Gå til innhold

Hva har du imot Gud?

Anbefalte innlegg

Kan jo ikke tro på noe, når konseptet ikke eksistere.

Akkurat. Se for deg at du er i en parallell verden der det ikke fantest noen kirker eller noen som ytret guds ord i det hele tatt. Ingen visste noe om gud, dermed eksisterer ikke det noe konsept gud. Når det ikke eksisterer noe konsept så oppfatter du verden som den er punktum.

Men

Religion er menneskets svar på søken etter mening med livet og hva som skjer med livet etter det er over. Noe å skylde på når det skjer noe merkelig mystisk(også kalt mirakel)som ikke kan forklares (i gamle dager) som nå kan bevises med vitenskap. Noen klarer bare ikke å akseptere at når livet er over så er det over. Dette er opphavet til all religion.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå ligger det ikke i min natur å forsvare religion.

Men hvem får mest igjen for å tro?

Tro på vitenskapen gir ikke noen merkbare fordeler for individet, men det gjør derimot religion.

Men er enig i at vi bør komme oss vekk fra religionsteorien og bevege oss videre. Men om mennesket har så mye å hente fra vitenskapen at det vil gavne oss, tviler jeg heller sterkt på.

Hva får du igjen for din tro?

Endret av 2ke
Lenke til kommentar

Tro på vitenskapen gir ikke noen merkbare fordeler for individet, men det gjør derimot religion.

Under forutsettning at alle mennesker trenger å "få noe igjen" da.. Personlig har jeg ikke det, men jeg "tror" heller ikke på vitenskap, jeg aksepterer den og bruker dens metoder. Skal jeg ha noe "sjelelig" setter jeg på noe fin musikk, går å ser på noe kunst eller lignende. Trenger ikke å måtte lyve for meg selv og tro på en oppdiktet person som kun støttes av påstander for å oppleve helhet askjønner du :)

Gud er en sutteklut for de som tror de er for svake til å stå på egne ben (Noe de også blir indoktrinert til å tro)

Men jeg har sagt det før, men jeg trenger ikke å gjenta det (?) ;)

Jeg kan bevise at den kristne guden (eller hvem som helst av disse gudene som verserer der ute) IKKE eksisterer!! Det krever endog at alle som tror på disse gudene slutter å tro, men så fort de slutter å tro så slutter disse gudene å eksistere!!! Garantert!

For hvem tror i dag på Tor og Odin? Ikke mange, men den gangen alle her i landet, sverige og danmark trodde på Tor og Odin var de like store som den kristne guden var. (Og det var sikkert gudene de trodde på FØR Tor og Odin også...) Men hva er de i dag? Jo, døde... Ble Tor og Odin sinte for det? Nei, vi vet jo at de ikke eksisterer og derved ikke noe å være redd for, så hvorfor frykter da de som tror på dagens guder at onde ting vil skje dem om de slutter å tro på de gudene? Det er overhodet ingen forskjell, de gudene som mennesker tror på i dag er bare en videreføring av de eldre gudene og slutter vi å tro på alle guder så dør også de gudene. De glemmes og blir borte, som tusner på tusner av andre eldre guder før dem....

Men er enig i at vi bør komme oss vekk fra religionsteorien og bevege oss videre. Men om mennesket har så mye å hente fra vitenskapen at det vil gavne oss, tviler jeg heller sterkt på.

Her tar du skammelig feil! Enten på grunn av ignoranse eller på grunn av bevist utelatelse, for hva har gitt deg data maskinen du satt og skrev dette på? Er det bønn som ga deg datamaskinen? Er det gud som ga det TV? Fly, Tog, medisiner, ja så og si alt du omgir deg med i det daglige... Nei, det er ikke gud som ga oss dette, eller bønn og meditasjon, men vitenskap! Du lever dobbelt så lenge på grunn av den samme vitenskapen og dette gir oss ikke noe? Vel, vet ikke jeg.... :)

Nå er det mulig at du mener åndelig, men heller ikke her trenger vi religion. Jeg har levd førti år uten religion og VET at jeg ikke trenger det åndelige i religion. Det kan fint byttes ut med andre ting, som musikk, kunst og andre ting som får deg rolig og avbalansert. Det er en grunn til at flere og flere bytter ut truslene og lovnadene til jesus og putter inn new age ting der isteden, noen mer og noen mindre.... Det er i det store og hele overtro og et håp om noe mer det også, men det passer bedre i den hverdagen vi omgir oss med enn gamle, forvridde dogmatiske religioner, som for lenge siden er gått ut av dato...

Er sikker på at verden hadde blitt et bedre sted å leve for ALLE uten disse gudene jeg og derfor er jeg mer i mot fanklubben til disse gudene enn gudene i seg selv, da det er fanklubben som står bak alt det onde og sinnsvake disse "gudene" liksom vil ha oss til å gjøre, ikke gudene i seg selv....

Lenke til kommentar

Og for ikke snakke om alle gangene Gud har grepet inn og reddet mennesker fra katastrofer, hjelpt mennesker i nød, helbredet syke osv. Men sånne mirakelhistorier tror dere vel ikke på.

Nei vi gjør ikke det, merkelig nok.

EDIT: Men i det øyeblikk jeg får ekte, håndfaste bevis, så kan saken fort bli en annen.

Bare be til Jesus så får du bevis, og det kan bli en sterk opplevelse. Jeg kjenner folk som har vært tungt avhengig av narkotika og som har forandret seg fra avhengige, late, hissige og deppa mennesker til glade, energiske, åpne og utrolig koselige mennesker som ønsker alle godt. Dette kan skje bare ved å åpne hjertet, tro på Jesus og be/bli bedt for. Håper du prøver det en dag.

Det er prøvd ut, og det funka dårlig.

Lenke til kommentar
Bare be til Jesus så får du bevis, og det kan bli en sterk opplevelse. Jeg kjenner folk som har vært tungt avhengig av narkotika og som har forandret seg fra avhengige, late, hissige og deppa mennesker til glade, energiske, åpne og utrolig koselige mennesker som ønsker alle godt. Dette kan skje bare ved å åpne hjertet, tro på Jesus og be/bli bedt for. Håper du prøver det en dag.

Merkelig, for jeg kjenner flere persolig som har klart å komme seg ut av narko helvette uten jesus og som i dag fremstår som glade, fornøyde og arbeidssomme mennesker... Så enten så juger du ellers så tror du for godt om troen din. Det er faktisk ikke alle som trenger den krykka du tror alle trenger for å klare seg mellom livet skjønner du! :)

Og flott at du gir mennesker egenskaper som "late, hissige og deppa" fordi de ikke tror på guden din... :no: Gude tro er ikke svaret på alt skjønner du, selv om du er indoktrinert til å tro det.

Gud finnes ikke. Og jeg kan bevise at han ikke finnes! Kan du bevise at gud finnes? Nei, det kan du ikke. Men tusenvis av eldre guder, guder vi en gang trodde like mye på som vi i dag tror på den kristne guden, allah eller whatnot er døde og borte for alltid, alt som trengs er at folk slutter å tro på dem, da dør de nemlig og det kommer til å skje en dag med dagens guder også!

Lenke til kommentar

Ja ateismen har jo ikke noe håp, er vi ikke egentlig bare verdiløse dyr?

Det jeg får igjen for å tro er evig liv i himmelen etter døden, istedetfor helvete. Trygghet i livet på jorden siden jeg kan stole på Gud at Han passer på meg. Syndsforlatelse siden Jesus har dødd for mine synder. Mening med livet!

"Merkelig, for jeg kjenner flere persolig som har klart å komme seg ut av narko helvette uten jesus og som i dag fremstår som glade, fornøyde og arbeidssomme mennesker..."

Så enten så juger du ellers så tror du for godt om troen din.

bruNI777 juger hvertfall ikke for jeg kjenner også mange sånne mennesker som har kommet seg ut av vanskelige liv bare med hjelp fra Jesus! Bare se på alle vitnesbyrdene her om alle som har blitt helbredet og frelst og fått et nytt godt liv etter all lidelsen før de ble kristne! http://www.youtube.com/ihopkc

Og i forhold til det ondes problem viser dette at Gud ofte griper inn mot ondskapen hvis vi oppriktig ber Ham om hjelp og vil stole på Ham!

Endret av jkrist
Lenke til kommentar

Bønn er irrasjonelt, selv om det særdeles usannsynlige at Gud hadde eksistert hadde vært riktig. Dette ettersom at Gud da måtte ha vært såpass komplisert at han er istand til å lese tanker på avstand, noe vi ikke er istand til selv om vi fester elektroder til hjernen til folk. Greit, Gud er istand til å lese tankene dine... Men hvorfor skal han trenge det? Er han ikke allmektig?

Gud griper ikke inn mot ondskap, men det gjør mennesker.

Lenke til kommentar

Merkelig, for jeg kjenner flere persolig som har klart å komme seg ut av narko helvette uten jesus og som i dag fremstår som glade, fornøyde og arbeidssomme mennesker... Så enten så juger du ellers så tror du for godt om troen din. Det er faktisk ikke alle som trenger den krykka du tror alle trenger for å klare seg mellom livet skjønner du! :)

Og flott at du gir mennesker egenskaper som "late, hissige og deppa" fordi de ikke tror på guden din... :no: Gude tro er ikke svaret på alt skjønner du, selv om du er indoktrinert til å tro det.

Gud finnes ikke. Og jeg kan bevise at han ikke finnes! Kan du bevise at gud finnes? Nei, det kan du ikke. Men tusenvis av eldre guder, guder vi en gang trodde like mye på som vi i dag tror på den kristne guden, allah eller whatnot er døde og borte for alltid, alt som trengs er at folk slutter å tro på dem, da dør de nemlig og det kommer til å skje en dag med dagens guder også!

Gud er evig, så lykke til med å "skremme" han bort ved å ikke tro på han. Det går bare utover deg selv, ved du du ikke vil komme til himmelen.

Gud lever utenfor dimensjon og tid, han er ikke fysisk, men kan røre ved oss menesker pga vår sjel, som også er åndelig og fra Gud.

Jeg er indoktrinert(hjernvasket) til å tro på evolusjon, nissen osv fra jeg var liten av pga skolen/foreldre. De har enda ikke klart å forklare åssen big bang ble til(hvem skapte materielet).

Men nå vet jeg at Gud finnnes for det er bare å snakke med han så føler du han i rommet og i hjertet. Men man må være ydmyk og åpen. Man kan ikke lure Gud.

D

Endret av bruNI777
Lenke til kommentar

Gud er evig, så lykke til med å "skremme" han bort ved å ikke tro på han. Det går bare utover deg selv, ved du du ikke vil komme til himmelen.

Gud lever utenfor dimensjon og tid, han er ikke fysisk, men kan røre ved oss menesker pga vår sjel, som også er åndelig og fra Gud.

Jeg er indoktrinert(hjernvasket) til å tro på evolusjon, nissen osv fra jeg var liten av pga skolen/foreldre. De har enda ikke klart å forklare åssen big bang ble til(hvem skapte materielet).

Men nå vet jeg at Gud finnnes for det er bare å snakke med han så føler du han i rommet og i hjertet. Men man må være ydmyk og åpen. Man kan ikke lure Gud.

D

Du kan tro så mye du vil på guden din, men du bør ta en titt på denne artikkelen http://www.nettavisen.no/innenriks/article2021984.ece

Lenke til kommentar

Ja ateismen har jo ikke noe håp, er vi ikke egentlig bare verdiløse dyr?

Hva mener du med "ateismen har jo ikke noe håp"? Hva slags håp er det som mangler? Håpet om at en fantasi-skapt person skal komme å redde verden og ta med seg troende til himmelen og etterlate alle syndere på jorden for evig forbandelse?

"Merkelig, for jeg kjenner flere persolig som har klart å komme seg ut av narko helvette uten jesus og som i dag fremstår som glade, fornøyde og arbeidssomme mennesker..."

Så enten så juger du ellers så tror du for godt om troen din.

bruNI777 juger hvertfall ikke for jeg kjenner også mange sånne mennesker som har kommet seg ut av vanskelige liv bare med hjelp fra Jesus! Bare se på alle vitnesbyrdene her om alle som har blitt helbredet og frelst og fått et nytt godt liv etter all lidelsen før de ble kristne! http://www.youtube.com/ihopkc

Og i forhold til det ondes problem viser dette at Gud ofte griper inn mot ondskapen hvis vi oppriktig ber Ham om hjelp og vil stole på Ham!

Det er vel ikke tvil om at mange gir religion æren for at dem har klart å bli kvitt avhengigheten til narkotika og alkohol. At dem bruker religion som støttehjul derimot, for å holde seg oppe, betyr ikke at religion har æren for at dem er kvitt avhengigheten og holder seg vekk fra det. Det er dem selv som skal ha æren, og de som har hjulpet dem (altså mennesker som faktisk eksisterer).

Lenke til kommentar
Det er vel ikke tvil om at mange gir religion æren for at dem har klart å bli kvitt avhengigheten til narkotika og alkohol. At dem bruker religion som støttehjul derimot, for å holde seg oppe, betyr ikke at religion har æren for at dem er kvitt avhengigheten og holder seg vekk fra det. Det er dem selv som skal ha æren, og de som har hjulpet dem (altså mennesker som faktisk eksisterer).
: applaus : :thumbup:
Lenke til kommentar

Se for deg at du er i en parallell verden der det ikke fantest noen kirker eller noen som ytret guds ord i det hele tatt. Ingen visste noe om gud, dermed eksisterer ikke det noe konsept gud. Når det ikke eksisterer noe konsept, så oppfatter du verden som den er.

Men

Religion er menneskets svar på søken etter mening med livet og hva som skjer med livet etter det er over. Noe å skylde på når det skjer noe merkelig mystisk (også kalt mirakel) som ikke kan forklares (i gamle dager) som nå kan bevises med vitenskap. Noen klarer bare ikke å akseptere at når livet er over så er det over. Dette er opphavet til all religion.

At det fortsatt finnes folk som tror på gud viser bare hvor dumme folk fortsatt er.

Lenke til kommentar

Bønn er irrasjonelt, selv om det særdeles usannsynlige at Gud hadde eksistert hadde vært riktig. Dette ettersom at Gud da måtte ha vært såpass komplisert at han er istand til å lese tanker på avstand, noe vi ikke er istand til selv om vi fester elektroder til hjernen til folk. Greit, Gud er istand til å lese tankene dine... Men hvorfor skal han trenge det? Er han ikke allmektig?

Gud griper ikke inn mot ondskap, men det gjør mennesker.

Bønn funker slik at du blir kjent med Gud, og da vil du ikke ønske å gjøre ondt, men godt, som Gud. Ondskapen(Djevelen) vil alltid prøve å få deg til å gjøre ondt(alt som ikke er av kjærlighet er ondt). Men Gud vil guide deg til riktige valg med den hellige ånd/samvittigheten din.

Ang tankelesing: Vi er ikke så smarte som vi tror. Planen for livet ditt er lagt før du er født av han som skaper alt liv. Gud.

Lenke til kommentar

Bønn funker slik at du blir kjent med Gud, og da vil du ikke ønske å gjøre ondt, men godt, som Gud. Ondskapen(Djevelen) vil alltid prøve å få deg til å gjøre ondt(alt som ikke er av kjærlighet er ondt). Men Gud vil guide deg til riktige valg med den hellige ånd/samvittigheten din.

Ang tankelesing: Vi er ikke så smarte som vi tror. Planen for livet ditt er lagt før du er født av han som skaper alt liv. Gud.

Jo mer du forsvarer religionen din jo dummere beviser du at du selv er

Lenke til kommentar
: applaus : :thumbup:

Folk er ingenting i seg selv. Det er bare å se hvor mye dumt vi gjør, når vi følger følelsene våre. Eksempel:

Hevn etter et slag i trynet= flere folk med knust kjeve. Hevn etter at en er drept= mange blir drept. Snur man skinnet til viser du kjærlighet til den som gjør en ond handling, og det vil den personen føle sterkt. Og vil da nøle med å gjøre noe sånt igjen. Tilgir man i tillegg den personen, vil personen slite enda mer å gjøre om den handlingen. Fordi tilgivelse for en ond handling er vel den sterkeste handlingen som kan utføres av et menneske.

Lenke til kommentar

Jeg har vært ateist hele livet. Jeg har aldri gjort noen noe vondt, og jeg har aldri ønsket å gjøre noen noe vondt. Er jeg sterkere enn selve djevelen da, kanskje?

Sannheten som noen åpenbart har vanskelig for å takle er at vi ikke har noen himmelsk far som kan frelse oss fra noe som helst. Det vonde som mennesker gjør mot hverandre er deres eget ansvar, djevelen finnes ikke. Det samme med gode handlinger - ta æren for dem selv, ikke gi æren til Gud!

Lenke til kommentar

Se for deg at du er i en parallell verden der det ikke fantest noen kirker eller noen som ytret guds ord i det hele tatt. Ingen visste noe om gud, dermed eksisterer ikke det noe konsept gud. Når det ikke eksisterer noe konsept, så oppfatter du verden som den er.

Men

Religion er menneskets svar på søken etter mening med livet og hva som skjer med livet etter det er over. Noe å skylde på når det skjer noe merkelig mystisk (også kalt mirakel) som ikke kan forklares (i gamle dager) som nå kan bevises med vitenskap. Noen klarer bare ikke å akseptere at når livet er over så er det over. Dette er opphavet til all religion.

At det fortsatt finnes folk som tror på gud viser bare hvor dumme folk fortsatt er.

Det at mennesker gjør ting som de vet ikke er lov eller lurt viser hvor dumme mennesker er i seg selv.

En mirakelhistorie om en mann som ble skutt:

Kona hadde bedt for at han skulle komme tilbake og at hun skulle stå ved hans side uansett hva som skjedde. Han døde og var død i 30min.

Han forklarte selv at mens han var død så gikk han nedover en gang som var mørk i enden, når han plutselig kjente en hånd på skulderen og en stemme sa: din tid er ikke omme.

Kan du tenke deg tryne på han legen som akkurat skulle til å legge over det hvite lakenet(eller hva de bruker), når plutselig "den døde" lukker opp øynene, ETTER 30MIN!!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...