vidarv Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 er 16000 en fair pris for en 803LCI som angivelig er "fin som ny"? eller ville dere brukt 16k på en annen, er opptatt av lydløshet, vekt, størrelse og at jeg "må" ha 15" SVGA+ skjerm... ytelse betyr ikke så mye, kommer ikke til å spille særlig for bærbare er i praksis uegnet til dette... den ble forøvrig kjøpt i februar så det gjenstår mye på garantien.. Lenke til kommentar
JensPetrus Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 er 16000 en fair pris for en 803LCI som angivelig er "fin som ny"? eller ville dere brukt 16k på en annen, er opptatt av lydløshet, vekt, størrelse og at jeg "må" ha 15" SVGA+ skjerm... ytelse betyr ikke så mye, kommer ikke til å spille særlig for bærbare er i praksis uegnet til dette... den ble forøvrig kjøpt i februar så det gjenstår mye på garantien.. Er ikke enig i at bærbare ikke kan spilles på men!! Regner med at det var du som vant dette budet på auskjonen på qxl.no. Jeg synses denne auskjonene virker veldig mistenkelig. 1. Denne maskinen koster 24 000 kr på MPX.no i dag; ingen er så dumme at de selger en slik maskin med 8000 kr i tap. 2. Selgeren sier han kjøpte denne i februar. Detter er bare bullshit. Centrino og Pentium -M ble lansert i slutten av Mars og denne maskinen kom på markedet i April. Poenget mitt er at du bør være forsiktig, sannsynligvis er maskinen stjålet eller dette er en person som prøver å lure deg ved å sende deg en eske med murstein. For all del ikke betal i forskudd på denne varen da garanterer jeg deg at du ikke ser noe til verken penger eller maskin. Lenke til kommentar
vidarv Skrevet 7. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2003 Stemmer, var du den andre som prøvde å by over meg? Må si at det lukter litt ondt av hele auksjonen, men jeg gir selvsagt selger en sjangse. Men jeg tar selvsagt forhåndsregler... Når jeg vant auksjonen fikk jeg straks tilsendt epost om "gratulerer, du vant".. kort etterfølgt av "jeg sender maskinen når du har satt 16.000 inn på min konto xxx.xxx".. Og SELVSAGT setter jeg ikke 16000 kr inn på en ukjent manns bankkonto bare slik som det.. Jeg prøvde å sjekke i telefonkatalogen om telefonnr han hadde registrert (fasttelefon) og det fant jeg ikke i telefonkatalogen.. så sendte jeg en epost hvor jeg spurte etter mobilnr, men fikk til svar at han ikke hadde mobil, og det må jeg vell si er meget betenkelig (hvem betaler bærbar pc til 26.000, men har ikke engang mobiltelefon!?!) Om navnet han har oppgitt er korrekt så har jeg sjekket likningen hans. Han er 20år og 0 inntekt og 0 i formue (2002 ligningen).. igjen...litt mistenkelig... Så har jeg søkt etter navnet hans på nett, uten å finne så veldig mye interessant, eneste at jeg fant hjemmesiden til en av hans "kompiser", og man skal jo ikke bedømme folk etter utseende, men han såg nesten litt "harry" ut.. tror ikke jeg har sett så mye tatos og så bleika hår noen gang :-) Men siden jeg har en kompis i Molde, har jeg foreslått at jeg kan få han til å hente den for meg og betale kontant når han ser at maskinen fungerer... Har fortsatt ikke fått svar på den eposten som jeg sendte igår kveld...Han sa også at han hadde kvittering og garantibevis, spurte om han kunne knipse et bilde av pc og/eller kvittering å sende meg, men han hadde ikke scanner eller kamera... Men jeg har handlet mye brukt/privat og har stort sett bare gode erfaringer med det. Også når det gjelder forhåndsbetaling, men det gjør jeg selvsagt ikke uten å ha "opparbeidet" tilstrekkelig tillitt til personen, og en telefonsamtale kan fort fikse det. Inntil nå har han langt ifra overbevist meg om at han virkelig har et seriøst salg. Han virker i allefall noe uproff... så jeg avventer bare inntil videre... Om det hele bare er tull er han nok "skremt" bort av at jeg kan få pc'en hentet personlig... For han ønsket i utgangspunktet ikke å sende den i oppkrav i fare for å tape frakten for uavhentet pakke... vell, det blir maks 150 eller 300 kr, mot at jeg står i fare for å tape 16000, da synes jeg han bør skjønne hvem som bør ta den risken... vell vell... litt paranoid blir man alltid når man handler brukt uansett verdi på varen, men har som sagt handlet tidligere med folk jeg har tvilt litt på og faktisk forhåndsbetalt, men det har alltid gått bra.. men en dag sitter kanskje man meg skjegget i postkassa... Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Jeg prøvde å sjekke i telefonkatalogen om telefonnr han hadde registrert (fasttelefon) og det fant jeg ikke i telefonkatalogen. Hva med å prøve å ringe dette telefonnummeret ? Lenke til kommentar
vidarv Skrevet 7. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2003 selvsagt, det hadde vært det neste, men telefonkatalogen er jo helt kurrant til å sjekke slike ting, om du ikke av en eller annen grunn ønsker hemmelig nummer... Sjekker alltids telefonnr mot katalogen for å sjekke om telefonnr han har oppgitt står i samsvar med navnet han har oppgitt... har man stjælt en pc kan man fort ha stjælt en telefon også, men det gjelder selvsagt bare mobiler... fasttelefon er litt kjipere å stjele Lenke til kommentar
dreuf Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Hadde kanskje vært en fordel å legge ut nicket til fyren, dersom det er juks.. sånn at oss andre ikke går på en smell.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå