Villmink Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 En side jeg lager for en venn av meg gir masse feil når jeg tester den i denne html validatoren: http://validator.w3.org/ . Siden er laget i Dreamweaver MX og jeg har aldri brukt noe annet enn dette og notepad når jeg laget de. Forøvrig vises sidene slik jeg har ment de i alle browsere jeg har testet. Mozilla, Opera, IE, og Konqueror som jeg kommer på i farta. Som dere sikkert skjønner er jeg ganske fersk på webdesign og vet ærlig talt ikke om jeg greier å skrive hele site'n i notepad. Bør jeg ta spessielt hensyn til dette og lage sidene på nytt, evt. gå gjennom koden for å se om jeg kan rette på det, eller er det viktigste at sidene ser riktig ut. siden det gjelder er: www.engerscustomwear.com Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 nå har det seg slik at W3.org sin validator er sinnsykt streng. så streng kan jeg ikke forestille meg at du trenger å være. Vises de korrekt i IE, Opera, Mozilla og netscape, så vises de nok korrekt hos andre også. W3.org validerer opp mot XHTML, hvis jeg ikke tar helt feil, og for å få det skikkelig godkjent, må det være 100% XHTML godkjent. Nå har det seg slik at det ikke finnes en browser i verden(som jeg vet om) som er like streng som XHTML standarden. Browsere gjenkjenner som regel kode enten det er HTML 4.0, XHTML 1.1 eller whatever... ikke bry deg så mye om det er mitt råd... Lenke til kommentar
heder Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 W3.org validerer opp mot XHTML, hvis jeg ikke tar helt feil, og for å få det skikkelig godkjent, må det være 100% XHTML godkjent. Nei, når siden er HTML 4.01 Transitional så sjekker w3c validatoren opp mot HTML 4.01 Transitional. Lenke til kommentar
goose Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Hvis du skal lage sidene slik at Validator godkjener dem så må du slite mye lenger enn nødvandig. Personlig programerer jeg en del portaler og bedrifts hjemmesider og driter egendlig i validator. Så lenge sidene synes i IE og Netscape og er alt bra. Men når jeg har tid så forandrer jeg på sidene slik at dem blir W3C godkjent. :wink: Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Line 11, column 28: there is no attribute "HEIGHT" (explain...). <table width="920" height="335" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> [*] Line 17, column 123: there is no attribute "BORDERCOLOR" (explain...). ...ding="0" cellspacing="0" bordercolor="#0033CC" bgcolor="#0033CC"> [*] Line 95, column 17: reference to non-SGML character (explain...). • <span class="bunn"><a href="http://www.ernie-web.tk" class="b noen som kan tyde de "feilene" der for meg? den siste sjønner jeg. Tegnet er noe-SGML, men hva med de to første... :-? Lenke til kommentar
goose Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 bordercolor="#0033CC" <- ikke i W3C <table tagen kan ikke inneholde height="335". hun td og tr... Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 bordercolor="#0033CC" <- ikke i W3C<table tagen kan ikke inneholde height="335". hun td og tr... ok, takk. For se hva jeg kan gjøre det det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå