Tom&Jerry Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 (endret) Et sprørsmål som jeg og kompisene mine stadig diskuterer når vi er på fjellet. Selv kjører 90% av kompisene mine snowboard, og meg selv inkludert. Har kjørt aktivt i 8 år og kjørt park rundt 4 år. Er det lettere å kjøre twintip enn snowboard? Vi tenker at det må jo være en grunn til at absolut alle på twintip plutselig er blitt så forbanna god. Det er ofte folk som har kjørt en sesong og som spinner både 5 og 7 på forholdsvis store big jumps. Er liksom noe som skurrer med hele twintip greia synes jeg når det kommer til dette med ferdighet og skills. Er det f.eks lettere å sette en 7 på twintip enn på snowboard? Veit det er lett å si "twintip er lettere" når man kjører brett selv, men hvorfor er alle kids på twintip god? Hørte fra han ene kompisen min at han til og med har snakket med folk som før kjørte brett og som nå kjører twin, og de sier det at twintip er enklere. Han hadde også sett en video der store navn i snowboardverden prøvde twintip for første gang, og de satt alt mulig (kanskje ikke så rart de setter ting ettersom de har skillsa på brett inne som faen, men likevell er jo twin ganske så annerledes). Får desverre ikke kontakt med fyren nå, men skal prøve å komme med link dersom han svarer en gang i løpet av året Kan vel tilføye at jeg haaater jibbekids som kjører med tee`n ned på knærna og tar backflip, så tror de at alle i bakken tenker "woow! Han var kul og sinnsykt god" Ser det ofte på trynet dems at de selv tror de er verdens kuleste og beste fordi de nettopp satt verdens vanskeligste triks - BACKFLIP! Synes faktisk en 3 kan være ti ganger kulere å se på enn en backflip jeg men. Mange vil vel spørre seg "Men hvorfor har du ikke tester twintip selv da?" Vel, jeg kjenner få som kjører twin, og de få jeg kjenner, de bruker ikke strl 46 i sko slik som meg. Har dritlyst å teste de en tur i parken jeg for å sjekke ut hvordan det egentlig er i forhold til snowboard. Jeg sier ikke det enklere, men ting tyder på det i mitt hode. Kjør diskusjon! Endret 4. mars 2010 av Mantoius Lenke til kommentar
castiel Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Har verken prøvd twintip eller snowboard i veldig stor grad selv (freeride her i gården), så jeg har ingen fasit. Men jeg har en teori: For å bli god i parken må du først lære det grunnleggende. "Alle" har lært å stå på slalomski en eller annen gang, derfor har de som begynner på twintip allerede en god del basistrening innabords. Begynner du med snowboard, må du lære alt fra scratch. Jeg sier ikke at dette er den eneste grunnen til at du blir raskere god på twintip, men det gir utvilsomt en fordel. Det er selvfølgelig også godt mulig at det generelt er lettere å sette triks med twintip enn snowboard. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Har en bror som kjører twintip, og har av den grunn testet det en gang i ny og ne når jeg har hatt lyst. Det er veldig uvant med ski i starten, men det kommer seg veldig fort.. Satt 3'er i løpet av en helg i bakken. (rød-hopp) Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 (endret) Jeg føler snowboard er lettere, kjørte før en del snowboard helt til jeg bristet noen ribbebein og ble ute en sesong, la da om til twintip og følte det var en del vanskeligere, men har nå begynt å sette 3'er mikset med diverse grabs, tenkte nå å prøve snowboard igjen vis jeg finner en billig plate, eller får lånt meg ett brett Endret 9. mars 2010 av Svampebob Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 tenkte nå å prøve snowboard igjen vis jeg finner en billig plate, eller får lånt meg ett brett Vil anbefale deg å kjøpe nå. De aller fleste nettsjapper og brettbutikker har 50% på alt av snowboardutstyr i disse tider. Kan fort gjøre en veldig god deal der. Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 tenkte på det ja Men er litt usikker på hva som er bra og hva som ikke funker, har lyst på en plate, bindinger, sko som funker fint i parken. Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 http://www.junkyard.no/Product.aspx?ProductId=5603&ProductDetailId=31424 Funker ypperlig for deg! Midt i blinken og en rimelig løsning. Er jo på tilbud nå og greier. Så god startpakke for så lite penger er sjeldenhet. Lenke til kommentar
Fribbern Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Det er helt klart lettere og bli "god" på twintip. Men jeg mener terskelen for og være god på twintip er høyere enn på snowboard. I mine øyne er en 360 på snowboard mere verdt enn en 360 på twintip. Lenke til kommentar
kreppsen Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Det er helt klart lettere og bli "god" på twintip. Men jeg mener terskelen for og være god på twintip er høyere enn på snowboard. I mine øyne er en 360 på snowboard mere verdt enn en 360 på twintip. Dette vil jeg påstå er feil, har selv kjørt ski i mange år og mine kompiser som kommer opp med brett å har stått halvparten av tiden jeg har tar fint 3 og 5. Mye lettere å lande goofy enn switch. Har selv kjørt både brett, men har gått over til TT nå, så jeg vet hva dette går i! Lenke til kommentar
GLN Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Du trenger vel ikke vitenskapelige bevis på at dobbeltupp er lettere enn snøbrett. På snøbrett er begge bena fastspent og du er mye, mye mer avhengig av balanse både på flatmark, i lufta og i landinga. På dobbeltupp er føttene løse uavhengig av hverandre, og det gir en hel del bedre balanse, noe som er det viktigste for å lykkes i å sette triks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå