Gå til innhold

FPU vs UH vs LU

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+132

Unge Høyre er vanlige mennesker, med vanlige interesser, som samtidig er opptatt av politikk, frihet og kapitalisme. FpU er stort sett rasister som jobber for billigere sprit og mindre innvandring, og Liberalistisk Ungdom har jeg til gode å møte på. Tror de bare er en myte.

Lenke til kommentar

Støtter meg til den over. Møtt flere medlemmer av FpU som drar på sommerleirer og slikt uten å vite en døyt om politikk; de vil bare bli med på festen. I tillegg er ofte ''hjertesakene'' dems billigere sprit, snus og bensin. Unge Høyre derimot har jeg fått et reelt godt inntrykk av og de aller fleste jeg har møtt har vist seg å være rasjonelle, oppegående og åpensinnede mennesker. Jeg har ennå ikke møtt en fra Liberalistisk Ungdom.

Lenke til kommentar

Tror den største forskjellen Unge Høyre har er deres innflytelse på moderpartiet. Kan trekke to eksempler som står på Høyres stortingsplan 2009.

Narvik UH - Tilpasset undervisning for alle (kjenner fyren bak denne resolusjonen :wee: )

Bergen UH - Lærerevaluering og anonym retting av prøver

Ellers så sendes UH resolusjonene til Høyres fylkesårsmøter, landsting og årsmøter på sentralt nivå ect..

UH satser sterkt på inkluderende medlemskap og skolering. Er ikke sentralstyrt, dette betyr at Lokal, regional og nasjonalt kan ha forskjellige meninger, eks;

Bodø UH er mot Oljeboring, Nordland er for Oljeboring og UH sentralt er mot Oljeboring.

Ellers så har UH flere arrangementer som konferanser ect.. Samt at som UH medlem har du samme muligheter som Vanlige Høyre medlemmer har. Høyre tilbyr blant annet UH til å være på stortinget i 2 måneder for å jobbe der. Så er i mine øyne UH ikke så ekstrem som andre, de fører an en mer gjennomtenkt politikk enn hva som er normalt for ungdomspartier. For ofte besøk fra sentralt hold på årsmøter osv... osv..

Dog så har jeg ikke annen inntrykk fra FPU at de jobber bare for billig snus og sprit, noe de må jobbe for å endre fokuset hos oss. Samt Sosialistisk ungdom må høre på sentralt holdt og kan ikke ha enge meninger i like stor grad som vi kan..

Lenke til kommentar

Unge Høyre er vanlige mennesker, med vanlige interesser, som samtidig er opptatt av politikk, frihet og kapitalisme. FpU er stort sett rasister som jobber for billigere sprit og mindre innvandring, og Liberalistisk Ungdom har jeg til gode å møte på. Tror de bare er en myte.

Nå er langt fra alle FpU rasister. Bare fordi man ikke vil ha flere innavandrere, blir man automatisk rasist. Rasisme handler om raseteorien, og kun fordi man vil begrense innvandring blir man ikke rasist.

Og hva så om de jobber for billigere sprit og billigere bensin? Dette er saker som angår dem, og derfor engasjer de seg i det. Hvorfor skal dette være noe negativt? Om du har et barn i barnehage eller skole, så er det selfølgelig det som opptar deg når du leter etter et parti som skal representere deg. Slik er det også med ungdom/unge voksne som kjører mye og fester mye. Dette er saker som angår dem, derfor støtter de partier som FrP, som aktivt går inn for billigere alkohol og drivstoff.

Det er mange småbarnsforeldre som stemmer SV fordi de vil ha billigere barnehager, er det noe galt i det?

Lenke til kommentar

Har møtt flere inntresange UH-medlemmer og er heldigvis ikke alle der som ønsker å samarbeide med Frp.

FPU vet jeg egentlig ikke allverdens om, dog har oppfattet de som noe mer liberal enn moderpartiet.

Men hvor fritt står UH i forhold til Høyre og FPU i forhold til Frp?

Jeg vet at UV står helt fritt i forhold til Venstre så er inntresangt å se :)

Lenke til kommentar

UH for lov til å ha helt egne meninger enn hva Høyre har, samt at om UH lokalt vil samarbeide med et annet lokalparti står vi fritt til å gjøre det (andre ungdomspartier har ikke lov til dette av en eller annen grunn). Om det samme gjelder FPU vet jeg dog ingen ting om. Har bare det inntrykte som jeg for fra skoledebattene, så dette er noe de nok må jobbe med...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...