christianb Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Kan noen hjelpe meg med å finne IMEI-nummeret til min Nokia 5300-telefon? Jeg har byttet operatør, men glemte å tenke på at Telenor har satt på operatørlås. Heldigvis har de et system her hvor man kan få utlevert kode for å låse opp. Men da trenger man noe som heter IMEI-nummer, og det skjønner jeg ikke hvor man finner. Her får du operatørlåskoden til mobiltelefonen din 12 måneder etter kjøpsdato. Tast inn IMEI-nummer (kun siffer) og klikk OK. IMEI-nummer (15 siffer) finner du på telefonen bak batteriet, eller ved å taste *#06# Men jeg finner ingen 15-siffers kode under batteriet. Og skjønner ikke hvor man kan taste inn *#06# Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Ring *#06# så vil du få det opp på skjermen. Lenke til kommentar
christianb Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2010 OK. Men jeg kommer ikke inn sånn at jeg får ringt så lenge telefonen er låst... Lenke til kommentar
magnarl Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Start telefonen uten sim-kort, fungerer likevel.. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 står vel under batteriet også. Lenke til kommentar
christianb Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2010 Å starte uten SIM-kort løste problemet. Tusen takk for hjelpa Lenke til kommentar
mcsvor Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 (endret) Bilde av en 5200 - men det er i praksis samme telefonen. IMEI ser du rett under CE-koden. Endret 5. mars 2010 av mcsvor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå