NorvegianDad Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Hei! Jeg skal nå flytte om en liten måned og har da tenkt å få meg et lite kontor i den nye leiligheten, planen da er å få en ekstern skjerm til den bærbare slik at jeg har to skjermer. Jeg har siktet meg ut to billige skjermer, men har et par ting jeg lurer på. Jeg har aldri hatt høyere oppløsinng enn standard 1280*1024, men nå som det er blitt så billig skal jeg ha meg noe bedre. acer V223Wabd LG W2243S-PF Det er disse to skjermene jeg vurderer. Ser jeg noe forskjell på 1680x1050 og 1920x1080? Er HDCP noe nødvendig? Slik jeg har forstått så er det en slags kopibeskyttelse, men hvordan spiller det inn på skjermen? Er forresten helt sykt hvor billig det er blitt med skjermer for tiden Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 1920x1080 er fullHD, og absolutt å anbefale. HDCP er nødvendig om du ønsker å spille HD over skjermen. Vil anbefale en 24". De kjører på 1920x1200 (eller x1080) og koster rundt 1500,- for de billigste. Veldig gode allroundskjermer. Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2010 (endret) Takk for svar! Ja, jeg faller litt mot full HD ja, men den LG som var full HD på hadde ikke HDCP. Men jeg ser at neste Acer modellen har det, jeg føler det er nok med 22" siden jeg sitter ganske nærmt skjermen. Jeg skal ikke se noe film på den, det har jeg TV'en for. Det blir 3D tegning, spill og surfing. Edit: Tror jeg har fattet mitt valg og det blir denne Acer P225HQ, er det bare meg eller er det latterlig billig? Endret 6. mars 2010 av NorvegianDad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå