Gå til innhold

Valgt feil utdannelse - Slutte?

jahas

Anbefalte innlegg

Ok, så nå sitter jeg frustrert, deprimert og forbanna. Neida :p MEn jeg har kommet opp i et lite dilemma. Valgte å starte på Øk. og adm. i fjor høst, da jeg syntes dette så spennende ut. Etterhvert har imidlertid tvilen kommet. Jeg har ingen motivasjon! Studiet pirrer meg ikke i det hele tatt, og jeg ser på alt som et ork. Derfor begynner jeg å lurer på om jeg rett å slett skal si takk og farvel til sommeren. Har kommet i et stadiet i livet der jeg innser at penger virkelig ikke har noe å si. Du skal tross alt jobbe de neste 40årene, og da foretrekker jeg å glede meg til jobben hver dag, istedenfor å gå på nettopp den jobben fordi den er godt betalt.

Er i dag 21 år, og hvis jeg skal begynne på et annet studie må jeg nok ta meg et friår å tenke på så jeg treffer riktig denne gangen. Det vil si at jeg starter på et evt nytt studie som 22åring, det skremmer vel ingen? :p

Nei uff, jeg er så usikker, og henger bare lengre og lengre etter i faga. Jeg må snakke med GUD NÅ! Men ellers så tar jeg svært gjerne imot råd fra dere :)

Endret av jj_89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: En del økad-studier er gørrkjedelige første år. Tenk litt på om du tror det blir bedre etter hvert.

2: Finner du ut av hva du vil gjøre ved å ta et friår, eller gjør du det bare vanskelig for deg selv å studere noe annet fordi du blir vant til å ha en jobb og tjene penger?

3: Hvis du tror du kommer til å finne en retning du trives bedre med, kom deg gjennom dette semesteret og finn på noe annet lurt. Bedre å kutte tidlig enn sent.

4: Søk for all del opptak på en del studieretninger du synes er interessante – rekkefølgen kan du endre frem til juli, om jeg husker rett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...