Petvet Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Heisann, jeg har lyst til å lage en enkel og grei og ikke minst gratis nettbutikk. Jeg innstallerte derfor Oscommerce på nettstedet mitt, når jeg logger meg inn på admin-sidene får jeg imidlertidig en hel haug med feilmeldinger under "error log". Jeg mener at jeg var ganske nøye da jeg installerte den, og fulgte installasjonsveiledningen til punkt og prikke. De fleste starter slik: "PHP Deprecated: Function ereg() is deprecated in /customers/.... etc etc.." Er oppe i 500 feil nå og antallet stiger hver gang jeg er på siden.. Jeg har ikke lagt inn noe data enda, da jeg ikke gidder dette hvis jeg ikke får det til å funke. Prøvde også Zen Cart men den fikk jeg ikke innstallert på sidene mine, når jeg skulle laste inn den etter installasjonen fikk jeg bare blanke sider til webshopen og admin-sidene. Kan noen hjelpe meg? Eller har dere andre bedre og mindre kompliserte gratis webshoper og anbefale? Trenger ikke å være så kjempekomplisert, men børe være lett oversiktig for både brukere og administrator. Takker så masse for hjelpen! vennlig hilsen Petvet Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Hvilken PHP versjon kjører du? 5.3.x? Forsøk med 5.2.x Zen Cart støtter ikke PHP 5.3 ennå, vil tro det samme gjelder OsCommerce. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Er sannsynligvis ikke verre enn å endre litt på error-reporting. error_reporting ( E_ALL & ~E_NOTICE & ~E_DEPRECATED ); Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Du kan jo prøve Magento hvis du ikke får det til å fungere Lenke til kommentar
Petvet Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2010 Du kan jo prøve Magento hvis du ikke får det til å fungere Heisann, får heller ikke installert dette heller har forsøkt det også, jeg sjekket nå med min domeneleverandør og de kjører PHP Versjon 5.3 ja.. Er det dette som lager problemene? er det slik at jeg bare kan slå av feilrapporteringen og ikke bry meg om dette? Er sannsynligvis ikke verre enn å endre litt på error-reporting. Er dette en fi jeg må endre? Og hvor finner jeg i så fall denne? Er litt fersk på dette.. Takker for all hjelp Petvet Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Jeg setter en tier på at error_reporting allerede kalles et eller annet sted i koden, og isåfall må du bare finne ut hvor. Søk i filene. Der kallet gjøres erstatter du med koden ovenfor. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Jeg setter en tier på at error_reporting allerede kalles et eller annet sted i koden, og isåfall må du bare finne ut hvor. Søk i filene. Der kallet gjøres erstatter du med koden ovenfor. Er ikke "bare-bare" med Zen Cart eller Oscommerce. Er et ganske omdiskutert tema i forumene rundt disse, og det er veldig - veldig mange steder det må endres. Absolutt lettest å finne en webserver som kjører php 5.2 dersom du skal bruke Oscommerce med den nåværende siste versjonen. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Er ikke "bare-bare" med Zen Cart eller Oscommerce. Er et ganske omdiskutert tema i forumene rundt disse, og det er veldig - veldig mange steder det må endres. Med string replace eller regex, hvilket de aller, aller fleste editorer i dag støtter - så er det faktisk bare å endre, og det er enkelt uavhengig av hvor mange steder det må gjøres. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Hehe, ok. Rart at til og med utviklerene sliter med det samme selv, siden du har en så lett quickfix på det Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Ikke spesielt rart i det hele tatt, spør du meg.. De fleste er ikke ekstremt godt kjent med regulære uttrykk. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 (endret) Nei, jøss... de har jo bare satt opp en av verdens mest brukte open source ecommerce løsninger, så veldig gode er de nok ikke. Det vil bli løst i neste versjon, men det er ingen som vet når den kommer. Kan være om en uke, kan være om et år... Trådstarter: Har du forsøkt med php 5.2? Endret 6. mars 2010 av magnusalex Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 (endret) Jeg leste innlegget ditt litt feil, trodde du sa at mange utviklere generelt hadde problemer med det. Ser nå at du påstår at utviklerne bak sitt eget prosjekt har problemer med prosjektet. Det sier mer om utviklerne enn om hvorvidt det er vanskelig å endre på error-handling/-reporting i prosjektet. Altså, ærlig talt - slike trivielle problemer er noe av det første man søker å løse ved omtrent alle arkitektur-patterns. Har aldri forventninger til større PHP-prosjektet av denne typen, ei heller utviklerne bak disse, men at de selv ikke klarer å løse noe sånt tror jeg rett og slett ikke på. (Kilder?) Kunnskapene må da være ganske forvridde, missplaserte og ubalanserte, hvis det går ann å beskrive det på den måten... Endret 6. mars 2010 av Jonas Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 (endret) Haha, nå angrer jeg litt på at jeg tok deg seriøst. Jeg lastet nettopp ned osCommerce og fikk fort samme problem som trådstarter, ettersom jeg også kjører en relativt ny PHP-versjon. (Nyeste, for de som lurer) Det tok meg to minutter å fikse samtlige feil. Vet du hvor mye jeg måtte endre? Jeg la til én linje og endret én annen. Magnusalex, you fail. Trådstarter - Gjør følgende i includes/application_top.php. // set default timezone date_default_timezone_set('Europe/Oslo'); // set the level of error reporting error_reporting(E_ALL & ~E_NOTICE & ~E_DEPRECATED); Endret 7. mars 2010 av Jonas Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Hvilken PHP versjon kjører du? 5.3.x? Forsøk med 5.2.x Zen Cart støtter ikke PHP 5.3 ennå, vil tro det samme gjelder OsCommerce. Hm, bør vel helst være andre veien da? At funksjoner i 5.3 ikke fungerer i 5.2 ?? Lenke til kommentar
Petvet Skrevet 7. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2010 Hei alle sammen, hei Jonas! Takk for svar, men jeg prøvde å endre filen slik du beskriver men får fortsatt mange feil. // set default timezone date_default_timezone_set('Europe/Oslo'); // set the level of error reporting error_reporting(E_ALL & ~E_NOTICE & ~E_DEPRECATED); Kommer det på samme hvor jeg setter inn disse? Det er to linjer som beskriver error_reporting, hvilken skal jeg erstatte?? Den med default timezone kan jeg også sette inn hvor som helst eller? Absolutt lettest å finne en webserver som kjører php 5.2 dersom du skal bruke Oscommerce med den nåværende siste versjonen. Jeg er nå kunde til one.com og de kjører 5.3, dette er vel ikke noe jeg kan gjøre noe med? Da må jeg bytte leverandør eller? Et spørsmål til, hvis det skulle bli mulig å få til dette med feil-loggen, hvordan installerer jeg norske språkpakker? Har google lenge så det står ikke på det, men finner ingen god forklaring som funker til meg i allefall.... *Petvet= lei, irritert og forbanna, men sjeleglad for alle som gidder å hjelpe en cybervenn i nøden - tusen takk * Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 (endret) La meg prøve å forklare litt nærmere. Bytt ut følgende linje i includes/application_top.php error_reporting(E_ALL & ~E_NOTICE); .. med dette error_reporting(E_ALL & ~E_NOTICE & ~E_DEPRECATED); Deretter plassere du følgende linje rett nedenfor linjen nevnt ovenfor. date_default_timezone_set('Europe/Oslo'); Post eventuelle feilmeldinger du fortsatt skulle måtte få. Endret 7. mars 2010 av Jonas Lenke til kommentar
Petvet Skrevet 7. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2010 Hei igjen, gjorde slik du sa (som forøvrig viste seg å være slik jeg hadde gjort det først, og i løpet av et par tre sekunder hadde jeg 18 nye feil... Screenshot: Petvet Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 (endret) Ser nå at alle administrasjonssidene har en tilsvarende application_top du er nødt til å endre på. Denne ligger under admin/includes/application_top.php. Etter å ha endret denne også, får du fortsatt feilmeldinger? Endret 7. mars 2010 av Jonas Lenke til kommentar
Petvet Skrevet 7. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2010 Prøvde dette nå, får fortsatt feilmeldinger.. Lenke til kommentar
Petvet Skrevet 7. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2010 Hvis ingen flere har noe løsningsforslag - vet dere om en webshop-modul man kan kjøre på 5.3 da? Må ha mulighet for norske språkfiler.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå