Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har driti meg ut totalt i fylla !

Gjest Petter

Anbefalte innlegg

Gjest Petter

Heisann! Gutt på 21 år her. Student. Til saken:

I helga som var så tok jeg noen drinker for mye og dreit totalt på draget. For å si det på en hyggelig måte. Det hele har seg slik at jeg kjenner ei jente som jeg har blitt venn med. Bare venn altså. Jeg har det ikke helt lett i livet, depresjon, alkoholavhengighet og annen elendighet. I helga som var så tror jeg at jeg sendte SMS-meldinger til henne om at livet er dritt og at jeg er alkoholiker. Noe som forøvrig er sant, men sistnevnte angrer jeg så inderlig på at jeg sa...Sendte en melding til henne før alt dette skjedde og spurte om jeg kunne stikke innom en tur. Svaret ble nei, og jeg tok det tungt. Pga at jeg var dritings. Tror det var det som fikk meg til å si alt dette til henne. Husker at jeg skrev at jeg var lei meg fordi at jeg ikke fikk komme innom. Tror jeg... Sendte mange meldinger til henne den kvelden, men tør ikke å sjekke telefonen min! Tør ikke engang å sjekke hva JEG har skrevet!

Morgenen etterpå så våknet jeg opp med fylleangst De Luxe og tenkte "Hva faen har jeg stellt i stand nå da" Jeg leste 1 sendt melding. Mer turte jeg faen ikke å lese...Skrev til henne at jeg hadde sendt meldingene til fel person for ikke å virke totalt bortblåst i hodet. "jaha" fikk jeg som svar. Da skrev jeg "jeg må sette inn en fyllesperre i telefonen" svaret fra henne ble "gjør det du" Virker som om jeg har sagt noe galt til henne og at hun tror jeg er en idiot utifra de siste meldingene. Helvete, som jeg har dommet meg ut! Har ikke vært på skolen denne uka heller. Har sagt at jeg har influensa og kan ikke komme. Har ingen planer om å dra dit i morgen heller. Venter til etter helga...

Hva faen skal jeg gjøre?! Tør ikke engang å lese i sendte meldinger og innboksen på mobilen! Unngår skolen for at hun ikke skal se meg...Skammer meg som en hund som har driti i sofaen!

Hva skal jeg si til henne?! Tør ikke ta kontakt lengre! Har hatt en fryktelig angst denne siste uka og knapt sovet på nettene. Er ute og sykler lange turer i ødemarka for å tenke på noe annet enn disse SMS-meldingene i helga...Men jeg får vel mote meg opp til å lese dem, og eventuellt gi en forklaring til henne når jeg vet nøyaktig hva som har blitt sendt?

Hun synes sikkert at jeg er en stor idiot akkurat nå :(

Huff, dette ble like rotete som hybelen min....Håper dere skjønner.

Hva skal eller bør jeg gjøre???

Takk for svar!

Mvh

Edit: Er dette feil forum får en moderator flytte emnet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skal eller bør jeg gjøre???

Første bud er nå i allefall å åpne disse meldingene for å faktisk se hva du har skrevet og hva du har fått til svar.

Det er jo først da du kan se hvordan dette ligger ann og vurdere situasjonen ut i fra det. Spiller det noen rolle egentlig da? Du ser jo for deg det værste nå uansett, så du vil jo ikke bli overrasket om du leser meldingen uansett. Hun har jo allerede lest dem og vet selv hva hun har svar, så i forhold til henne så spiller det jo nada niks. Det som har skjedd har skjedd, så får du heller ta kosekvensene av det.

Er ikke meningen å være så forbanna moralsk her, men det virker jo bare som du flykter fra virkeligheten. Du får heller lese hva du har sendt og fått, så får du deretter bare svelge noen jævlig store kameler. Det er ikke til å unngå det!

Tror først angsten kan begynne å roe seg etter dette.

Personlig hadde jeg nok bare hoppet i det og mødt opp på skolen. Det som kommer får komme og du må uansett møte opp en dag. Viss ikke stryker du jo. Ganske idiotisk å stryke et helt år kun fordi du sendte teite fylle-SMS om dine problemer (teit i utgangspunktet, men jeg skal ikke sitte her å dømme ting folk gjør i fylla)

Ta en prat med henne etterpå også du. Når det har roet seg bittelitt i ditt eget hode. Si du beklager deg og gjør det heller bittelitt komisk, så slipper du å drite deg enda mer ut. Så forbanna ille kan hun da vel ikke ta det? Ikke fovent at hun blir bestevennen din framover, men er hun så fantastisk da?

Lenke til kommentar

Gjort er gjort, og spist er spist.

"Jenta di" har allerede (sikkert) lest gjennom alle sms-ene du sendte henne. Og jada, kanskje har du grunn til å være litt flau, men men, ting kunne alltid ha vært verre.

Om jeg hadde vært deg hadde jeg gått på skolen, og prøvd å ikke tenke på det, ihvertfall så hun såvidt får sett deg i øynene og ser at du ikke virker så brydd av det hele. Også kan du alltids toppe det med å holde deg edru de neste ukene, der du "uheldigvis" sender en masse nye sms-er med nye avsløringer om alt mulig vilt og rart for å prøve å få kontroll over situasjonen.

Om du da smører på litt tykt vil hun til slutt tro at at du skrøner på deg alt mulig rart mellom himmel og jord når du er full, hun vil da ikke tro på det du har avslørt tidligere, og hun vil se på deg som en mer artig, men kul tøysekopp - kanskje verdt å bli bedre kjent med.

Situasjonen din er uansett allerede dårlig, så nå må du vri det om til noe bedre - og vær forsiktigere med den jævla flaska heretter!

Endret av greygenic
Lenke til kommentar

Kaster meg på resten av gjengen her og vil råde deg til å begynne å se på meldingene som har gått frem og tilbake. Det vil i hvert fall roe litt av angsten for da har du noe konkret å forholde deg til i forhold til å gå rundt og ikke vite hva som er blitt sagt.

Så går du på skolen og tar støyten. Mest sansynlig blir det ikke så ille som du forespeiler deg. Alle gjør feil, og de aller fleste der ute skjønner at det kan gjøres feil her og der.

Uansett utfall vil du føle deg mye bedre etter du har vært på skolen og faktisk fått det ut av verden. Det blir bare værre og værre over tid hvis du ikke tar tak i det og håndterer det.

Les meldingene, kom deg på skolen, og legg deg paddeflat, så er dette over før du veit ordet av det.

Lenke til kommentar

Løsningen her er det motsatte av hva du skulle tro.

Du sender en melding til!

"Hei du, det er noe feil med telefonen min. Den begynner plutselig å sende meldinger i hytt og pine når jeg er full. Særlig på lørdager rundt 04.00 om morgenen. Beklager dette."

Lenke til kommentar

Løsningen her er det motsatte av hva du skulle tro.

Du sender en melding til!

"Hei du, det er noe feil med telefonen min. Den begynner plutselig å sende meldinger i hytt og pine når jeg er full. Særlig på lørdager rundt 04.00 om morgenen. Beklager dette."

Det høres ut som en OK løsning. Ikke noe vits å skamme seg over noe som har skjedd når du er dritings. Du føler du har driti deg litt ut, men det er jo ikke akkurat som du har tatt livet av noen eller noen gjort noen annen uopprettelig skade. "Jeg sendte noen SMSer, buuhuuu". Nei hvis det er ditt største problem er du heldig. :thumbup:

Endret av killerost
Lenke til kommentar

Som Zeph sier, gå med hodet hevet! Dog må du ikke være arrogant og cocky. Du skal ikke skjule noe, men du må også klare å være ydmyk og legge deg flat. Si beklager, det var ikke meningen å sende alt det juggelet. Det var alkoholen snakket, og det vil ikke gjenta seg.

Det som har skjedd har skjedd, og det er ingenting i hele verden som kan forandre på det. Du må akseptere det, og handle ut i fra de eksisterende forhold. Med andre ord hjelper det deg INGEN verdens ting å gå rundt å gnage på det som har skjedd. Suck it up, si beklager, og legg det bak deg.

Alle gjør feil. I et litt større perspektiv er denne feilen du har gjort helt ubetydelig. Ta lærdom av den, og om noen år så er den en god historie.

Du er verd mye mer enn å gå rundt å bekymre deg om dette her. Ikke noe poeng å gå å dra frem dritt som hører fortiden til dersom det ikke hjelper deg med noe.

Lenke til kommentar

hvis hun er en venn kan du da bare si det som det er?, si at du dreit på draget og beklager for det. ja du har hatt problemer i livet og er idiot i fylla. er hun en ekte venn vil hun føle med deg og si det er greit og at du kan snakke med henne om dette når som helst. skjønner ikke hva problemet er. venner er der for å støtte deg og hjelpe deg med problemer i livet, ikke synes du er teit for at du sliter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...