Gå til innhold

Bilder i flere rom, mange rom.

Anbefalte innlegg

Hei

Lurer på noen forslag til hvordan jeg kan løse et problem, som ikke skal koste alt for mye.

Der jeg jobber, skal vi har skjermer som skal vise forskjellige internettsider, etc. Mulig at man skal kjøre forskjellige programmer på hver skjerm også.

Alt skal kunne styres fra ett sted, ikke via eksternt skrivebord. Den løsningen ble ikke godkjent.

Hva må til, for og få til dette?

Det er snakk om 6-7 skjermer, der den ene skjermen skal vise alt det de andre viser. Så kan si det blir 6 +1 liksom.

Som sagt over, vil vi da aller helst kunne styre alt fra en maskin, alt må kunne trekkes kabel på. trådløst er uaktuelt.

Håper på noen kan hjelpe på dette.

Petter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De vil at 1 skjerm blir som et ruteark og viser alle 6-7 skjermer samtidig? Er det sånn å forstå?

Kan jo bruke Teamviewer, koble deg opp mot alle maskinene og justere vinduene til å bli et ruteark. Gjør det selv jeg. Har 3 PCer og kan se på alle sammtidig, kan trykke på et av vinduene så styrer jeg den.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Dem er ikke ute etter og har flere maskinen til og gjøre det.. En hoved maskin/server som skal styre alle skjermene, vi f.eks. et skjermkort med mange utganger eller noe den duren. Altså ikke noe VNC eller TeamViewer.

Etter som det mest trolig kommer til og gå i web aplikasjoner, så er det ikke vanskelig og gjøre så alle skjermen blir vist på en skjerm, for og si det slik. Men løsnignen med og kunne ha en maskin som styrer alt. Og ikke flere enheter enn det.

Lenke til kommentar

Da må du skaffe deg et nokså dyrt KMV switch (som denne) som klarer å ta imot så mangen PCer. Problemet jeg kan se med denne løysningen er at du da må jo trekke MASSE kabler (Skjerm,tastatur,mus) til ALLE maskinene. Denne løysningen er mest gunstig om maskinene er nokså nær hverandre.

Hva er grunnen til de ikke vil benytte fjernstyring/remote desktop? 99% av alle bedrifter bruker jo det nettopp fordi det er billigst og mest effektivt.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Nei! Det er langt fra nødvendig med en slik idiotisk løsning. Det finnes drøssevis av løsninger som lar deg gjøre dette.

En jeg vet har fått veldig god kritikk er norskutviklede webpro. http://www.webpro.no/

Selv så bruker vi nå et "lokalt utviklet system for dette", men vi skal sannsynligvis gå over til webpro om noen måneder da vi har hørt veldig mye positivt om dem og løsningen fra andre aktører. Det er i alle fall verd å ta en titt.

Lenke til kommentar

En maskin med ett hovedkort som er fyllt med PCI-E porter og en drøss med billige skrap skjermkort burde i allefall gi deg bilder til alle skjermene.

Hvordan få de samlet på en skjerm blir litt verre, men jeg mener det skal finnes programvare for noe slikt da.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om dette ville dekket ditt behov, men lokalt her så kjører vi følgende:

En webserver, som kun leverer "skjermbilder" ut fra IP-en klienten som kobler seg til har. I praksis kan du si at vi har en datamaskin per skjerm og en webserver som bestemmer hvilken skjerm som skal vise hva. I programvaren på serveren så velger vi hvilken skjerm som skal vise hva, IP er i grensesnittet byttet ut med navn. Dette fungerer greit, her på huset på bruker vi avdankede bærbare som klienter, de tar liten plass, bruker lite strøm og trenger ikke mer prosesseringskraft enn vanlig nettsurfing, noe som betyr at det ikke skal rare greiene til å dra rundt klienten. Vi bruker altså maskiner som likevel skulle vært kastet på dynga.

Jeg vet ikke hvordan det ville fungert for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...