Flowlance Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Hei, er ny her på forumet. Jeg har lyst på en ny PC, som skal brukes til gaming, film (bluray), programmering osv. Den må også ha hdmi (det har vel de fleste skjermkort i dag?). Skjerm/Mus/Tastatur/Høyttalere og OS har jeg fra før, og er ikke nødvendig. Vil at den skal kjøre de fleste spill uten lag, kunne ha mange programmer åpent samtidig, og ha 5.1 lydkort (usikker på om dette følger med i hovedkortet? har et Logitech z5500 anlegg jeg vil bruke) Fant en pc her som så ganske rå ut http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10278 Hvis du tar bort skjerm/mus/tastatur/høyttalere/hodetelefoner/operativsystem, og bytter ut dvd rom'en med en bluray rom (Lite-On Blu-Ray Reader IHOS104-37 Blu-Ray DVD-ROM, Sata) så ender dette på kr 11184,- Er dette verdt pengene? eller har dere noe rimeligere å anbefale? takk på forhånd Lenke til kommentar
Dweagord Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Du får nok en god gamer pc for de der ja . Du burde absolut vurdere den du fant på komplett .. men har du tenkt på Alienware? Alienware = Rå maskin men smaken er som baken som de sier http://www1.euro.dell.com/content/topics/segtopic.aspx/alienware?c=no&cs=nodhs1&l=no&s=dhs&~ck=mn Lenke til kommentar
Flowlance Skrevet 4. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2010 Ser ut som bra pc'er ja, men det ser ikke ut som man kan bytte ut/legge til ting etter behov, i.e bluray spiller. Syntes selv at 11K er litt mye for en pc. er det noe jeg kan kutte ned på, men fortsatt ha en god gamer pc? Lenke til kommentar
Dweagord Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Ville selv heller ikke betalt 11 k for en gamer pc, så mitt råd er å kutte litt ned på prisen og å konfigurere en selv på komplett.no Lenke til kommentar
henrikw92 Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Ville selv heller ikke betalt 11 k for en gamer pc, så mitt råd er å kutte litt ned på prisen og å konfigurere en selv på komplett.no Bruk prisguiden.no og finn den nettbutikken som har delene du trenger billigere, og bygg pcn selv evt finn en butikk der du kan konfigurere selv og få dem til å bygge for deg. Komplett er overprisa (gjelder alienware også). Lenke til kommentar
Flowlance Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2010 (endret) Takk for tipset henrik! Dette er det jeg har funnet, på de billigste sidene: Kabinett: Antec Nine Hundred PSU: Chieftec Super Series CFT-650-14CS Hovedkort: Gigabyte GA-P55-UD3, P55, Socket-1156 Minne: Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT, CL9 Skjermkort: XFX Radeon HD 5850 1GB GDDR5 Harddisk: SAMSUNG SPINPOINT F1 1TB SATA/300 7200RPM 32MB6 BD-Rom: LiteOn IHOS104-37 Sort BluRay CPU: Intel Core i7 Quad 860 2,8GHz s1156 Alt dette endte på 8931,- som er en vesentlig stor forskjell fra komplett sin pris. Aner ikke hvorfor det ble nesten 2K billigere. Har jeg glemt noe? Fant ikke den samme harddisken på prisguide.no, men jeg valgte en annen som så ok ut. Har lite peiling på PC bygging, så er dette alt jeg trenger? takk for svar Endret 6. mars 2010 av Flowlance Lenke til kommentar
Synpanic Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Du får nok en god gamer pc for de der ja . Du burde absolut vurdere den du fant på komplett .. men har du tenkt på Alienware? Alienware = Rå maskin men smaken er som baken som de sier http://www1.euro.dell.com/content/topics/segtopic.aspx/alienware?c=no&cs=nodhs1&l=no&s=dhs&~ck=mn Alienware = Overpriset Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Takk for tipset henrik! Dette er det jeg har funnet, på de billigste sidene: Kabinett: Antec Nine Hundred PSU: Chieftec Super Series CFT-650-14CS Hovedkort: Gigabyte GA-P55-UD3, P55, Socket-1156 Minne: Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT, CL9 Skjermkort: XFX Radeon HD 5850 1GB GDDR5 Harddisk: SAMSUNG SPINPOINT F1 1TB SATA/300 7200RPM 32MB6 BD-Rom: LiteOn IHOS104-37 Sort BluRay CPU: Intel Core i7 Quad 860 2,8GHz s1156 Alt dette endte på 8931,- som er en vesentlig stor forskjell fra komplett sin pris. Aner ikke hvorfor det ble nesten 2K billigere. Har jeg glemt noe? Fant ikke den samme harddisken på prisguide.no, men jeg valgte en annen som så ok ut. Har lite peiling på PC bygging, så er dette alt jeg trenger? takk for svar Vil du ikke få noen sinnsyke fraktkostnader ved å handle fra så mange forskjellige butikker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå