Veltins Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 HeI! Jeg skal kjøpe en bok på c++, men jeg vet ikke hvilken jeg skal kjøpe. Har en annen, men klarte ikke å holde mer enn 15 sider før de begynte å forklare dårlig.. Plz hjelp meg. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Hadde hjulpet å sagt hvilken du har, så vi ikke kommer med den:P men selv synes jeg accelerated C++ er en veldig god begynner bok Lenke til kommentar
Veltins Skrevet 4. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2010 Har egentlig bok på C# XD .. Jeg tenkte ikke.. C# in a nutshell har jeg. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Mange som tar feil av C# og C++ av en eller annen grunn... På skolen var det for eksempel svært mange som lastet ned Visual C# Express istedet for Visual C++ Express. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Hvis det er C++ du ønsker en god bok på, så synes jeg Al Stevens Teach Yourself C++ er en av de bedre. Når det gjelder C#, så er jeg desverre like blank som deg. Lenke til kommentar
Veltins Skrevet 4. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2010 Blås i c#. skal bli den ultimate nerd og da trenger jeg c++. Holder også på med hypnose, psykologi, kroppsspråk, leppe lesing og mye annet. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Skal du bli den ultimate nerd burde du lære deg assembly:P Lenke til kommentar
Veltins Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2010 Folk sier c++ er best for hacking Folk sier c++ er best for hacking Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Da må du nesten si hva du mener med hacking. Hacking av spill/programmer? Skadelig programmer/virus? Hacking inn i datasystemene til bedrifter? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Folk sier c++ er best for hacking Folk sier c++ er best for hacking Nå er ikke dette riktig, ettersom hacking er et temmelig vidt begrep. Skal du cracke programmer, bruker man en debugger, og skriver maskinkode, ikke C++. Skal du lage en trainer, kan det være fint å bruke C eller C++ Virus skrives i assembly for å gi så lite avtrykk som mulig Øvrig malware, som keyloggere, dialers osv. skrives i andre programmeringsspråk (som C++) Skal du bryte deg inn i et nettverk, bruker man som regel helt andre verktøyer. Totalt sett så vil jeg si at C++ er ikke "best for hacking" fordi det kommer an på hva du skal gjøre. Lenke til kommentar
Veltins Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2010 Trojan/keylogger/rats og mye mer. Med c+9 kan jeg lage programmer til mye hacking. Burde jeg lære. Assembly? Lenke til kommentar
Veltins Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2010 Du vet sikkert at keyloggers og sånt ikke er hacking. Men du kan hacke inn i dataet med c++? Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 hvis du går rundt med hacking i hode kan du lese litt her: http://catb.org/~esr/faqs/hacker-howto.html Lenke til kommentar
Sondre Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Programmering i C++ av Else Lervik og Mildrid Ljosland er en bok jeg kan anbefale. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Programmering i C++ av Else Lervik og Mildrid Ljosland er en bok jeg kan anbefale. Jeg er meget enig ettersom jeg har denne boken selv. Men jeg synes det er fint å ha flere bøker å slå opp i, om ikke den ene forklaringa duger så gjør den andre Anbefaler da: http://www.amazon.co.uk/Accelerated-Practical-Programming-Example-Depth/dp/020170353X/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1268145743&sr=8-1 Som jeg også har lest og bruker som oppslagsverk Lenke til kommentar
MindProse Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Skal være enig at boken er god, men jeg for min del så hadde jeg størst nytte av "C in a Nutshell". Riktig nok så er det ikke C++ og man bør bruke GCC i linux, men du lærer noen nøkkelkonsepter som du kan ta med videre til C++. Men etter å programmert deg igjennom den boka så har du et veldig godt utgangspunkt, da kan du velge å gå for C++, java eller C#. Boka er basert på de som virkelig er interessert i å lære seg system-programmering (aka hardcore programmering), men seff språket er gammelt men svært effektivt. Jeg fikk blant annet nytte av boka når jeg skulle forstå hvordan enhetene/3D-objektene i Warcraft 3 var lagret i fila. Ettersom det var lagret binært måtte man være 100% presis når man skulle f.eks endre på et av vertices. Men dette er ikke noe nybegynner stoff da, så prøv å lære deg det grunnleggende i programmering først Lenke til kommentar
Veltins Skrevet 10. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2010 Skal bestille c++ all in one for dummies og c++ programmering. Lenke til kommentar
alfred97 Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Programmering i C++ av Else Lervik og Mildrid Ljosland er en bok jeg kan anbefale. Jeg var overhodet ikke fornøyd med den. Mulig den bare ikke passet for meg. Skal jeg velge meg en favorittbok om C++, må det bli "C++ - How to program" av Deitel og Deitel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå