Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk sier c++ er best for hacking

Folk sier c++ er best for hacking

Nå er ikke dette riktig, ettersom hacking er et temmelig vidt begrep.

Skal du cracke programmer, bruker man en debugger, og skriver maskinkode, ikke C++.

Skal du lage en trainer, kan det være fint å bruke C eller C++

Virus skrives i assembly for å gi så lite avtrykk som mulig

Øvrig malware, som keyloggere, dialers osv. skrives i andre programmeringsspråk (som C++)

Skal du bryte deg inn i et nettverk, bruker man som regel helt andre verktøyer.

Totalt sett så vil jeg si at C++ er ikke "best for hacking" fordi det kommer an på hva du skal gjøre.

Lenke til kommentar

Programmering i C++ av Else Lervik og Mildrid Ljosland er en bok jeg kan anbefale. :)

Jeg er meget enig ettersom jeg har denne boken selv. Men jeg synes det er fint å ha flere bøker å slå opp i, om ikke den ene forklaringa duger så gjør den andre :D

Anbefaler da:

http://www.amazon.co.uk/Accelerated-Practical-Programming-Example-Depth/dp/020170353X/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1268145743&sr=8-1

Som jeg også har lest og bruker som oppslagsverk :D

Lenke til kommentar

Skal være enig at boken er god, men jeg for min del så hadde jeg størst nytte av "C in a Nutshell". Riktig nok så er det ikke C++ og man bør bruke GCC i linux, men du lærer noen nøkkelkonsepter som du kan ta med videre til C++. Men etter å programmert deg igjennom den boka så har du et veldig godt utgangspunkt, da kan du velge å gå for C++, java eller C#.

Boka er basert på de som virkelig er interessert i å lære seg system-programmering (aka hardcore programmering), men seff språket er gammelt men svært effektivt.

Jeg fikk blant annet nytte av boka når jeg skulle forstå hvordan enhetene/3D-objektene i Warcraft 3 var lagret i fila. Ettersom det var lagret binært måtte man være 100% presis når man skulle f.eks endre på et av vertices. Men dette er ikke noe nybegynner stoff da, så prøv å lære deg det grunnleggende i programmering først :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...