Gå til innhold

MSI-Vifte til mainboard- hvor får jeg tak i ny?

Anbefalte innlegg

Hei.

Kan noen hjelpe meg? Vifte på mainboard har tatt kvelden(går treigt). Board'et er et MSI 7125-Ver 1 som en ser på bildet. Hvor får en tak i en slik eller tilsvarende? Litt uskarpt mobilbilde, men det er en label med MSI på den.Finner ikke noe nr. Viftediameter er 30mm målt med linjal.

post-112960-1267737637,2685_thumb.jpg

post-112960-1267737638,4603_thumb.jpg

post-112960-1267737639,5189_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meh. De eldre kortene har det, og enkelte entusiast-kort. Ellers er en litt større (passiv) kjøler god nok. Dersom man ønsker litt ekstra kjøling vil jeg anbefale 40mm-viftene fra Fractal Design. De bråker omtrent ikke (noe eldre chipsettvfiter gjør), og kjøler små områder veldig godt.

Enkle å plassere også.

Lenke til kommentar

Takk for gode svar :thumbup: Maskinen ble kjøpt hos Datakjeden fant jeg ut, så da er det vel bare å ta seg en tur innom dem. Må ha et nytt skjermkort også (Gainward 6600 PCI-E) da vifta der også nok har hatt det varmt. Poden som har hatt maskinen siden den var ny og den gangen en spenstig sak. Har nok fått kjørt seg litt + at støvansamling var ekstrem. Er vel det som er årsak til varmgang. Men å oppgradere i disse dager, er vel nesten ikke lønt, så han skal ha ny. Så tror nok søstern får en grei "skolepc" når vi får ny kjøling/skjermkort. Iom det ikke skal være noe mer en maskin på pikerommet, vil vel et GAINWARD GeForce 8400GS 512MB være en grei erstatning. Hiver inn 1 GB ekstra ram(totalt 3GB). Dette bør vel dra Sims og andre enkle spill.

Mvh

Trondelomski

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...