blir stabil kan jeg heller kjøre hardere minnetiming. Lenke til kommentar
corcky Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Da har jeg nettopp fått min maskin sammen med k7n2-L hovedkortet og twinmos 256MB pc 3200.. Opplever samme problem som så mange andre. Maskinen slår seg av så og si hele tiden. Jeg må skru av strøm forsyningen i en stund for å få start på den igjen. Noen ganger nekter den også å starte med det resultat at pc speakeren begynner å pipe. Så nå får jeg vel innvestere i ny ram.. :x Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå