jahas Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 (endret) Ok, så nå sitter jeg frustrert, deprimert og forbanna. Neida MEn jeg har kommet opp i et lite dilemma. Valgte å starte på Øk. og adm. i fjor høst, da jeg syntes dette så spennende ut. Etterhvert har imidlertid tvilen kommet. Jeg har ingen motivasjon! Studiet pirrer meg ikke i det hele tatt, og jeg ser på alt som et ork. Derfor begynner jeg å lurer på om jeg rett å slett skal si takk og farvel til sommeren. Har kommet i et stadiet i livet der jeg innser at penger virkelig ikke har noe å si. Du skal tross alt jobbe de neste 40årene, og da foretrekker jeg å glede meg til jobben hver dag, istedenfor å gå på nettopp den jobben fordi den er godt betalt. Er i dag 21 år, og hvis jeg skal begynne på et annet studie må jeg nok ta meg et friår å tenke på så jeg treffer riktig denne gangen. Det vil si at jeg starter på et evt nytt studie som 22åring, det skremmer vel ingen? Nei uff, jeg er så usikker, og henger bare lengre og lengre etter i faga. Jeg må snakke med GUD NÅ! Men ellers så tar jeg svært gjerne imot råd fra dere Endret 5. mars 2010 av jj_89 Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 En av de smarteste karene jeg kjenner gikk 3 år på siving (han kunne vært ferdig ingeniør om han hadde gått høyskole) før han ombestemte seg og begynte på medisinstudiet som 23-åring. Lege idag. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 1: En del økad-studier er gørrkjedelige første år. Tenk litt på om du tror det blir bedre etter hvert. 2: Finner du ut av hva du vil gjøre ved å ta et friår, eller gjør du det bare vanskelig for deg selv å studere noe annet fordi du blir vant til å ha en jobb og tjene penger? 3: Hvis du tror du kommer til å finne en retning du trives bedre med, kom deg gjennom dette semesteret og finn på noe annet lurt. Bedre å kutte tidlig enn sent. 4: Søk for all del opptak på en del studieretninger du synes er interessante – rekkefølgen kan du endre frem til juli, om jeg husker rett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå