Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny hjelm til scooterjobbkjøring

Anbefalte innlegg

Scootersesongen nærmer seg med stormskritt og jeg har derfor et par spørsmål.

Tidligere har jeg bare kjørt med vanlige skinnhandsker, men disse blir fort gjennombløte når det regner. Er det noen som har forslag til gode kjørehansker som både er varme og vanntette?

Jeg trenger ny hjelm. Hjelmen jeg har hatt siden 2004 er bare en billighjelm og det vises på visiret, det er så ripete at det ser ut som det er frostet ;)

Problemet med den gamle hjelmen var også at visiret dugget på bare det var antydning til kulde i lufta, og vann satte bom fast på det.

Kan noen anbefale en god hjelm med ripe/dugg/dråpe-fritt visir? Eller iallefall så nære man kommer ;) Gjerne med solvisir i tillegg.

Vanligvis kjører jeg i vanlig jakke og dongeribukse (med stillongs hvis det er kaldt, og skibukse utapå hvis det er kaldere enn kaldt). Fins det noen "lette" kjøredresser som man kan ha utenpå vanlig tøy, som er både vind og vanntett?

Takk for all hjelp. Håper bare jeg får startet scooteren etter at den har tilbringt halve vinteren under snøen :|

-C-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den første setningen du skrev at scootersesongen nærmer seg med stormskritt, varmet hjertet mitt. Er ferdig med all opplæring, skal ta teorien i mai da jeg blir 16 :)

Har forøvrig hatt 25 timer bak meg (øvelseskjøring privat+trafikkskolen) - HJC sine hjelmer er å anbefale:

http://www.hjchelmets.com/

Hjelmene kan du sjekke ut, trykk på "Street" eller "Open face/cruiser" til venstre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...