Gjest Slettet-0ncAanc1 Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Dette er en artikkel på dinepenger skrevet 4. mars 2010. http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=597961 Følte jeg måtte kommentere denne. For det første stusset jeg over følgende; "Skal du ha en populær bil, som Toyota Corolla, må du handle raskt og godta at prisen svir mer." Toyota er en poulær bil? Det er vel ikke ett merke i hele verden som har opplevd så mye trøbbel som de har gjort i det siste? Tror neppe de er særlig populære, hverken som brukt eller ny. Jeg ser også at statistikken denne artikkelen er bygget på er fra 2008/2009... Det forklarer jo alt. Nederst i artikkelen står dette; "For ordens skyld: Dine Penger er eid av Schibsted, som er eier av Finn.no." Så dette er jo også ren reklame for finn.no. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 (endret) Norske bilkjøpere er noen sauer, som går for det kjente og "trygge" uansett hva som måtte dukke opp av feil. For eksempel har Volkswagen og Audi alltid solgt i bøtter og spann. Selv om bilene deres mot slutten av 90-tallet og begynnelsen av 2000-tallet mer eller mindre var noe dritt. Volvo har jo også blitt relativt elendige på driftssikkerhet, men det stopper da oss ikke fra å gå mann av huse for å sikre oss en ny V70 eller hva det nå måtte være. Selv om Toyota sliter med et PR-problem nå, så tviler jeg på at det vil ha noe å si for bruktbilsalget i Norge. Endret 5. mars 2010 av Magnum p.i. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 (endret) "Skal du ha en populær bil, som Toyota Corolla, må du handle raskt og godta at prisen svir mer." Er vel ingen tvil om at Toyota Corolla er en driftsikker og OK bil for massene som trenger ett fremkomstmiddel. De siste uttalesene rundt Toyota tror jeg spiller liten trille i den store sammenhengen. Det skal litt til og knuse det gode ryktet Toyota har opparbeidet seg gjennom tidene. Hadde man fått en BMW/AUDi etc. til samme pris som en Toyota ville nok Toyota tapt markedsandeler. Man får stort sett hva man betaler for, og de fleste av oss normenn velger vel biler som Toyota grunnet pris/kvalitet. Men kjøreegenskaper/komfort/motor/automatkasser/teknikk samt spenningen er mye høyere i biler som BMW/Mercedes/Audi etc. Det er vertfall MIN mening etter noen år på baken i mange forskjellige biler. Ofte så kjører jeg mye leiebiler i mellomklassen, og der er det stort sett Citroen/Hyundai/Mazda/Toyota i den såkalte Golf-størrelsen jeg kjører. Ingen av disse bilene har imponert meg nevneverdig og MÅ jeg dra frem den "beste" bilen av disse hva kjørekomfort og sittestilling anngår så er det nok Mazda som har vært den beste av disse. Citroen C3 var dne klart værste kandidaten og hver gang jeg ringer og skal ha leiebil så ber jeg om å IKKE få en Citroen i den klassen. Men det skal sies at ingen av disse bilene er spesielt gode å kjøre under lengre distanser, men man kommer seg frem og får gjort jobben man skal gjøre. Thats it. Og det er vel det som er meningen med slike biler. Skulle jeg hatt en bil nummer to til småkjøring, hadde jeg uten tvil valgt en noen år gammel Toyota med middels motor. Men som hovedbil hadde det aldri falt meg inn og kjøpe noe slikt. Ikke engang hvis jeg sparer penger på det. Jeg er på ingen måte rik og har ingen overfyllte kontoer. Det er bare det at når det kommer til bil, så stiller jeg visse krav, og da prioriterer jeg dette litt høyere enn kanskje mange andre. Endret 5. mars 2010 av BjerkneZ Lenke til kommentar
kremt Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Mange nordmenn er regelrett noen idioter når det kommer til bilvalg. Det handler mest om å vise seg frem og at man har en del penger som naboen helst skal få se. Hvorfor kan ikke heller folk kjøpe den bilen de har lyst på, og drite i hva andre folk sier eller hvilket nummer bilen er på en statistikk? Når enkelte er villig til å betale flere hundre tusen kroner ekstra for en bil som bruker 1 desiliter, merk EN dl mindre på mila, da skjønner jeg virkelig ikke hva som foregår oppi huet. En nyere småbil eller mellomklassebil som går på fyringsolje (kala-klakk-klonk) vekker overhodet ingen følelser eller vil-ha tanker hos meg, heller ikke at den biltypen kan sees på hvert gatehjørne. Komforten er vel så god i en gammel storbil som går på det riktige drivstoffet, det er rett og slett mer hyggelig å kjøre. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Norske bilkjøpere er noen sauer, som går for det kjente og "trygge" uansett hva som måtte dukke opp av feil. For eksempel har Volkswagen og Audi alltid solgt i bøtter og spann. Selv om bilene deres mot slutten av 90-tallet og begynnelsen av 2000-tallet mer eller mindre var noe dritt. Volvo har jo også blitt relativt elendige på driftssikkerhet, men det stopper da oss ikke fra å gå mann av huse for å sikre oss en ny V70 eller hva det nå måtte være. Selv om Toyota sliter med et PR-problem nå, så tviler jeg på at det vil ha noe å si for bruktbilsalget i Norge. Nå får du ikke glemme av franske biler her da. selger godt de også, selv om det stort sett bare er ræl. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 (endret) Nå får du ikke glemme av franske biler her da. selger godt de også, selv om det stort sett bare er ræl. Franske biler selger vel heller sånn passe i Norge, sammenlignet med de andre smør og brød merkene. Og det er forsåvidt bare Peugeot som hevder seg i nærheten av toppen på salgsstatistikkene. Topp ti lista av solgte biler i Norge hittil i år består av noe så spennende som Golf, Avensis, V50, Passat, Prius, Quashqai, Peugeot 3008, V70, Polo, og Urban Cruiser. Deretter kommer det et lass med Forder og Toyotaer, Skoda Octavia, Suzuki SX4 og Audi A3 - før man finner neste franskmann (Peugeot 308) på 19. plass. Deretter kommer ytterligere en Toyota (RAV4) som den tyvende mest solgte bilen i Norge i 2010. Endret 5. mars 2010 av Magnum p.i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå