.... Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Gud har jo skrevet loven ned i hjertene våre også, hvor ellers kommer samvittigheten vår fra? Har du noen bevis på at samvittigheten vår kommer fra gud? Den kan jo godt komme fra det Flyvende Spaghetti Monsteret. Eller så kan den godt komme fra naturgitte instinkter og sosialt betinget oppdragelse. 2 Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 (endret) Gud selv ble menneske for å ta på seg straffen for våre synder. Hvorfor bedte han utallige ganger til seg selv, da? Det står utallige ganger i DNT at Jesus bedte mange bønner til Gud. Spør du meg er det veldig ulogisk at han ber til seg selv... Endret 13. juli 2010 av Enzyme X 3 Lenke til kommentar
MasterOfColours Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Hvis han ga oss den fantastiske frie viljen, kan han da også ikke gi oss en andre sjanse? Når vi kommer til himmelen og innser at han finnes, kan vi ikke falle på kne og be om tilgivelse og bli troende? Forstår ikke Gud at vi ikke har bevis? Forstår han ikke at vi fortjener bevis? Hvorfor, når han er så god, kan han ikke gi oss den andre sjansen og la oss komme in i Himmelen om vi innser våre feil? Søker logiske svar. 2 Lenke til kommentar
SweetMaryJane Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Gud har jo skrevet loven ned i hjertene våre også, hvor ellers kommer samvittigheten vår fra? Har du noen bevis på at samvittigheten vår kommer fra gud? Den kan jo godt komme fra det Flyvende Spaghetti Monsteret. Eller så kan den godt komme fra naturgitte instinkter og sosialt betinget oppdragelse. Ja men det finnes det faktisk bevis for så sammenligningen blir dårlig Lenke til kommentar
SweetMaryJane Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Hvis han ga oss den fantastiske frie viljen, kan han da også ikke gi oss en andre sjanse? Når vi kommer til himmelen og innser at han finnes, kan vi ikke falle på kne og be om tilgivelse og bli troende? Forstår ikke Gud at vi ikke har bevis? Forstår han ikke at vi fortjener bevis? Hvorfor, når han er så god, kan han ikke gi oss den andre sjansen og la oss komme in i Himmelen om vi innser våre feil? Søker logiske svar. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Denne videoen styrker bare mine ateistiske synspunkter. Gud er slem, og gir deg ingen svar. Takk for ingenting. Lenke til kommentar
SweetMaryJane Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Denne videoen styrker bare mine ateistiske synspunkter. Gud er slem, og gir deg ingen svar. Takk for ingenting. Den er ment som komedie.. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Det står at det er ment som komedie for kristne, mot ateister. Video Description: It's the moment of judgment for one fool who says there is no God. Christians, get ready to laugh as he learns his eternal fate! Javel? Er det ikke de kristne som driter seg ut i denne videoen, da de bare viser noe vi allerede vet? Endret 14. juli 2010 av CypheroN Lenke til kommentar
SweetMaryJane Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Det står at det er ment som komedie for kristne, mot ateister. Video Description: It's the moment of judgment for one fool who says there is no God. Christians, get ready to laugh as he learns his eternal fate! Javel? Er det ikke de kristne som driter seg ut i denne videoen, da de bare viser noe vi allerede vet? Det er ikke kristne som har laget den, det er ikke "seriøst". Kanskje hvis du ser flere av videoene samme bruker har uploaded så skjønner du det. Edit: parodi var ordet jeg lette etter Endret 14. juli 2010 av SweetMaryJane Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Det står at det er ment som komedie for kristne, mot ateister. Video Description: It's the moment of judgment for one fool who says there is no God. Christians, get ready to laugh as he learns his eternal fate! Javel? Er det ikke de kristne som driter seg ut i denne videoen, da de bare viser noe vi allerede vet? Edward Current er en poe, du burde se filmene hans, masse morro der. Dett er fra profilen hans: My religion videos are comedies. I am not a Christian. Through the medium of humor, I try to challenge people to question their beliefs and assumptions so that collectively, we can find ways to accept the world "as is" that personal purpose and meaning from beyond are *not* behind every event, as many wish were the case. Reasonable, realistic, intelligent people admit that chance is chance, life is finite, and some things are simply unknown. Insecure, conflicted people pump each other up with heartwarming stories that promise comprehensive answers and eternal life...provided you do as you're told. Endret 14. juli 2010 av Myagos Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Det heter satire. For de av dere som er kjent med hva satire er, burde dette alene nesten beskrive hvordan det i realiteten er det kristenteologiske syn som blir angripet, enn om filmene "angriper ateisten". Lenke til kommentar
Cepherit Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Kanskje Gud ikke er en hvit mann eller en mørkhudet dame... Kanskje han er alt som er rundt oss? Trærne, gresset, skyene? Kanskje han er verden, universet og alt som finnes? Folk flest tenker på Gud som en mann som sitter oppi skyene og styrer verden. Jeg for min del, tror at han er alt. Energien i alt som lever. Alt som er rundt oss. Endret 14. juli 2010 av Hooooody Lenke til kommentar
.... Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Folk flest tenker på Gud som en mann som sitter oppi skyene og styrer verden. Jeg for min del, tror at han er alt. Energien i alt som lever. Alt som er rundt oss. Hvorfor bruke ordet «Gud» om dette? Lenke til kommentar
Cepherit Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 For jeg tror Gud er verden, ikke en person... Lenke til kommentar
Dark Fire Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Folk flest tenker på Gud som en mann som sitter oppi skyene og styrer verden. Jeg for min del, tror at han er alt. Energien i alt som lever. Alt som er rundt oss. Hvorfor bruke ordet «Gud» om dette? Hvorfor ikke? Einstein brukte bl.a ordet som "naturen's regler" ("God does not play dice"). Om man slutter å tenke på/klarer å glemme all verdens Kristendom og eventuell annen misbruk av ordet "Gud", skulle ordet kunne oppstå ganske naturlig om f.eks "det bak" eller "ånden bak" universet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Virker som mange her er allergiske mot Gud, Bibelen, Jesus osv. Hva er det egentlig dere har imot Gud? Gud!? Man må være relrett være dum om man tror at dette fenomenet finnes! Det man kaller for "gud" er noe som noen har funnet på, da man tidlig skjønte at mennesker har behov for tro på noe!! Samme hva.. Og den biografen til han "gud" er den største scammen som noen gang har blitt gjennomført her på kloden. Lenke til kommentar
.... Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Folk flest tenker på Gud som en mann som sitter oppi skyene og styrer verden. Jeg for min del, tror at han er alt. Energien i alt som lever. Alt som er rundt oss. Hvorfor bruke ordet «Gud» om dette? Hvorfor ikke? Fordi folk flest tenker på Gud som en mann som sitter oppi skyene og styrer verden. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Ingenting imot han, hverken kjenner eller vil kjenne han. Men det forklarer ikke mitt syn på pålegget. Lenke til kommentar
Dark Fire Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Folk flest tenker på Gud som en mann som sitter oppi skyene og styrer verden. Jeg for min del, tror at han er alt. Energien i alt som lever. Alt som er rundt oss. Hvorfor bruke ordet «Gud» om dette? Hvorfor ikke? Fordi folk flest tenker på Gud som en mann som sitter oppi skyene og styrer verden. Fordi folk flest ... Man kan med andre ord ikke bruke noen som helst ord som conflicts med folk flest's bruk og forståelse. http://www.thefreedictionary.com/redefine Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg