Gå til innhold

Viftehastighet på Coolermaster V8


Anbefalte innlegg

Lurer litt på hva andre som har V8 kjøler opplever av viftehastighet?

 

Ser på testen hw.no har gjort hvor det nevnes at de har vært nede i 800 - 1000 RPM mot max 1800 RPM

 

Min minste RPM om jeg skrur den gain switchen som sitter fast på kjøleren helt ned er 1400 RPM og maks er 2000 RPM (i følge BIOS og hwmonitor)

 

Er det noe rart med min V8 da eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neida, ingenting galt. Disse målingene regnes alltid med +/- 10%. I tillegg er det ofte litt forskjellig fra hovedkort til hovedkort hvordan målingene ser ut ;)

 

enda godt å vite.

 

sliter man mye fortere ut kjøleren ved å la vifta stå på f.eks. 1800-2000 RPM i stede for 1400-1600 RPM, eller har dette fint lite å si for vifta?

kan den forøvrig byttes ut om den stryker med, eller er den godt skrudd fast inne i selve kjøleren?

Lenke til kommentar

Den går ikke på mer enn den er beregnet for. Ikke med mindre du gir den mer spenning enn den er lagd for, altså 12v.

 

Peis på.

 

 

will do.

 

har vel ikke sett at det store behhovet for ekxtra RPM har vært der enda da.

 

etter noen timers spilling er vel 54 grader det meste en av kjernene har vært oppi i følge HWmonitor.

Har ikke klokket opp noen komponenter enda.

Lenke til kommentar

Akkurat den samme tempen når jeg spiller eller 52 er vel min på. Jeg hadde tenkt og bytte ut kjølepastaen snart med noe bedre enn den som følger med.

 

Jeg benyttet meg også av den som fulgte med kjøleren.

Ser du det store behovet for å bytte den ut når du ikke når høyere temperatur en ca 52 grader?

 

Ser forresten for meg en meget komplisert bytteprosess. Må man ikke ut med HK o.l. for å få løsnet på kjøleren da?

Lenke til kommentar

Nja det er heller det at hullet på cm haf 932 er for langt opp i forhold til festet på v8. Hovedkortet spiller jo en rolle det også siden hvis jeg husker rett er ud3r litt lavere i sokkelen enn noen andre kort.

Endret av WilliamRobertsen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...