vallade Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Hei, jeg kjenner ein person så er assisterende daglig leder på ein bensinstajon, og han har 2 jobber, han jobber på shell og den andre jobben hans er 7/11, jeg lurer på om han har lovt til det? og lillebroren hans og jobber begge veier. Det eg lurte på om det er lovt at han driver sånt? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Hei, jeg kjenner ein person så er assisterende daglig leder på ein bensinstajon, og han har 2 jobber, han jobber på shell og den andre jobben hans er 7/11, jeg lurer på om han har lovt til det? og lillebroren hans og jobber begge veier. Det eg lurte på om det er lovt at han driver sånt? det er ikke ulovlig å ha to jobber, det at de to jobbene kan sies å være litt like vil gjøre det til en vurdering for sjefen hva han syntes er greit. så langt ikke personen bruker stillingen til å spionere på/utlevere info om den andre arbeidsplassen som kan gi konkurransefortrinn ser jeg ikke noe galt i dette. men sikkert noen som kan fiske opp en paragraf eller to på dette hvis ønskelig. sjekk uansett arbeidskontrakten og hva den sier om slik jobbing. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Det er ikke ulovlig å ha flere jobber, men to såpass like jobber vil nok kunne være i gråsonen. Det er uansett opp til sjefen(e) om det er et problem eller ikke, og eventuelt gjøre noe med det. Det er uansett ikke noe du eller jeg har noe med, det er en sak mellom vedkommende og arbeidsgiverne. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Slike store selskaper pleier å ha etiske rettningslinjer. Der er det ofte spesifisert relativt nøyaktig hvordan du skal forholde deg til å ha en annen jobb i et selskap som driver samme virksomhet. Jeg mener på at det er litt på kanten, og det er normalt å forhøre seg med selskapet du jobber for- før du tar deg en ekstra jobb liknende det han har gjort. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 F.eks jeg som jobber i vaktselskap har ikke lovt til å ha jobb i andre vaktselskaper av min arbeidsgiver. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 F.eks jeg som jobber i vaktselskap har ikke lovt til å ha jobb i andre vaktselskaper av min arbeidsgiver. Og her er du inne på det sentrale. Det er arbeidsgiver som gjennom arbeidskontrakten bestemmer det. Det er ikke på generelt grunnlag, og noen arbeidsgivere aksepterer at arbeidstaker har flere jobber innen samme bransje. Ellers tror jeg ikke arbeidsgiver har rett til å nekte deg å ha andre jobber som ikke er innen samme felt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå