Gulrotsaft Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Lurer litt på hva andre som har V8 kjøler opplever av viftehastighet? Ser på testen hw.no har gjort hvor det nevnes at de har vært nede i 800 - 1000 RPM mot max 1800 RPM Min minste RPM om jeg skrur den gain switchen som sitter fast på kjøleren helt ned er 1400 RPM og maks er 2000 RPM (i følge BIOS og hwmonitor) Er det noe rart med min V8 da eller? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Neida, ingenting galt. Disse målingene regnes alltid med +/- 10%. I tillegg er det ofte litt forskjellig fra hovedkort til hovedkort hvordan målingene ser ut Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 4. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2010 Neida, ingenting galt. Disse målingene regnes alltid med +/- 10%. I tillegg er det ofte litt forskjellig fra hovedkort til hovedkort hvordan målingene ser ut enda godt å vite. sliter man mye fortere ut kjøleren ved å la vifta stå på f.eks. 1800-2000 RPM i stede for 1400-1600 RPM, eller har dette fint lite å si for vifta? kan den forøvrig byttes ut om den stryker med, eller er den godt skrudd fast inne i selve kjøleren? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Den er designet for å tåle maks spinn, så den MTBF'en som er oppgitt i manualen gjelder for maks RPM Den kan byttes ut ja Hvor omfattende det er vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Khani Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Min går i ca 1300 rpm på fullt. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2010 Min går i ca 1300 rpm på fullt. Undersøkt litt på nettet og det ser ut som om den er beregnet for maks 1800 RPM. Får vel bare følge med når jeg skrur opp og ikke sette den på mere en det Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Den går ikke på mer enn den er beregnet for. Ikke med mindre du gir den mer spenning enn den er lagd for, altså 12v. Peis på. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2010 Den går ikke på mer enn den er beregnet for. Ikke med mindre du gir den mer spenning enn den er lagd for, altså 12v. Peis på. will do. har vel ikke sett at det store behhovet for ekxtra RPM har vært der enda da. etter noen timers spilling er vel 54 grader det meste en av kjernene har vært oppi i følge HWmonitor. Har ikke klokket opp noen komponenter enda. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Da har du absolutt intet å frykte Lenke til kommentar
Khani Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Akkurat den samme tempen når jeg spiller eller 52 er vel min på. Jeg hadde tenkt og bytte ut kjølepastaen snart med noe bedre enn den som følger med. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 13. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2010 Akkurat den samme tempen når jeg spiller eller 52 er vel min på. Jeg hadde tenkt og bytte ut kjølepastaen snart med noe bedre enn den som følger med. Jeg benyttet meg også av den som fulgte med kjøleren. Ser du det store behovet for å bytte den ut når du ikke når høyere temperatur en ca 52 grader? Ser forresten for meg en meget komplisert bytteprosess. Må man ikke ut med HK o.l. for å få løsnet på kjøleren da? Lenke til kommentar
Khani Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 (endret) Jo egentlig, men jeg trenger uansett kjølepasta til prosjektet mitt. Og jeg skal bytte strømforsyning på pcen så da tar jeg og gjør det da. Endret 13. mars 2010 av WilliamRobertsen Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 13. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2010 Jo egentlig, men jeg trenger uansett kjølepasta til prosjektet mitt. Og jeg skal bytte strømforsyning på pcen så da tar jeg og gjør det da. Skjønner. da stiller det seg jo litt annerledes Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Hvis man må ut med hovedkort for å bytte kjølepasta, så har man en kjip kjøler Lenke til kommentar
Khani Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 (endret) Nja det er heller det at hullet på cm haf 932 er for langt opp i forhold til festet på v8. Hovedkortet spiller jo en rolle det også siden hvis jeg husker rett er ud3r litt lavere i sokkelen enn noen andre kort. Endret 13. mars 2010 av WilliamRobertsen Lenke til kommentar
Khani Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 (endret) Har funnnet ut hva som er problemet med farten på viften. Gå i bios og finn "automatic cpu fan" eller noe i den dur. slå det av. Og nå går min V8 i over 2000 rpm og høres ut som en ekte V8 motor. Endret 24. mars 2010 av WilliamRobertsen Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Uansett, må man av med hovedkortet for å bytte kjølepasta så er kjøleren kjip. Lenke til kommentar
Khani Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Nja det spørs hva slags kabinett og hovedkort man har. I haf932 med gigabyte ud3r 58x så er processor slotten lavere enn hullet bakpå haf 932 så ma får ikke av de to laveste skruene. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Med en ikke-kjip kjøler, slipper man å tenke på hvilket kabinett man har Lenke til kommentar
Khani Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Hehe du sier noe der. Men kjølinge er ytterst god med V8 også er den pen og se på. Den har jo sine feil den og ene er problemet med og ta den av. Men intet er problemfritt det er jo alltid noe problemer med det meste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå